PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie w polsce - wielka fikcja...Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    From: złoty <m...@o...TEGONIEMA.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Date: Fri, 23 Sep 2005 11:43:05 +0200
    <dgp751$s2d$1@inews.gazeta.pl> <dgq4v9$8km$1@news.dialog.net.pl>
    <op.sxf3h9qcfrn0ri@donkichot> <dgr9qn$32j$1@news.dialog.net.pl>
    <dgrcot$m6o$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgre79$743$1@news.dialog.net.pl>
    <dgrfgf$pld$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgrfsj$8lc$1@news.dialog.net.pl>
    <dgrgoj$1jd$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgs5ha$rr7$2@news.dialog.net.pl>
    <dgto65$o5j$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgts9g$58g$1@news.dialog.net.pl>
    <dgtu6p$5o2$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgu2rj$a9p$1@news.dialog.net.pl>
    <dgu5q1$7rh$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgv99c$8sl$1@inews.gazeta.pl>
    <dgv9sp$b51$1@inews.gazeta.pl> <dgver2$mli$1@inews.gazeta.pl>
    <dh07uq$7rb$1@nemesis.news.tpi.pl> <dh0gfr$b8e$1@news.dialog.net.pl>

    Dnia 2005-09-23 11:05 , walcząc mozolnie z klawiaturą Jotte w pocie czoła
    napisał/a:
    > W wiadomości news:dh07uq$7rb$1@nemesis.news.tpi.pl Immona

    > Co świetnie obrazuje przysłowie "co dwie głowy to nie jedna". :)
    > Od takiego stwierdzenia juz tylko krok do megalomańskiej bzdury "jestem w
    > mniejszości, więc jestem mądry".
    > A jak będę jedyny, to musi geniusz ze mnie! ;)))
    > Tu dygresja: zwolennicy JKM przyparci do muru uciekają się niekiedy do
    > frazesu, jakoby ludzie genialni byli często postrzegani jako szaleńcy.

    po pierwsze - stwierdzenie to nie jest frazesem. Poczytaj sobie
    troszkę o historii odkryć/wynalazków/literatury/malarstwa itd
    po drugie - nikt nie twierdzi, że on jest genialny. To była tylko
    odpowiedź na bezpodstawne jak sądzę stwierdzenie, iż jest szaleńcem i
    pokazanie, że jeśli już - to można na tę sprawę patrzeć i z innej strony.
    po trzecie - nie zauważyłem by ktokolwiek kogokolwiek przyparł do
    muru. Ot - normalna wymiana poglądów. Czepiając sie Twojego przykładu JKM
    - nikt nie udowodnił (i nie miał takiego zamiaru) iż jest on geniuszem -
    czy wręcz przeciwnie.
    po czwarte - z "tonu" (w przenośni oczywiście) Twojej wypowiedzi można
    wywnioskować, że większość zawsze ma rację. No cóż.. hasło chwytliwe -
    lecz rzadko prawdziwe.

    > No to ja też jestem twórcą miejsc pracy. Praktycznie każdy jest twórcą
    > miejsc pracy. Dlaczego więc brakuje miejsc pracy? Bo na tych istniejących
    > miejscach pracy twórcy miejsc pracy zarabiają za mało, aby więcej wydawać i
    > wydajniej tworzyć jeszcze więcej miejsc pracy.
    > Pracodawco! Podwyższając płace swoim pracownikom zwiększasz ilość miejsc
    > pracy! ;)

    ..i tu się poniekąd mogę z tobą zgodzić. Pracodawcy nie są grupą
    samowystarczalną i nie mogą bazować tylko na wzajemnych zakupach.
    Zdecydowana większość pośrednio bądź bezpośrednio uzależnieniona jest od
    odbiorców końcowych - czytaj: zwykłych ludzi (przeważnie najemnych
    etatowców, bezrobotnych, rencistów, emerytów itd). Jeśli nie będą mieli
    komu sprzedać towaru/świadczyć usług - długo nie pociągną.
    Mało zarabiający - mało wyda, w dodatku wyda na najniezbędniejsze do
    życia opłaty/usługi/towary. Często wyda to w zachodnich sieciach
    towarowych/usługowych "czyszczących" nasz rynek z pieniędzy poprzez
    transfer kasy do krajów macierzystych. (vide: hipermarkety, import
    towarowy czy choćby obecnie TPSA czy Idea/Orange)

    pzdr
    A.