PracaGrupypl.praca.dyskusjeAnkieta na www.gazeta.pl/pracaRe: Ankieta na www.gazeta.pl/praca
  • Data: 2003-01-22 12:00:23
    Temat: Re: Ankieta na www.gazeta.pl/praca
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Greg <o...@f...sos.com.pl> wrote:
    > A mnie sie tak skojarzylo... Kiedys przeprowadzono pewien eksperyment
    > (http://www.prisonexp.org/). Ludzi podzielono na wiezniow i straznikow. Po
    > pewnym czasie oni przejeli te role i te dwie grupy autentycznie byly sobie
    > wrogie. Byc moze podobnie jest w relacjach pracownik - pracodawca? Nie
    > twierdze, zenie ma powodow aby te stosunki w niektorych przypadkach byly
    > zle, ale czy ta skala ma swoje autentyczne uzasadnienie?

    No właśnie ciekawe czy ktoś zrobił jakieś interesujące badania
    na ten temat, bo rzeczywiście skala poniekąd przeraża. Ciekawy
    jestem wniosków z takich badań i szczególnie odpowiedzi na
    pytanie skąd się bierze tak wroga relacja i ile w tym winy
    kadry kierowniczej a ile pracowników. Jedno jest pewne, że
    aż tak wrogie stosunki między szefem a pracownikami gdzie
    pracownicy stwierdzają, że najchętniej powiedzieliby do
    swojego szefa "nie chce mi się z Tobą gadać" lub zwykłe
    "jesteś kretynem" na pewno nie są elementem dobrego
    funkcjonowania zespołu czy firmy.

    W kwestii tego ciekawego eksperymentu o którym wspominasz
    polecam niemiecki film "Das Experiment" (Eksperyment).
    Właśnie wchodzi do kin w Polsce. Ciekawa ilustracja
    relacji strażnicy - więźniowie, choć może jednak
    trochę przefabularyzowana. Ale warto zobaczyć.

    --
    DJ