PracaGrupypl.praca.dyskusje1 praca › Re: 1 praca
  • Data: 2004-08-18 12:21:36
    Temat: Re: 1 praca
    Od: "zymla" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op . pl> napisał w wiadomości
    news:cfvff7$4v1$1@news.onet.pl...
    > Zauważyłem, już wcześniej, że nie rozumiesz.
    > Specjalnie też pytałem o polski sklep, żebyś się "wrednymi krwiopijcami z

    wszystko ladnie, pieknie gdyby sytuacja na rynku byla ustabilizowana, zgadza
    sie iz gdy popyt (pracownicy) jest wieksza niz podaz (pracodawcy) to
    towar( pensja za prace ) musi zmalec. z tym, ze bardzo czesto sytuacja ta
    jest naduzywana do granic mozliwosci przez pracodawcow, (bo jak zapewne
    wiesz taka sytuacja do naduzyc prowadzi). Ktorzy czesto w tej chorej
    sytuacji na rynku upatryja mozliwosci dodatkowego zarobku poprzez ucinanie
    pensji pracownikom. Bardzo czesto dzieje sie wcale nie w tych firmach, ktore
    maja obroty i ktorych nie stac na dobre wynagrodzenie tam pracujacych.
    Niestey ludzie sa, jacy sa i wykorzystaja kazda sytuacje, ktore stwarza im
    aktualna sytuacja. Druga sprawa, ze zarobki w Polsce wedlug wszelakicg
    wskaznikow sa bardzo bardzo niskie, nasza sila nabywcza jest beznadziejna i
    o to wlasnie chodzi. Ceny pracodawcy winduja wysokie, natomiast zarobki sa
    NIEPROPORCJONALNE do tychze cen. rowniez zachodzi zjawisko dumpingu ze stony
    szukajacych pracy, ktorzy sa gotowi pracowac prawie ze za darmo byle tylko
    miec chocby nawet nie pelnuy zoladek, ale jedna bulke na sniadanie. Niestey
    w kazdym systemie dochodzi do wypaczen, naduzyc (obojetnie socjalizm czy
    kapitalizm czy inne wytwory) i wlasnie taka sytuacje obecnie mamy.