PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości?Re: Czy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości?
  • Data: 2005-04-19 11:35:43
    Temat: Re: Czy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości?
    Od: "MC" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości
    news:d3vk7t$a49$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ale ja mowie o tworzeniu, a nie o obsludze.

    Ja też o tworzeniu, nie tylko obsłudze. Podam przykład, bardzo skomplikowane
    byłoby tworzenie gier z tak realistyczną grafiką, jaką się dzisiaj robi za
    pomocą tych środków, jakie były dostępne jeszcze kilkanaście lat temu. Dziś
    są biblioteki, łatwe w obsłudze, a przecież służące twórczości. Podobnie
    technologia stron www. Warsztat "twórcy" jest zupełnie inny niż był jeszcze
    kilka lat temu. Cegły z których stawia swoją konstrukcję są coraz większe.
    Część informatyków te cegły powiększa, inni budują i wołają o jeszcze
    większe, jeszcze bardziej ułatwiające "budowę". To jest samonapędzająca się
    machina, nowe możliwości i potrzeby rodzą się się dzięki używaniu narzędzi
    poprzednich generacji. Ciągle w obszarze twórczości, nie obsługi.

    > Np. sredni projekt - to napisanie systemu zdalnie odczytujacego liczniki
    > zuzycia mediow z mieszkan. sam development to 200 osobolat - bez wdrozenia
    > konsultingu. (Straci prace duzo ludzi chodzacych po mieszkaniach i
    > odczytujacych recznie liczniki).

    Nie żartuj, a co w tym projekcie takiego skomplikowanego? Zwykła, nudna,
    prymitywna rzekłbym robota. Tę średniość skali pewnie daje cała ta
    niemerytoryczna otoczka, sprzedawcy, normowszczycy i masa innych, żerujacych
    na pracy czystych informatyków.

    > Tych najlepszych firm jest malo i wiekszosc ludzi ma wrazenia z innych
    firm.
    > Nie mowie o tym, jak wyglada caly rynek, tylko o jego dzialce. Dzialce
    > glodnej sily roboczej, gdzie prace sie przy odpowiednich kwalifikacjach
    > dostaje bez problemu.

    Ten głod można zaspokoić wychowując sobie pracownika. Tym lepiej, że bez
    szkodliwych przyzwyczajeń z innych miejsc pracy.