PracaGrupypl.praca.dyskusjeNajtrudniejsze czyności w szukaniu pracy

  • 11. Data: 2003-03-14 10:43:01
    Temat: Re: Najtrudniejsze czyności w szukaniu pracy
    Od: "KaeL" <K...@...pl>

    news:187b.0000067b.3e709f0e@newsgate.onet.pl...
    > Jeżeli wszystko wiesz
    Nie wiem.
    > na każde pytanie i porade masz odpowiedź
    Nie mam
    > to po co pytasz się o zdanie?
    Właśnie powiedziałem...

    KaeL

  • 12. Data: 2003-03-14 10:55:26
    Od: "KaeL" <K...@...pl>

    Na prawdę tylko ja jeden mam kłopoty z podejmowaniem takiej decyzji?
    Nikt inny?
    Pozdr, KaeL
    (...)

  • 13. Data: 2003-03-14 23:19:31
    Temat: Re: Szukanie nowej (lepszej?) pracy
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    =?iso-8859-2?q?=22Rafa=B3=22?= <k...@g...ox.pl> writes:

    > Zdajesz sobie sprawę, że właśnie wykształciłaś nowego SKOCZKA?

    nie.
    to jest normalne postepowanie, tak samo jak normalnym postepowaniem
    jest, ze pracodawca szuka sobie najlepszego pracownika. przyjmie
    jednego, a okaze sie, ze nie wykonuje on swoich obowiazkow - to go ma
    swiete prawo zwolnic i zatrudnic lepszego.

    podobnie pracownik: zatrudni sie gdzies, a okaze sie, ze ma lepsza
    oferte - odejdzie do lepszej pracy.

    dzieki temu mechanizmowi w ogole ma szanse na rynku pracy zaistniec
    cos takiego, jak konkurencja, ktora bedzie preminowac najlepszych.

    jak chcesz siedziec w jednej pracy do konca zycia, tak jak do niedawna
    jeszcze japonczycy (mentalnosc coskolwiek feudalna) to siedz, ale nie
    wmawiaj innych, ze to cos zlego.

    oczywiscie, we wszystkim musi byc jakis balans. nie mozna ze zmiana
    pracy przesadzac, i warto sie jednak zastanawiac gdzie sie idzie, zeby
    nie zmieniac np. co miesiac. to zreszta wskazuje na kandydata, ze jest
    niedoinformowany albo niezdecydowany.

    ale zmiana pracy raz na jakis czas, jak dostaniesz lepsza? no
    czlowieku.

    > Sorry, też jestem informatykiem, i wiem jak dzięki takim ludziom potem
    > wygląda szukanie pracy.
    > A panu KaeL, radzę dobrze sie zastanowić, czy warto teraz, na pewno
    > zmieniać tą pierwszą pracę na inną (jeśli to pierwsza). Czasy się

    do odwaznych swiat nalezy. jak bedziesz siedzial i trzymal sie
    kurczowo jednej, to nic sie w twoim zyciu od strony zawodowej na
    lepsze nie zmieni. zwlaszcza, jesli z dotychczasowej pracy nie jestes
    zadowolony.

    > zmieniają, informatykufff(ów) na rynku przybywa, pracy będzie coraz mniej.
    > Skoczka wszędzie nie szukają, bo choć liznął co i nieco tu i ówdzie, to
    > nigdzie się nie trzymał na dłużej - wada - brak lojalności wobec
    > pracodawcy.

    pracodawca to nie pan feudalny. lojalnym sie nie powinno byc wobec
    osoby, a wobec pracy ktorej sie wykonuje. trzeba ja robic dobrze,
    uczciwie i byc profesjonalista.

    pracodawca, ktory wymaga lojalnosci w stosunku do _siebie_ imho jest
    do spisania na straty. moja "misja" jako pracownika cudzego jest
    pomnazanie pieniedzy firmy, w ktorej pracuje, a nie robienia dobrze
    ego szefa czy prezesa.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 14. Data: 2003-03-15 10:05:57
    Od: "KaeL" <K...@...pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    > ale o czym ty mowisz? pojscie do pracodawcy i powiedzenie, ze
    > znalazles lepsza oferte to zostawianie smrodu????
    Po dwóch tygodniach lub miesiącu? Moim zdaniem to może zrobić smród, bo przy
    wyborze pracy trzeba się zastanowić. I to zastanowienie potwierdzasz
    wyborem. To trochę tak, jak danie słowa. A słowo to nie jest szmata - w
    każdym razie staram się, by nie było. Jestem staroświecki?
    Jak się rozmyślasz po tak krótkim czasie, to nie chciałbym by mój następny
    pracodawca się dowiedział, że takie rzeczy wyczyniam...
    KaeL
    --
    Wysyłając e-mail usuń proszę tekst pomiędzy znakami _ (włącznie) z mojego
    adresu

