PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w UE

  • 1. Data: 2003-05-03 19:57:16
    Temat: Praca w UE
    Od: "Zdzisław" <r...@p...onet.pl>

    Praca w UE

    Wg sondaży ponad połowa młodych ludzi deklaruje natychmiastowy wyjazd
    z Polski w poszukiwaniu pracy po przystąpieniu RP do struktur unijnych.
    Pewna część krajów unijnych (sześć spośród piętnastu) deklaruje, że
    Polacy będą mogli pracować od pierwszego dnia przystąpienia do UE.
    Pozwolę sobie zacytować pewien list.
    Może ten list pozbawi, choć części młodych Polaków złudzeń i
    wątpliwości.

    "Okresy przejściowe dotyczące swobody podejmowania pracy dla
    wszystkich państw kandydujących (oprócz Malty i Cypru) zostały ustalone
    jednakowo.
    Okres przejściowy został wyznaczony maksymalnie na 7 lat, w systemie
    2+3+2, czyli:
    Pierwsze 2 lata - okres przejściowy, państwa członkowskie mogą go
    utrzymać albo stopniowo otwierać swoje rynki pracy (wyjątki: Hiszpania,
    Dania, Szwecja, Holandia, Irlandia oraz Wielka Brytania deklarują otwarcie
    swoich rynków pracy od dnia członkostwa nowych państw)
    Po 2 latach następuje rewizja stanowisk państw członkowskich (mogą w
    pełni otworzyć rynki pracy lub przedłużyć okres przejściowy o dalsze 3
    lata - do 5 lat w sumie - lub mniej)
    teoretycznie ten 5 letni okres przejściowy (2+3) powinien się
    zakończyć we wszystkich państwach członkowskich. Jednak może on zostać
    przedłużony (głównie chodzi tu o Niemcy i Austrię) o dalsze 2 lata (a więc w
    sumie do 7 lat).
    Polska będzie mogła stosować klauzulę wzajemności - oznacza to, że
    jeśli państwo członkowskie stosuje ograniczenia w zatrudnianiu, to Polska
    może wzajemnie też takie ograniczenia wprowadzić.
    W przypadku podjęcia pracy w kraju, w którym obowiązuje okres
    przejściowy (np. w Niemczech) będzie to praca "na czarno", a konsekwencją
    jest deportacja do kraju oraz zakaz wjazdu na teren (np. Niemiec) na okres
    określony, lub nieokreślony.
    Pozdrawiam
    Joanna Fiodorow
    Główny Specjalista
    Biuro ds. Referendum Europejskiego
    Kancelaria Prezesa Rady Ministrów"

    Myślę, że większość młodych ludzi, którzy myślą o pracy, może się
    zawieść.
    Jak widać nie tylko nie wypracujemy sobie emerytury, ale również
    będziemy ścigani przez ich prawo jak zwykli przestępcy i nie wiadomo czy
    kiedykolwiek będziemy mogli choćby podróżować na zachód od Polski.
    Pozdrawiam Zdzisław

  • 2. Data: 2003-05-03 20:18:58
    Temat: Re: Praca w UE
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Zdzisław napisal(a) Sat, 3 May 2003 21:57:16 +0200:
> [...]
    > Pewna część krajów unijnych (sześć spośród piętnastu) deklaruje, że
    >Polacy będą mogli pracować od pierwszego dnia przystąpienia do UE.

    Ja tu dodam jedna uwage, ktora jest ignorowana przy
    tej calej zenujacej kampanii propgandowej na rzecz brukselskiej
    biurokracji.

    Otoz, to ze dane panstwa z UE pozwola (predzej czy pozniej)
    na prace Polakom, nie znaczy oczywiscie, ze Polacy znajda
    tam miejsce zatrudnienia. To bowiem zalezy juz do samych
    pracodawcow, od sytuacji na rynku pracy. Zgoda danego
    panstwa to tylko zniesienie barier prawnych. Nie gwarantuje
    to w zaden sposob jakiegokolwiek miejsca pracy.

