PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomocy !!!

  • 11. Data: 2006-10-04 21:19:00
    Temat: Re: Pomocy !!!
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 4 Oct 2006 22:56:12 +0200, Any User <a...@m...com>
    w <eg175d$2hrk$1@news2.ipartners.pl> napisał:

    > Jak się pracownikowi nie podoba, nawet po podpisaniu umowy, zawsze może
    > złożyć wypowiedzenie. Jak sam zdaje się niedawno pisałeś, niewolnictwa nie
    > ma.

    A pracodawca nie jest wszechmocny.
    Z kształtu stosukny pracodawca - pracownik wynika, że to ten pierwszy ma
    pozycję dominującą.
    W ostateczności do rozstrzygania spornych kwestii pomiędzy stronami jest
    sąd, i czasami pracodawcy, pewni swej wszechmocy i bezkarności,
    umocnieni w tej pewności przez rzesze zastraszonych pracowników sami się
    podkładają.

    W niektórych sytuacjach moze być zasadne pozwolenie pracodawcy na
    strzelenie sobie w stopę przy pomocy odpowiedniego dokumentu, a potem
    egzekucja swoich praw w sądzie.

    Dlatego inicjatorka wątku powinna zastanowić się nie czy rzeczywiście
    wszystko zrobiła dobrze, bo nie musi udowadniać, że nie jest wielbłądem,
    tylko na otrzymaniu czarno na białym, co według osoby znęcającej się nad
    nią psychicznie zrobiła źle, w im bardziej trwałej formie, tym lepiej.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 12. Data: 2006-10-04 21:51:24
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Z kształtu stosukny pracodawca - pracownik wynika, że to ten pierwszy ma
    > pozycję dominującą.

    Ma i powinien mieć taką pozycję, gdyż z założenia to pracodawca jest _aż_
    właścicielem całego majątku i to on ma _kasę_. Pracownik jest natomiast
    _zaledwie_ wyrobnikiem, pracującym za jego kasę. A ponieważ rację ma zawsze
    ten, kto płaci, to nie rozumiem, dlaczego miało by być odwrotnie.

  • 13. Data: 2006-10-05 06:30:22
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Państwowa Inspekcja Pracy. Zbieraj na babę kwity, żebyś coś miała na piśmie.
    Nagrywaj rozmowy na dyktafon. I idź do inspekcji pracy z kwitami - i tak nie
    popracujesz tam zbyt długo...
    pozdrawiam
    MK

  • 14. Data: 2006-10-05 07:11:49
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 4 Oct 2006 23:51:24 +0200, Any User <a...@m...com>
    w <eg1acs$2jn5$1@news2.ipartners.pl> napisał:

> [...]
    > _zaledwie_ wyrobnikiem, pracującym za jego kasę. A ponieważ rację ma zawsze
    > ten, kto płaci, to nie rozumiem, dlaczego miało by być odwrotnie.

    Bo że może być odwrotnie, mówi kodeks pracy i orzeka sąd pracy.
    Pracownik i pracodawca to są równoprawne strony tej samej umowy.

    Dzięki działalności różnej maści związkowców pracownik w niektórych
    miejscach jest bardziej chroniony.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 15. Data: 2006-10-05 07:15:34
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > Pracownik i pracodawca to są równoprawne strony tej samej umowy.
    >
    > Dzięki działalności różnej maści związkowców pracownik w niektórych

    I dlatego należy utrudniać ich zakładanie, gdyż tylko mieszają (no i
    pasożytują na pracodawcy).

  • 16. Data: 2006-10-05 09:44:58
    Od: "Ola" <d...@p...onet.pl>

    Czyli jezeli nawet cos próbowałabym zrobic to i tak zostanę zwolniona czy
    dobrze zrozumiałam ? Czyli iść albo sie zwolnić to jedyne wyjscia chyba że
    mam jeszcze podłapac jakies dobre zwiazki zawodowe? A co do moich
    wykonywanycg obowiązków to robie co mi kazą i według normy wiecej ponad
    norme robic nie będe.
    Jezeli ktoś ma cos do dodania bardzo proszę. Moze ktos wysnuł ogólnie jakies
    inne wnioski?
    Z góry dziekuję za zainteresowanie się moją sprawą.