  • 15. Data: 2003-03-15 10:11:08
    Od: "KaeL" <K...@...pl>

    Użytkownik "Rafał" <k...@g...ox.pl> napisał w wiadomości
    > Zdajesz sobie sprawę, że właśnie wykształciłaś nowego SKOCZKA?
    Nina, pocieszę Ciebie - nie wykreowałaś ;)
    > A panu KaeL, radzę dobrze sie zastanowić, czy warto teraz, na pewno
    > zmieniać tą pierwszą pracę na inną (jeśli to pierwsza).
    Po co pisać takie reczy? Sprawdź mój post z 13 marca (godz. 9:58).
    A z pracy mnie zwolnili. Nadal mi radzisz się zastanawiać?
    Pozdr, KaeL

  • 16. Data: 2003-03-15 10:23:41
    Od: "KaeL" <K...@...pl>

> [...]
    > jednego, a okaze sie, ze nie wykonuje on swoich obowiazkow - to go ma
    > swiete prawo zwolnic i zatrudnic lepszego.
    Nie wykonuje swoich obowiązków ~= nie dotrzymuje zawartej umowy
    > podobnie pracownik: zatrudni sie gdzies, a okaze sie, ze ma lepsza
    > oferte - odejdzie do lepszej pracy.
    A tu z kolei opis jest inny - pracodawca może i dotrzymuje umowę, chodzi o
    to że pracownik znalazł coś lepszego.
    Jeżeli mamy oprównywać dwa przypadki (jak powyżej), to powinny one być
    zrównoważone - a omim zdaniem - nie są.

    Ale to są szczegóły plotkarskie. Najważniejsze jest poniżej.

    > jak chcesz siedziec w jednej pracy do konca zycia, tak jak do niedawna
    > jeszcze japonczycy (mentalnosc coskolwiek feudalna) to siedz, ale nie
    > wmawiaj innych, ze to cos zlego.
    Przecież nie siedzę! Zmieniam prace średnio co 2 lata. I to jest mopim
    zdaniem OK. Choć w dobie tej recesji wolałbym zmieniać żadziej... Muszę też
    przyznać, że kiedyś zmieniałam 'na własną prośbę' - a ostatnio już nie. Ale
    trudno, na tym polega wolny rynek.
    Chodzi o to, że jeżeli już się zatrudnię i po miesiącu odejdę - to moim
    zdaniem jest to zły krok. Chociaż nie aż taki tragniczny, ale jednak.
    Tak samo, jeżeli się zatrudnię i po miesiącu zostanę zwoniony. Ale nie z
    powodu niewykonywania moich obowiązków - tylko dlatego że ptracodawca
    znalazł kogoś lepszego. Dotąd mi się to nie zdarzyło - nawet na cudzej
    skórze - ale byłbym wkurzony, gdybym coś takiego zobaczył.

    Ale najważniesze jest nie to, czy to jest fair czy nie. Bo takich słów w
    wolnym rynku chyba nie ma. Chodzi o to, że takie zachowanie mi się może _nie
    opłacać_. Bo potem będę miał jeden więcej spalony most. I jedną życzliwą
    osobę / firmę mniej.

  • 17. Data: 2003-03-15 13:52:20
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > Jak się rozmyślasz po tak krótkim czasie, to nie chciałbym by mój następny
    > pracodawca się dowiedział, że takie rzeczy wyczyniam...

    zwykle prace rozpoczyna sie od umowy miesiecznej.
    Ten miesiac jest dla _obu_ stron czasem na przyjzenie sie sobie.
    Kazda ze stron moze zrezygnowac z podpisania kolejnej umowy.
    Jakos malo kto tak na to patrzy od strony pracownika, a nikogo nie dziwi
    jak pracodawca z tego korzysta.

