PracaGrupypl.praca.dyskusjeCala prawda o Polsce › Re: Cala prawda o Polsce
  • Data: 2003-08-15 22:17:47
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek Adamkiewicz" <d...@i...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bhjeha$5c7$1@nemesis.news.tpi.pl...
    [...]
    > Nawet takie Stany Zjednoczone chronia swoj przemysl stalowy i rolnictwo?
    > A postuluja liberalizacje handlu dla branz gdzie ktore maja bardzo silne -
    > IT, HighTech, BioTech

    Duży może więcej:)

    > Tak.

    > Oczywiscie w firmach panstwowych kradna (kadra kierownicza) i
    > jest niska wydajnosc. Ale takie firmy kooperujac miedzy soba na rynku
    krajowym
    > zatrudniaja/ly dziesiatki tysiecy ludzi - dobry przyklad to przemysl
    stoczniowy.
    [...ciach duży fragment]
    > sprzedane i zamkniete. Wiec prywatyzacja oznacza tak czy inaczej wieksze
    > bezrobocie. Oczywiscie sa deklaracje inwestycji, ale jak przychodzi co do
    > czego...

    W tym jest dużo racji. W przypadku monopoli, bo o nich piszesz, problemem
    nie jest forma własności, lecz brak właściwego nadzoru. W Polsce
    prywatyzacji nie wykorzystano do likwidacji monopoli. Monopol państwowy
    zastąpiono prywtanym. Jest bardziej pazerny, skorumpowany i wbrew pozorom
    tak samo mało efektywny.

    jest
    > Nie. Prywatna inicjatywe zabijaja zatory platnicze, metoda memorialowa
    naliczania
    > podatkow, ZUS i brak dostepu do kredytu.

    Zatory płatnicze są pochodną braku dostępu do kredytu, lub jego wysokimi
    kosztami. Trudno brać kredyt, jeśli firma ma rentowność 3-4%, kredyt
    kosztuje 18%. Kto na to zarobi? Prywatną inicjatywę zabija brak kapitału na
    rynku oraz kreatywności zarówno wśród pracodawców jak i pracobiorców.

    > Nie. Tak jest np. we Wloszech ale w innych krajach nie.

    UK,Hiszpania, Portugalia, US, Kanada. Wszędzie motorem gospodarki są małe
    firmy. One najszybciej reagują na trendy rynkowe.

    [...]
    > To jest ogromne obciazenie budzetu, ale jednoczesnie gwarantuje
    odpowiednio wysoki
    > poziom konsumpcji podstawowych dobr - tanie jedzenie, czynsz, swiatlo,
    gaz -
    > jak sie to odetnie ci ludzie nie beda mieli srodkow do zycia - a w
    wiekszosci nie
    [...]
    > jednoczesnie konsument - wydaje duzo bo dostaje (relatywnie) malo - a to
    ciagnie
    > konsumpcje->produkcje krajowa na pewnym poziomie.

    Duże wydatki państwa = duży deficyt budżetowy finansowany ze środków banków.
    Gdyby to obciąć, na rynku pojawiłby się tani kapitał, nastawiony na zysk.
    Banki oprócz typowej działalności kredytowej tworzyłyby fundusze
    inwestycyjne. I inwestowałyby w przedsiębiorstwa, które mają szanse na
    rozwój.

    [...]
    > Czy mozna konia oduczyc jesc? Rozumiesz? Patrz powyzej - panstwo i tak
    poniesie
    > koszty nawet jak zlikwiduje swiadczenia socjalne dla najubozyszych - i to
    w roznej
    > formie, czesc odlozona w czasie. Rzecz w tym by uzaleznic wysokosc tych
    swiadczen
    > od rzeczywistej sytuacji materialnej.

    Problem polega na tym, że w wielu przypadkach pomoc nie trafia do tych,
    którzy jej potrzebują. Osoby, które pomoc dostają, dostają ją za darmo!IMHO
    lepiej przeznaczyć te pieniądze na roboty publiczne. Chcesz jeść - pracuj.
    Na pewno znajdzie się wiele osób, które z tego skorzystają.

    [...]
    > Szczerze - przeciez to wszystko sa zlodzieje - z lewa, z prawa, z
    centrum - do
    > polityki ida tylko tacy - masz wybor miedzy zlodzjem a zlodziejem. Nikt
    nie
    > zlikwiduje przerostow administracji i jej kosztow, nikt nie zlikwiduje
    intratnych
    > kontraktow dla wybranych firm - przeciez to jest zrodlo dochodow
    politykow.

    Prawda, szczera prawda:) Złodziej na złodzieju. Najgorsze jest to, że nie
    widać nikogo, o kim można by powiedzieć, że jest uczciwy.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki