PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie]Re: CV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie]
  • Data: 2005-01-02 20:49:47
    Temat: Re: CV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie]
    Od: MP <e...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Immona,
    W liście z 2 stycznia 2005 (19:03:40) można wyczytać:
    I> Tez momentami odnosze wrazenie napawania sie byciem w pozycji wladzy i
    I> faktem mozliwosci pouczania u skomentowanego przez Ciebie przedpiscy.

    Widzisz, od 15 lat przyjmuję ludzi do pracy. Nie jest to dla mnie
    zabawa, tylko najpoważniejszy i najbardziej niebezpieczny moment w
    działalności całej firmy. To ludzie decydują o tym, czym jest firma i
    tylko od nich zależy jaka będzie jej kondycja. I szukam różnych osób.
    Najczęściej są to osoby wcześniej nie związane z danym zawodem,
    ponieważ łatwiej kogoś wyszkolić niż zmienić złe nawyki. Wystarczy, że
    ma pewne predyspozycje, które muszę wyłapać przy zatrudnianiu.
    Przypadek o jakim była mowa (niepełne informacje) służy innemu celowi
    - eliminacji osób przypadkowych, kiedy poszukuję osoby która MUSI mieć
    konkretne doświadczenie i umiejętności. Nie sztuka zatrudnić na okres
    próbny i potem wymieniać do skutku lub ściągać na rozmowę każdego jak
    leci. Zbędna strata czasu i pieniędzy (dla obu stron) jest moim
    zdaniem lekceważeniem ludzi i napawaniem się władzą. Zawsze w takim
    wypadku daję taką informację, aby już na tym najwcześniejszym etapie
    wyodrębnić osoby mające właściwą wiedzę. W ten sposób zmarnuję czas
    2-3 osobom a nie 20-30 lub więcej. Nie tak dawno tu na grupie padło
    pytanie kandydata piszącego podanie w odpowiedzi na ogłoszenie gdzie
    wymagana była znajomość B2B: "co to jest B2B". Dowiedział się więc
    pewnie napisał...

    Sens rozpoczęcia tego wątku był inny - daję czasem ogłoszenia na 2
    różne stanowiska - kompletnie inne. Jeśli kandydat nie napisze o jakie
    stanowisko mu chodzi w nagłówku, z CV i LM w prawie żadnym przypadku
    nie ma możliwości zorientowania się o co chodzi. Bo te same dokumenty
    idą do różnych firm niezależnie od oferty... Efekt? Nawet jeśli podana
    została strona internetowa i napisane było dokładnie o co chodzi,
    sporadycznie jedynie podczas rozmowy kandydat odpowie, że zapoznał się
    z dostępnymi materiałami. Najczęściej ludzie nie wiedzą nawet w jakiej
    branży mają pracować lub czym "ona się je". Bo "wie pan - wysłałem
    więcej dokumentów"...

    I> Jest to jeden z powodow, dla ktorych (gdybym zamierzala wrocic do
    I> pracy ph, za ktora czasem tesknie) nie aplikowalabym u MP - bo
    I> wiem, ze z ludzmi o pewnym rodzaju nastawienia nie pracuje mi sie
    I> dobrze.

    Tak, pewnie nie lubisz takich jak ja, co nikogo nie prowadzą za rękę,
    dają pełną swobodę, pilnują żeby kształcenie polegało na przekazywaniu
    wiedzy przez bardziej doświadczonych a problemy były regularnie
    omawiane i wyjaśniane w gronie pracowników. Do tego jeszcze nikogo się
    nie czepiam, nie zakazuję i nakazuję, tylko staram się, żeby pracownik
    miał wszystko co musi, bo uważam że do wyników dochodzi się tylko
    mając zapewnione zaplecze. A to, że dochodzą do naprawdę dobrych
    wyników i zarobków oraz świetnie się bawią w swoim gronie w czasie
    wolnym, to tylko pewnie mi na złość...

    No cóż, zawsze bolałem nad tym, że podczas rekrutacji muszę kogoś
    oceniać. Nie cierpię tego nawet wobec ludzi których znam dłużej. Więc
    dobrze mi tak - sam zostałem tu oceniony. Przynajmniej widzę to z
    drugiej strony :-).

    I> w momencie ogloszenia rekrutacji moge mu dla zartu wyslac pod
    I> falszywym nazwiskiem swoja aplikacje

    Nie rób tego, bo będzie mi żal, jak potem nie będziesz chciała
    na serio pracować... :(.

    --
    Pozdrowienia,
    MP