PracaGrupypl.praca.dyskusjeBudżet domowy - kilka pytań › Re: Budżet domowy - kilka pytań
  • Data: 2006-08-23 08:35:10
    Temat: Re: Budżet domowy - kilka pytań
    Od: "Piotr A. (Aaapsik)" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    > 1. Czy prowadzisz w jakiejkolwiek formie (dokładna/pobieżna,
    > komputerowa/papierowa itd.) rozpiskę budżetu domowego
    > (taki rejestr przychodów, wydatków i ew. innych rzeczy) ?
    Komputerowo, ale nie dokladnie.
    Miesiecznie przychody i rozchody (na podstawie kont bankowych)

    > 2. Jeśli nie, to dlaczego: brak czasu, brak chęci, brak
    > przewidywanych korzyści z tego, brak wiedzy, jak to sensownie
    > robić, czy jakiś inny powód?
    Dokladnie nie warto - za duza strata czasu do efektow.

    > 3. Jeśli tak, w jakiej formie? Czy np. wydatki na jedzenie
    > rozpisujesz na poszczególne pozycje/rachunki/dni/itp., czy tylko
    > masz jedną liczbę, do której je codziennie doliczasz?
    Mnie interesuje rozbicie kosztow na:
    - obsluge kredytow (m.in. mieszkaniowy)
    - inne koszty stale (prad, czynsz, internet)
    - pozostale osobiste wydatki

    Dane biore z wyciagow bankowych (konta dostepne przez internet).
    Pozwala mi to oszacowac mniej wiecej ile wydajemy miesiecznie, ile mozemy
    zainwestowac
    oraz kiedy i co mozna kupic (cos wiekszego).

    > 4. Jak rozpisujesz większe wydatki (np. pralka, telewizor,
    > komputer itp.)? Tzn. jakie "parametry" zapisujesz (np. cena,
    > nazwa, miejsce zakupu, data, może jakieś atrybuty egzemplarza,
    > jak numer seryjny) ?
    Nie, nie oplacalne - za duzo pochlonie czasu a nie bedzie zadnych korzysci.

    > 5. Jak rozpisujesz wydatki stałe, np. prąd, woda, czynsz, internet?
    Wiem - podlicze sobie w pamieci (prad, czynsz, internet, telefon - 4 liczby ktore
    mozna sumowac).

    > 6. Jeśli prowadzisz dokładną rozpiskę i opisujesz szczegółowo
    > każdą pozycję z każdego rachunku, to co się dzieje, gdy ktoś
    > z domowników np. zgubi rachunek, albo zapomni go wziąć?
    > Jak to wówczas zapisujesz? Czy stosujesz jakieś wpisy
    > "specjalne", aby oznaczyć tego typu sytuacje, czy próbujecie
    > po prostu odtworzyć z pamięci jak najwięcej i jakoś rozpisać
    > ewentualne rozbieżności?
    >
    > 7. Czy stosujesz jakieś metody/narzędzia analityczne? Jakie?
    Standardowe, czyli wprowadzenie danych na wykres, wyznaczenie trendu.
    Znajmosc kosztow i przychodow, pozwala mi na:
    - wylapanie niestandardowych odchylen (pomylka banku, zwiekszone wydatki przez kogos
    z Rodziny)
    - wiem w kazdym dniu, ile moge wydac, jakie mam rezerwy
    - wiem kiedy co moge kupic drozszego
    - wiem jakie sa minimalne miesieczne koszty przezycia (czyli ile nie mniej musza byc
    przychody)

    No i moze komus sprzedam takie dane :D (dokladnie co miesiac dane, od 7 lat :D)

    Piotr A.
    ps. wiem, ze takie liczenie domowych kosztow to raczej nietypowe, ale taka odchylka
    zawodowa :-)