PracaGrupypl.praca.dyskusjeBudżet domowy - kilka pytańRe: Budżet domowy - kilka pytań
  • Data: 2006-08-23 21:49:31
    Temat: Re: Budżet domowy - kilka pytań
    Od: "katarzyna" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Czy prowadzisz rozpiskę budżetu domowego

    Tak

    > 3. Jeśli tak, w jakiej formie? Czy np. wydatki na jedzenie
    > rozpisujesz na poszczególne pozycje/rachunki/dni/itp., czy tylko
    > masz jedną liczbę, do której je codziennie doliczasz?

    W exelu mam arkusz na każdy miesiąc. Kolejne kolumny mam zatytułowane:
    Dom - wydatki na meble, elelmenty stałego wyposażenia mieszkania, różne
    śróbki, ostanio stojak na gazety, mydelniczka, etc
    Przyjemności - słodycze, alkochol, kino, teatr, itp
    Żarcie - wydatki na żywność
    Chemia - wydatki na środki czystości, kosmetyki
    Komunikacja - bilety mpk, karty miesięczne, taksówki, itp,
    Dziecko - soczki, kaszki, ubranka, zabawki
    Ciuchy - ubrania, buty
    Auto - tylko paliwo (benzyna, gaz)
    Auto inne - ubezpieczenia, naprawy, częsci, opłaty za parkowanie, mandaty
    Lekarstwa - po prostu
    Opłaty - stałe miesięczne opłaty (za mieszkanie, prąd, woda, internet)
    Opłaty inne - np rata za studia podypl., angielski,
    Inne - dokumenty (dowód, prawo jazdy, paszp.), zdjęcia, opłaty na poczcie,
    ogłoszenia w gazecie

    Po lewej stronie w wierszach mam poszczególne dni w miesiącu i dany wydatek
    Każda kolumna ma swoją sumę a te z kolei składają się na całkowite wydatki w
    danym miesiącu.

    Dodatkowo mam jeden samo uzupełniający się arkusz w którym mam zestawienie
    wszystkich wydatków z wszystkich miesięcy.
    Do każdej kolumny przypisana jest średna i odchylenie standardowe.
    Dzieki temu wiem ile średnio wydaje miecięcznie np na opłaty czy na żywność
    W arkuszu z zestawieniem mam też wpisane dochody(rozbite na źródła) i
    zestawione z wydatkami
    Dzieki temu wiem czy w danym miesiący wydaliśmy więcej niz zarobiliśmy i
    dlaczego.

    Dzieki rozbiciu wydatków na kolumny wiem dokładnie na co poszła kasa.
    Mogę łatwo określić wydatki na rzeczy niezbędne (opłaty, żarcie, dziecko,
    auto) i takie z których mogę częsciowo albo całkowicie zrezygnować. Stąd
    wiem ile MUSZĘ wydać w danym miesiącu, ile "przydałoby się" a ile może
    poczekać jeśli akurat jest cienko z kasą.
    Rzeczy niezbędne mają bardzo małe odchylenie standardowe więc mogę łatwo
    prognozować ile minimalnie muszę mieć środków na dany miesiąc.

    > 4. Jak rozpisujesz większe wydatki (np. pralka, telewizor,
    > komputer itp.)? Tzn. jakie "parametry" zapisujesz (np. cena,
    > nazwa, miejsce zakupu, data, może jakieś atrybuty egzemplarza,
    > jak numer seryjny) ?

    Tylko cena i co to dokładnie było(W osobnych komurkach aby dało się
    sumować), w danej kolumnie i dniu miesiąca.

    > 6. Jeśli prowadzisz dokładną rozpiskę i opisujesz szczegółowo
    > każdą pozycję z każdego rachunku, to co się dzieje, gdy ktoś
    > z domowników np. zgubi rachunek, albo zapomni go wziąć?
    > Jak to wówczas zapisujesz? Czy stosujesz jakieś wpisy
    > "specjalne", aby oznaczyć tego typu sytuacje, czy próbujecie
    > po prostu odtworzyć z pamięci jak najwięcej i jakoś rozpisać
    > ewentualne rozbieżności?

    Raczej nie gubimy rachunków, każdy wpisuje swoje wydatki.
    Jeśli nie nie mamy rachunku, sprawdzamy ile wyszło z karty i szacunkowo
    wpisujemy w poszczególne kolumny