PracaGrupypl.praca.dyskusjeProblem z lojalką. › Problem z lojalką.
  • Data: 2007-11-06 19:20:40
    Temat: Problem z lojalką.
    Od: Marcin_M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich. Proszę o pomoc w następującej sprawie:
    W sierpniu zostałem przyjęty do pracy na stanowisko operatora
    obrabiarek sterowanych numerycznie. Po przejściu badań lekarskich i
    tuż przed podpisaniem umowy o pracę dowiedziałem się, że będę musiał
    podpisać również tzw. lojalkę. W przypadku odejścia z pracy miałbym
    zwrócić zakładowi koszty szkolenia na w/w stanowisko w wysokości
    7000zł (!). Zaczęło się więc szkolenie, które miało trwać przez
    miesiąc. Polegało ono na tym, że stałem przy maszynach i przyglądałem
    się jak pracownicy wykonują swoją pracę. Po kilku dniach sam zacząłem
    pracować pod ich okiem. Po dwóch tygodniach kierownik stwierdził, że
    już czas abym normalnie zaczął pracować i.... po szkoleniu. Nie
    dostałem żadnych materiałów, prowadziłem obróbkę normalnych detali
    przeznaczonych na sprzedaż (zatem tempo produkcji nie zostało
    zakłócone), żaden z pracowników nie dostał złamanego grosza za to, że
    wytłumaczył mi jak obsługiwać obrabiarki.
    Po kilku zaledwie miesiącach stwierdziłem, że nie jest to praca dla
    mnie. Nie czuję się w niej dobrze, ani fizycznie ani psychicznie.
    Chciałbym odejść, ale przeraża mnie wizja spłaty 7000zł. Wiem, że jest
    to suma wzięta z powietrza i zakład nie poniósł żadnych kosztów
    związanych z wyszkoleniem mnie. Czuję się oszukany.
    Proszę powiedzcie co mam zrobić w tej sytuacji. Czy naprawdę będę
    musiał zapłacić tą kwotę?
    Dodam jeszcze, że mam umowę o pracę na rok z możliwością jej
    rozwiązania z dwutygodniowym wypowiedzeniem.