PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy obawiacię się o utratę pracy › Re: Czy obawiacię się o utratę pracy [OT]
  • Data: 2009-01-26 17:49:23
    Temat: Re: Czy obawiacię się o utratę pracy [OT]
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo pisze:

    > Owszem, ale też nie wszystko można w ten sposób uzasadnić. Idąc tym
    > tokiem myślenia, właściciel-pracownik spółki pojechałby sobie na
    > prywatne wakacje na narty, a faktury wrzucił w wydatki, a nie koszty.

    Oczywiście, że nie wszystko. Tylko takie wydatki, które są związane z
    "prowadzeniem" firmy.
    Taki wydatek o jakim piszesz, można podciągnąć pod działalność na szkodę
    firmy, co wiąże się z dodatkowymi konsekwencjami, nie tylko podatkowymi
    i ZUS, o których wspomniałeś.

    > No chyba, że tak, ale każdy trzeźwo myślący przedsiębiorca broni się
    > przed wydatkami nie będącymi KUP'em,

    Nie zawsze się da obronić :)
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/od_osob_prawnyc
    h/2009/cit1stycznia2009.pdf

    Art.16 pkt 1
    66 rodzajów + podpunkty - sporo tego jest
    Wspomnianych ciastek szukałbym w okolicach 28) i/lub 45)

    > bo to jedynie zmniejsza stan konta
    > jego spółki, a jednocześnie generuje spory podatek (i VAT) do zapłaty.

    Takie wydatki podatku nie generują. Raczej nie powodują jego zmniejszenia.
    (Tak, wiem, czepiam się :) Wiem co miałeś na myśli, jednak to duża różnica.)

    Pozdrawiam
    Piotr