    I jeszcze jedna uwaga. Ta nachalna kampania prounijna w
    TV, prasie przypomina mi propagnde z czasow Gierka czy
    nawet Jaruzela. Statek tonal, ale tytuly roily sie
    od samych sukcesow, wykonania planow itp Teraz znowu
    ludzie zaczynaja wierzyc w cuda, ze placenie skladki na
    UE przyczyni sie do naszego wzbogacenia, spadku bezrobocia,
    Ba, nawet UE zwroci nam wiecej niz wplacimy :):):)

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 3. Data: 2003-05-04 06:46:18
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

> [...]
    > będziemy ścigani przez ich prawo jak zwykli przestępcy i nie wiadomo czy
    > kiedykolwiek będziemy mogli choćby podróżować na zachód od Polski.

    Ło boże ...... bronmy sie wejscia do UE bo te wredoty z braku granicy na
    odrze od razu deportuja nas na kamczatke, biegne w poniedzialek wyrobic
    paszport na kraje NWP. Jak w starym kawale "gdybym nie wiedzial ze glupota
    myslal bym ze prowokacja". I niech nikt z pracujacy teraz na czarno tego nie
    czyta !!! poniewaz za wykup wszystkich futer podpadniemy tym od zwierzatek i
    znow caly swiat bedzie nas wytykal palcami ;-)))
    Irek

  • 4. Data: 2003-05-04 06:49:29
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

> [...]
    > UE przyczyni sie do naszego wzbogacenia, spadku bezrobocia,
    > Ba, nawet UE zwroci nam wiecej niz wplacimy :):):)

    Szkoda wojsalku ze po tylu latach Twoj umysl sie nie rozwinal i pozostal na
    etapie Gierka, ale kiedy beton byl reformowalny ??? :-((
    Irek

  • 5. Data: 2003-05-04 07:27:28
    Temat: Odp: Praca w UE
    Od: "Rider" <r...@b...pl>

> [...]
    > UE przyczyni sie do naszego wzbogacenia, spadku bezrobocia,
    > Ba, nawet UE zwroci nam wiecej niz wplacimy :):):)

    Calkowicie sie zgadzam...!!
    Niestety jestesmy miedzy mlotem a kowadlem, bo jesli nie wejdziemy do Unii
    to zostanie nam chyba tylko Rosja a z nia juz bylismy ladnych pare lat...

    Co do pracy w UE to oczywiscie, ze zaden przepis, nawet gdyby umozliwial
    prace od dnia wstapienia, nie da polakom pracy...!
    Nie wiem czy sie orientujecie, ale w Unii sytuacja gospodarcza sie pogarsza
    i rosnie bezrobocie.Oczywiscie kazdy chetnie wezmie polaka do pracy za 1/5
    stawki podstawowej, ale chyba nie o to nam chodzi kiedy myslimy o pracy w
    UE...Za normalne stawki polak pracy nie dostanie nigdy bo przy wzrastajacym
    bezrobociu
    kraje UE beda wolaly wziasc do pracy swoich rodakow...
    Smutne ale prawdziwe. Nie ludzcie sie, ze bedzie pieknie. Trzeba spojrzec
    trzezwo...!
    Malo wplacimy duzo zyskamy!Slyszalem ostatnio, ze nie bedziemy w stanie
    prawie niczego wykorzystac z tych przyslugujacych nam pieniedzy bo mamy tyly
    oczywiscie w
    regulowaniu roznych postanowien. Ciekawe czy tak bedzie pieknie. Ja jakos
    slysze ze po wejsciu do Unii spadna ceny tylko papierosow i perfumerii...
    Ja akurat nie pale wiec jakos mnie to nie interesuje. Interesuje mnie
    natomiast to, ze do gory pojda ceny wiekszosci akurat podstawowych artykulow
    uzywanych w kazdym domu!
    Na przyklad cukier ma podrozec o 40%. Moj ojciec ma firme cukiernicza. Juz z
    nim rozmawialem i umowil, ze w taki ukladzie to bedzie raczej koniec
    biznesu!
    I CO?Pieknie nadal...?!I tak skonczy wiele malych firm i niech mi teraz ktos
    powie, ze po wejsciu do UE bezrobocie zacznie spadac a PKB dynamicznie ruszy
    do gory...

    pozdrawiam i optymizmu zycze,

    Rafal

  • 6. Data: 2003-05-04 07:35:10
    Temat: Re: Odp: Praca w UE
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Sun, 4 May 2003 09:27:28 +0200, Rider wrote:

> [...]
    > trzezwo...!
    > slysze ze po wejsciu do Unii spadna ceny tylko papierosow i perfumerii...

    to skończ słuchać plotek i weź się do roboty !