    Tak wiec jesli rozsylam 10 CV i po pierwszej rozmowie proponuja mi prace,
    ktora wydaje mi sie fajna, to biore ta prace. I chodze na inne rozmowy,
    jesli sie wydarza - moga sie nie wydarzyc i cos juz mam.
    Moga sie wydarzyc i zmieniam dalej. Pracodawca ma swiadomosc tego,
    ze lapie kogos, kto jest w okresie przejsciowym i swiadomy jest tego,
    ze _z pewnoscia_ rozeslal on duzo CV i moze jeszcze sie ,,rozmyslic''.
    Porzadny HR nie wywala ,,do kosza'' CV dobrych (ale tych z drugiego i dalszych
    ,,miejsc'') kandydatow przez jakis czas po zatrudnieniu tego najlepszego.
    dobrze wie, ze ten najlepszy moze jeszcze dostac lepsza oferte i trzeba bedzie
    przyjac tego drugiego, trzeciego albo i czwartego. Czesto Ci slabi
    kandydaci otrzymuja odmowy szybko, a Ci lepsi sa zwodzeni jakis czas
    - po prostu zatrudniono kogos jeszcze lepszego, ale trzyma sie tych kilku
    w niepewnosci ,,na wszelki wypadek''.

    Co do smrodu: jak porzuce ta robote po dwu dniach, to znajda inne osoby
    ktore tez im sie podobaly w czasie rekrutacji z ktorej ja tam trafilem.
    Czyli tak bardzo im nie bedzie smierdziec, bo jeszcze nie maja po kim plakac
    i jeszcze moga wznowic juz niby to zakonczony proces rekrutacji.
    W moich papierach - wywalam swiadectwo pracy od nich w razie czego
    i sie nim nie przejmuje - jesli zwolnilem sie 31.08, zaczalem prace
    u pierwszego 1.09 a po porzuceniu tej pracy u drugiego od np. 7.09
    to CV nie ma co zasmiecac tym tygodniem pracy (i byc moze swiadectwem
    z brzytkim powodem rozwiazania umowy o prace).
    Poza tym mozna pojsc po tygodniu i poprosic o anulowanie umowy - jesli jeszcze
    nie zarejstrowali Cie w ZUSie, to umowe sie drze i uznaje za niebyla.
    Jesli i tak odejdziesz _zanim_ zaczniesz byc cokolwiek warty dla firmy,
    to im szybciej tym lepiej. Pracodawca nie jest glupi, tez to rozumie.

    A i po pol roku do lepszej pracy tez warto pojsc. Byle to nie byly
    kilkumiesieczne pobyty porzez kilka lat nie dajace Ci *nic*, takie
    (pod)skoki miedzy firmami.
    Jak juz zaczales zmieniac prace (to duzy stres i tak), to trzeba ten okres
    (jak najkrotszy) wykorzystac do wyladowania na oby dlugo w oby jak najlepszej
    firmie. Nie ma tu sentymentow, nie ma tu tez zadnego chamstwa.

    moim zdaniem naturalnie.

    pozdrawiam

    romekk

  • 18. Data: 2003-03-15 18:54:52
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "KaeL" <K...@...pl> writes:

> [...]
    > opłacać_. Bo potem będę miał jeden więcej spalony most. I jedną życzliwą

    mysle, ze na temat tego najlepiej napisal romek kubik.
    pierwszy miesiac jest dla obu stron na zastanopwienie sie.
    pracodawca moze potem z toba umowy nie przedluzyc, ty tez mozesz nie
    przedluzyc.
    zrobienie tego raz czy dwa jest ok, byles w ten sposob roku nie
    przepracowal - kazdy miesiac u innego pracodawcy.
    zalatwic to tez mozna normalnie, bez kopania dolkow pod soba, o ile
    masz do czynienia z normalnym czlowiekiem, a nie obrazajaca sie
    primadonna.

  • 19. Data: 2003-03-16 11:57:07
    Od: "KaeL" <K...@...pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    > zwykle prace rozpoczyna sie od umowy miesiecznej.
    > Ten miesiac jest dla _obu_ stron czasem na przyjzenie sie sobie.
    > Kazda ze stron moze zrezygnowac z podpisania kolejnej umowy.
    Masz rację - zapomniałem o tym.
> [...]
    > ze _z pewnoscia_ rozeslal on duzo CV i moze jeszcze sie ,,rozmyslic''.
    > Porzadny HR nie wywala ,,do kosza'' CV dobrych
    Ogólnie rzecz biorąc - zgadzam się z tobą.
    Tyle że w tym akurat wypadku - oni mnie znają, ja ich, a rekrutacji zapewne
    jeszcze nie zaczęli. Czyli mam z nimi dobre układy których nie chciałbym
    stracić.

    Ale ogólnie rzecz biorąc - to moje wątpliwości rozwiałeś. Właśnie tym
    argumentem o okresie przejściowym.
    Dzięki,