PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy informatyk to gatunek ginący?Re: Czy informatyk to gatunek ginący?
    From: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy informatyk to gatunek ginący?
    Date: Fri, 11 Apr 2003 11:01:58 +0200

    Użytkownik "ciafka" <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:b75r4s$e2q$1@inews.gazeta.pl...
    > Void,
    >
    > Drogi czlowieczku, co Ty za uogolnienia produkujesz?
    > Kompletne bzdety.... Wstydzilbys sie w ogole odzywac na forum ...
    > Otoz zadna uczelnia nie nauczy studenta wiecej niz sam delikwent chce
    > przyswoic.

    Oczywiscie - czysta prawda. Tyle, ze ze jezeli o przyjeciu decyduja
    umiejetnosci, a nie kasa, jezeli
    od studenta wymaga sie wiecej niz oplacania czesnego, jezeli renoma uczelni
    przyciaga najlepszych, to
    efektem jest ze studiuja tam ludzie, ktorym chce sie chciec.

    > Umiejetnosc robienia doskonalych sciag (i umiejetnego korzystania z nich
    na
    > egzaminie) nie robi z absolwenta, np. Najlepszej Uczelni Panstwowej,
    lepszego
    > informatyka od absolwenta Sredniej Uczelni Prywatnej. I na odwrot! Czy
    moze
    > robi??? :-(

    Tylko, ze gdy np. ja studiowalem na MIMUW, to byl cos takiego, ze na
    przedmiotach
    scisle "informatycznych" nikt nie sciagal - po prostu byl taki uklad. Gdy na
    roku studiuja
    najlepsi programisci na swiecie, jak jest teraz MIMUW, to to podciaga
    poziom i tyle.

    > Osobiscie, moge Cie zapewnic, ze na prywatnej uczelni mozna sie bardzo
    duzo
    > nauczyc (na panstwowej tez - ale kolejnosc jest taka, bo staram sie
    > skonstruowac odpowiedz ktora dotrze do tego gatunki ludzi do ktorego Ty
    > nalezysz...).

    Oczywiscie, ze mozna sie nauczyc, tylko skad pracodawca na o tym wiedziec ?
    On po prostu podchodzi do sprawy statystycznie.

    > A jedynym weryfikatorem kwalifikacji sa wyniki pracy zawodowej.
    > To, ze u nas sa jakies rankingi uczelni (w ktorych zawsze na poczatku sa
    > panstwowe) zawdzieczamy zacofaniu (tak, niestety - jestesmy do tylu nie
    tylko
    > technologicznie - patrz Internet, ale i spolecznie, etc.). Ale to sie
    zmienia,
    > i wg. mnie za jakies max 10 lat przestana sie liczyc grupy lobbingowe
    uczelni
    > panstwowych, ktore - wykorzystujac nierowny start uczelni prywatnych -
> [...]

    Ojej, ale takie USA, albo UE zapyziale - tam to KTORA uczelnie ukonczyles
    jest bardzo
    znaczace dla przyszlej kariery. A w takie Japonii o wszystkim decyduje fakt
    ukonczenia wlasciwego przedszkola ( tak, tak , to
    wcale nie sa smiechy )

    > Z jednym sie zgadzam - wlasnego myslenia i wlasnej ciezkiej pracy nic nie
    > zastapi - ani renoma uczelni, ani tez wlasne wysokie zdanie o sobie.

    Oczywiscie racja.

    --
    Jacek