PracaGrupypl.praca.dyskusjeCala prawda o Polsce › Re: Cala prawda o Polsce
  • Data: 2003-08-15 22:19:23
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Darek Adamkiewicz" <d...@i...com.pl> wrote in message
    news:bhjfgt$84v$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Kapitalne - to jak to sie ma np. do takiej Finlandii? Prawda ze tam wszycy
    > glodu zdychaja i gospodarka ledwo zipie?

    Przyklady Szwecji, Finlandii (nota bene prawie 10% bezrobocia czyli wiecej
    niz srednio w strefie Euro) itp. sa bez sensu bo nie uwzgledniaja wszystkich
    czynnikow. Gdyby wprowadzic taki sam socjal w Polsce co w Szwecji bylaby u
    nas jeszcze wieksza bieda. Przeciez nie mozna porownywac stanu gospodarek
    patrzac wyrywkowo tylko z jednego punktu widzenia. Panstwa o wysokim socjalu
    jako tako z nim funcjonujace moga sobie na to pozwolic bo sa juz BOGATE.
    Panstwo na dorobku (Polska) nie moze sobie pozwolic na takie cos. Duzo
    panstwa w gorpodarce w oczywisty sposob ja hamuje. Mozna podac kolejno inne
    przyklady panstw bogatych z wyskokim socjalem (Norwegia) ale nie beda to
    przyklady rozumne. Za to zarowno Finladnia jak i Norwegia (podobnie jak
    bogate ropa kraje Arabskie) zaczynaja miec kolejny poza zwyklym hamowaniem
    problem - coraz wiecej obywateli (procentowo) ma coraz nizsze kwalifikacje -
    po sie wysilac skoro nam i tak dobrze. Zauwaz jak w Polsce zmienia sie
    mentalnosc, wszyscy koncza jakies szkoly (mniej lub bardziej porzadne w
    zaleznosci od zasobnosci portfela), kursy i szkolenia. Jestesmy glodni
    sukcesu i to nam dobrze rokuje. Mamy szanse zmienic mantalnosc PGR'owskich
    pseudo robotnikow w realna pracowitosc. Bez pracy nie ma kolaczy i jak ktos
    mysli, ze w HAmeryce sie lekko zyje bo sie czlowiek nie narobi a dulary
    zarobi to sie ciezko myli.