PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przystąpienie do II filaru - szybkie pytanie

  • 1. Data: 2003-10-10 17:08:08
    Temat: Przystąpienie do II filaru - szybkie pytanie
    Od: "-=Przemek=-" <p...@g...pl>

    Chciałem się zapytać w jakie papiery/dokumenty/zaświadczenia/życiorysy i
    inne podania muszę się zaopatrzyć wybierając się podpisać umowę wstąpienia
    do II filaru OFE? Konkretnie myślę o Nacjonalnych Niderlandach ;-)

  • 2. Data: 2003-10-10 17:13:42
    Temat: Re: Przystąpienie do II filaru - szybkie pytanie
    Od: "Wojtek K" <s...@w...pl>

    Musisz zabrać tylko dowód osobisty.
    Wojtek

  • 3. Data: 2003-10-10 17:14:16
    Od: "H.Sz." <v...@n...pl>

    Dowód osobisty i NIP

  • 4. Data: 2003-10-10 17:16:27
    Od: "-=Przemek=-" <p...@g...pl>

    Użytkownik "H.Sz." <v...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Ślicznie dziękuję :)

  • 5. Data: 2003-10-13 07:55:58
    Od: "Profil1" <t...@x...wp.pl>

    Pracuje w DSA Doradcza Spółka Akcyjna. Firma zajmuje się funduszami
    emerytalnymi oraz inwestycyjnymi. Zadałeś pytanie na sieci więc ci
    odpowiadam.

    Hm! Wydaje mi się czy w tonie twojej odpowiedzi jest pewna ironia?

    Ja też należałem do NN. Ale zmieniłem ten fundusz na inny. Dlatego że
    fundusze działają na podobnej zasadzie co akcje. Jeśli chcesz mieć wyższą
    emeryturkę to trzeba inwestować. To się wiąże z cykliczną zmianą funduszy.
    Sprzedajesz gdy fundusz jest na topie kupujesz ten co dopiero się wspina
    tak najprościej można to ująć.
    OFE to nie ZUS. Tutaj trzeba inwestować. Problem tylko w tym że ludzie za
    bardzo się w tym nie orientują lub boją się tego dotykać bo tego nie
    rozumieją.

    Jeśli chodzi o wysokość w tabeli to NN jest na dzień dzisiejszy z tego co
    pamiętam 2 i jest mało dynamiczny. Pozostaje na topie od początku czyli od
    1999r. Przez to jest drogim funduszem i trzeba więcej płacić za jednostki
    uczestnictwa. Jest to 18.69 natomiast Credit Suisse kosztuje 16,87. Proste
    dodawanie więcej kupisz w Credit Suisse niż w Nationale Nederlanden.

    Oczywiście rób jak chcesz.
    Pozdrawiam Tomek.