PracaGrupypl.praca.dyskusje › Mobbing w Polsce - w fabrykach LG

  • 11. Data: 2007-01-24 19:45:46
    Temat: Re: Mobbing w Polsce - w fabrykach LG
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Any User wrote:

    > Stres mobilizuje do dzialania. Bez stresu jest nierobstwo lub co
    > najwyzej praca w "swoim wlasnym tempie" (czyli wlasciwie tez
    > nierobstwo).

    Oraz zajebista rotacja, a później niewdrożeni
    pracownicy są wszystkiemu winni. Gdzieś
    jakby to już przerabiałem :)

  • 12. Data: 2007-01-25 08:53:53
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Any User napisał(a):

    > Stres mobilizuje do dzialania. Bez stresu jest nierobstwo lub co
    > najwyzej praca w "swoim wlasnym tempie" (czyli wlasciwie tez nierobstwo).
    doucz się o motywacji nieukuk

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 13. Data: 2007-01-25 09:06:29
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > doucz się o motywacji nieukuk

    Już się douczyłem. Trudno wymagać wewnętrznej motywacji od kogoś, kto
    zarabia minimalną - wyobraź sobie, że doskonale zdaję sobie z tego
    sprawę. W związku z tym, takim ludziom potrzebne jest "wspomaganie".

  • 14. Data: 2007-01-25 09:28:40
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Any User napisał(a):

    > Już się douczyłem. Trudno wymagać wewnętrznej motywacji od kogoś, kto
    > zarabia minimalną - wyobraź sobie, że doskonale zdaję sobie z tego
    > sprawę. W związku z tym, takim ludziom potrzebne jest "wspomaganie".
    To się jeszcze dowiedz, jakiego wspomagania oczekują i że motywacja
    często niewiele ma wspólnego z wynagrodzeniem finansowym.
    Tyle, że tego w książce nie znajdziesz. Do tego trzeba mieć ochotę na
    dialog z pracownikami (choćby anonimowy za pomocą ankiet). A wątpię, byś
    na taki dialog miał ochotę.

    M.

  • 15. Data: 2007-01-25 10:45:14
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 24 Jan 2007 19:42:13 +0100, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <ep89a5$o76$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości news:1169636237.031304.4080@a75g2000cwd.googlegroups
    .com

    > Ciekawe, że oni na to pozwalają.

    > I oni stoją pokornie i tego słuchają?

    Powiedzmy sobie szczerze - jak miałbym przez 15 minut staćw dwuszeregu,
    a jakiś mały skośnooki żółty darłby na mnie ryja w języku, którego nie
    rozumiem, to by mi to wisiało, postałbym, a co, w papierach nic nie
    wyląduje, a on i tak żeby coś do mnie powiedzieć musiałby używać
    tłumacza.

    [ ... ]
    > Ciekawe, co autor na to?

    Z mózgiem jest podobnie - ponoć 90% mózgu w danym momencie nie pracuje,
    tylko że nie jest to zawsze to samo 90% mózgu, myślę, że to bardzo dobra
    odpowiedź na takie kreatywne idee w temacie zatrudnienia.

    Właściwie to nie rozumiem, o co ta cała heca?

    Chodzi Koreańczyk i się drze, niech chodzi, żyłka pierdząca mu pęknie
    alboco.
    W Polsce obowiązuje polskie prawo, które mówi, że jednak ciężko jest
    wywalić gościa na chorobowym albo wypoczynkowym za samo bycie na, i
    jakkolwiek ów mały człowieczek by nie stawał na uszach, to mu się to nie
    uda. Gadać sobie może.
    A co do wyżywania się na sprzętach biurowych - niech sobie kopie,
    najwyżej zniszczy i firma będzie musiała kupić nowe.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 16. Data: 2007-01-26 13:52:03
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

> [...]
    > wywalić gościa na chorobowym albo wypoczynkowym za samo bycie na, i
    > jakkolwiek ów mały człowieczek by nie stawał na uszach, to mu się to nie

    Ta. A pracownicy tak sąz atrudnieni, że nie można ich zwolnić bez powodu?
    W najlepszym wypadku dwa tygodnie wypowiedzenia i bye!

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 17. Data: 2007-01-26 17:23:23
    Od: Mike <t...@o...pl>

> [...]
    > Tyle, że tego w książce nie znajdziesz. Do tego trzeba mieć ochotę na
    > dialog z pracownikami (choćby anonimowy za pomocą ankiet). A wątpię, byś

    Jasne ... a patrzyłeś co o tym mówi niejaki Masłow? To o czym piszesz
    jest prawdą tam gdzie ludzie zarabiają tyle, że nie muszą już myśleć o
    wiązaniu końca z końcem ... minimalna krajowa raczej nie stwarza takiego
    komfortu.
    Pozdro,
    Mike

  • 18. Data: 2007-01-26 20:24:59
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Mike napisał(a):

    > Jasne ... a patrzyłeś co o tym mówi niejaki Masłow?
    A kto to jest Masłow? Jewgienij Masłow? Iwan Masłow?
    Czy może masz na myśli urodzonego w NY, z amerykańskich rodziców
    Abrahama Maslow, który opisał hierarchię potrzeb? :)

    A na serio: ilekroć piszę o motywacji, biorę pod uwagę hierarchię
    potrzeb Maslowa. Sporo o tym pisałem niedawno w http://tinyurl.com/35n6vc

    > To o czym piszesz
    > jest prawdą tam gdzie ludzie zarabiają tyle, że nie muszą już myśleć o
    > wiązaniu końca z końcem ... minimalna krajowa raczej nie stwarza takiego
    > komfortu.
    Moja własna teoria na temat trwania ludzi na stanowiskach zapewniających
    ich krytyczne minimum socjalne, jest taka, że właśnie dlatego godzą się
    na taką pracę, bo pozwala im ona zaspokoić podstawowe potrzeby życiowe i
    po części potrzebę bezpieczeństwa a jednocześnie na tyle obniża poczucie
    własnej wartości, że blokuje motywację do zaspokajania potrzeb wyższych.

    Tyle, że to spore uproszczenie, bo nie uwzględnia takiego czynnika, jak:
    jaki bodziec zaspokaja potrzeby z wyższych pięter hierarchi Maslowa.
    Bodźce te są indywidualne, tak jak indywidualny jest każdy człowiek. Dla
    jednego wystarczającym bodźcem jest możliwość współżycia w dobrej
    atmosferze ze współpracownikami (potrzeba afiliacji) dla innego
    możliwość przeżywania się jako osoby niezastąpionej na swoim stanowisku
    (potrzeba samorealizacji). Tu otwiera się pole do popisu dla
    specjalistów od zarządzania relacjami w sieciach typu McDonalds etc., w
    których - zauważ - mimo oczywistej prawdziwości hierarchii Maslowa
    pracują jednak jacyś ludzie.

    pozdrawiam
    Maciek