    > Ja akurat nie pale wiec jakos mnie to nie interesuje. Interesuje mnie
    > natomiast to, ze do gory pojda ceny wiekszosci akurat podstawowych artykulow
    > uzywanych w kazdym domu!

    to problem nie unii, tylko samych obywateli krajów strefy euro - nikt nie
    kazał Niemcom, by podnosili ceny piwa - a jednak podrożało kolosalnie.

    > Na przyklad cukier ma podrozec o 40%.

    to może społeczeństwo będzie zdrowsze.

    --
    Grendel

  • 7. Data: 2003-05-04 07:54:28
    Od: "Plissken" <p...@p...WYWAL.onet.pl>

    Fajnie że są jeszcze tu ludzie trzeźwo myślący.

  • 8. Data: 2003-05-04 10:43:30
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rider" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
    > UE...Za normalne stawki polak pracy nie dostanie nigdy bo przy
    wzrastajacym
    > bezrobociu
    > kraje UE beda wolaly wziasc do pracy swoich rodakow...

    Tak, tam rzeczywiscie wszystkie firmy sa panstwowe i onie nie beda
    zatrudniac Polakow !.
    A mi sie wydawalo, ze tam sa prywatne firmy, ktore beda zatrudniac tego, kto
    im bardzie bedzie odpowiadal ....
    A na serio - to wlasnie prawo unijne spowoduje, ze za te kilka lat ( 0 do
    7 ) to nie bedzie mozna
    w jakikolwiek sposob ograniczac zatrudninia nas zamiasta "rodakow". A czy
    zechca nas tam zatrudnic, to juz inna bajka ....

> [...]
    > oczywiscie w
    > regulowaniu roznych postanowien. Ciekawe czy tak bedzie pieknie. Ja jakos

    Czesc pieniaedzy dostaniemy w formie zywej gotowki ( doplaty bezposrenie,
    wyrownania dla regionow ),
    wydanie reszty zalezy od naszych umiejetnosci i zaangazowania wlasnych
    srodkow. Bodajze przy 50% wykorzystania bilans juz w pierwszym roku
    bedzie dla nas korzystny, a przeciez bedziemy z kazdym rokiem dostawac
    wiecej.

> [...]
    ktos
    > powie, ze po wejsciu do UE bezrobocie zacznie spadac a PKB dynamicznie

    Tak, a ta roznice w cenie cukru zdefrauduja urzednicy w Brukseli. Cukier
    zdrozeje, bo rolnicy beda dostawac
    za buraki znacznie wiecej pieniedzy.
    Jak ceny cukru wzrosna, to wzrosna ceny wyrobow, troche popyt spadnie, ale
    zapewne bez przesady z tymi bankructwami ...

    --
    Jacek

  • 9. Data: 2003-05-04 12:07:20
    Od: "Greg" <U...@o...pl>

    "Rider" w news:b92f9m$9oo$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > jesli nie wejdziemy do Unii to zostanie nam
    > chyba tylko Rosja

    A stanem USA nie mozemy zostac? ;-)

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl

  • 10. Data: 2003-05-04 12:28:00
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Sun, 4 May 2003 14:07:20 +0200, Greg wrote:

    > A stanem USA nie mozemy zostac? ;-)

    no to powinniśmy wypowiedzieć im wojnę, zaatakować jakiś statek, ale nie za
    mocno, żeby nie było długoterminowej zawiści, potem się poddać i dać
    okupować przez 50 lat... Niemcom jakoś to wyszło na dobre... ;-)

    --
    Grendel