PracaGrupypl.praca.dyskusjeBudżet domowy - kilka pytań › Re: Budżet domowy - kilka pytań
  • Data: 2006-08-24 05:48:45
    Temat: Re: Budżet domowy - kilka pytań
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Any User wrote:

> [...]
    > Ufam, że otrzymam w miarę szczere odpowiedzi - chciałbym
    > wykorzystać je do mojej pracy "naukowej".
    >
    > Jeśli ktoś nie chce odpowiadać publicznie, a ma ochotę się
    > wypowiedzieć, proszę o maila na patryk_wlos#tlen.pl.
    >
    > Zaznaczam, że świadomie i celowo wysyłam to akurat na tą
    > grupę, gdyż interesuje mnie profil przeciętnegi bywalca właśnie
    > jej.
    >
    > A zatem:
    >
    > 1. Czy prowadzisz w jakiejkolwiek formie (dokładna/pobieżna,
    > komputerowa/papierowa itd.) rozpiskę budżetu domowego
    > (taki rejestr przychodów, wydatków i ew. innych rzeczy) ?

    Bank za mnie prowadzi - moja odpowiedz jest tu identyczna jak heraklesa,
    ostatnio za niemal wszystko z drobiazgami typu paczka chusteczek
    wlacznie place karta.

    Przegladam to starannie tylko wtedy, jak saldo jest w jakims momencie
    rozne od oczekiwanego na podstawie doswiadczenia, czyli jak jest zasadne
    postawienie pytania "na co mysmy tyle kasy wydali?"

    > 2. Jeśli nie, to dlaczego: brak czasu, brak chęci, brak
    > przewidywanych korzyści z tego, brak wiedzy, jak to sensownie
    > robić, czy jakiś inny powód?

    Brak korzysci w stosunku do wysilku. Skoro sobie zyje, starcza i
    zostaje, nie widze sensu drobiazgowego sledzenia siebie. Zwlaszcza, ze
    mam bardzo stale nawyki i nie mam duzych wahan wydatkow miedzy miesiacami.

    > 4. Jak rozpisujesz większe wydatki (np. pralka, telewizor,
    > komputer itp.)? Tzn. jakie "parametry" zapisujesz (np. cena,
    > nazwa, miejsce zakupu, data, może jakieś atrybuty egzemplarza,
    > jak numer seryjny) ?

    Zachowuje faktury/umowy zakupu z danymi, ktore sa na nich.

    > 5. Jak rozpisujesz wydatki stałe, np. prąd, woda, czynsz, internet?

    patrz p. 1., ida przelewem.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl