PracaGrupypl.praca.dyskusje › Mobbing i zwolnienie z pracy

  • 21. Data: 2007-01-18 10:00:33
    Temat: Re: Mobbing i zwolnienie z pracy
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Pawel wrote:

    > Jak masz takie duze umiejetnosci zawodowe to w czym problem idz
    > do kokurencji.

    A jak konkurencja to tez "panstwowe" i przechowalnia "krewnych i
    znajomych krolika"?

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.

  • 22. Data: 2007-01-19 19:07:04
    Od: "Miroslaw Szejduk" <s...@o...pl>

    Ja tez sie zwolnilem z pewnej lubelskiej firmy komputerowej i widze ze w
    lublinie to jest modny mobbing i nieplacenie na czas. Ja jestem uczulony na
    tym punkcie wiec sie zwolnilem.
    Najciekawsze jest to ze zadne kontrole PIP i inne nic w takiej firmie nie
    zdzialaja bo szef wie wczesniej o takiej kontroli. Np. miala byc
    przeprowadzona kontrola natezenia swiatla na stanowiskach to oczywiscie
    wszystko co swieci powlaczane, wyszedl facet co robil pomiary oczywiscie
    zaraz pozmieniano osiwetlenie na ciemnice. Prawo pracy to jedynie na
    papierze istnialo. W tej chwili pracuja tam ludzie ktorzy moim zdaniem lubia
    jak ktos ich co chwile "jebie" za sama chec do zycia niech tak pozostanie i
    jak lubia to niech maja. Pracy jest teraz duzo tylko trzeba poszukac ale ja
    w lublinie nie szukalem
    bo szkoda czasu.Czlowiek z duzym doswiadczeniem jak ja traktowany jest jak
    osoba bez doswiadczenia. Zarobki to nie ma sily powyzej 1500 netto to nie ma
    szans. Kazdy pracodawca w lublinie tylko jeczy ze duze koszty ma pracy , ja
    sobie wysliczylem ze po 3 dniach pracy zarobilem dla pracodawcy na swoja
    pensje i wszelkie zwiazane z tym koszta reszta to czysty zysk. Jakos jak
    wspomnialem ze po drugiej stronie wisly maja takie same koszta pracy i jakos
    na dzien dobry wiekszosc proponuje 2, 3 razy taka pensje netto to tylko sie
    glupio patrzy i usmiecha. Generalnie to omijam z daleka lubelskich
    pracodawcow, sami kretacze.

    Pozdrawiam
    Mirek

  • 23. Data: 2007-01-19 19:42:19
    Od: Andyk <a...@g...com>

    Miroslaw Szejduk wrote:

    > jak lubia to niech maja. Pracy jest teraz duzo tylko trzeba poszukac ale ja
    > w lublinie nie szukalem

    True... Ale czasami są takie sytuacje, że nie ma możliwości opuścić
    naszego miasta :(
    Więc skoro nie mogę mieć lepszej kasy niż 1500 netto to chociaż niech
    miejsce będzie "w miarę" niemobbingowane. W miarę, bo faktycznie masz
    rację, że w Lublinie mobbing jest modny. A jak nie mobbing to
    wykorzystywanie (niepłatne nedgodziny, niepłacony ZUS itp). Są ludzie,
    którym to pasuje, albo którzy boją się, że nie znajdą niczego innego.
    Ale (tu też masz rację) czasy się zmieniają i dla ludzi z doświadczeniem
    zawsze się coś znajdzie. No chyba, że znowu się trafi na szefa, który
    nie będzie mógł ścierpieć, że jego pracowni umie więcej niż on i będzie
    gnoił...

> [...]
    > na dzien dobry wiekszosc proponuje 2, 3 razy taka pensje netto to tylko sie
    > glupio patrzy i usmiecha. Generalnie to omijam z daleka lubelskich

    Hehe. Tacy już są lubelscy szefowie. Wiesz, kiedyś się zastanawiałem nad
    lubelskim zjawiskiem typu "nie podoba się to wypad, na Twoje miejse jest
    10 chętnych" i doszedłem do wniosku, że to ma związek z wieloma
    uczelniami, które wypuszczają co roku masę absolwentów, którzy chętnie
    będą HAROWAĆ za marne grosze tylko po to, żeby mieć jakikolwiek staż. I
    z tego korzystają pracodawcy. Tylko czy naprawdę opłaca im się szkolić
    nowych ludzi, płacić za ich błędy niż zatrudnić kogoś z doświadczeniem?

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 24. Data: 2007-01-19 20:31:08
    Od: "Miroslaw Szejduk" <s...@o...pl>

> [...]
    > z tego korzystają pracodawcy. Tylko czy naprawdę opłaca im się szkolić
    > nowych ludzi, płacić za ich błędy niż zatrudnić kogoś z doświadczeniem?

    Powiem tylko ze problem braku wykwalifikowanej kadry zaczyna i naszych
    pracodawcow dotykac powoli.
    Przez miesiac szukalem dla znajomego co ma komis/sklep komputerowy
    pracownika i naprawde ciezko bylo kogos znalesc.
    98% procent tych co przyszlo na rekrutacje to w zasadzie do kopania dolow
    sie moze by nadawali a ci co sie znali to trzeba byloby zaplacic odpowiednio
    ale w koncu znalazl sie czlowiek co ma pojecie co za duzych nie mial wymagan
    finansowych a i tak zarobi dobrze jak na lublin i co najwazniejsze bez
    mobingu:). Niestety wiedza sie nie liczy co z tego ze mam CV na kilka stron
    i czesto musialem tlumaczyc co oznaczaja moje papiery to i tak na koncu
    wychodzilo ze zaplaca mi na poczatek te 900 brutto a pozniej sie zobaczy,
    czyli tak samo traktuja nowicjusza ktory nie wie jak wyglada klawiatura jak
    i czlowieka obeznanego w temacie. Jeszcze dodam ciekawy przypadek jak
    robilem rekrutacje, przyszedl koles co pracowal 2 lata w Zaglu jako
    monazysta komputerow a nie mial pojecia o tym co skladal, zapytalem o pare
    zeczy i nic koles nie potrafil powiedziec o tym :). Tak wiec jak ktos ma
    pojecie w danej branzy to zawsze znajdzie prace i to dobrze platna tylko
    trzeba poszukac.

    Mirek

  • 25. Data: 2007-01-19 20:33:32
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > W lublinie nie ma znaczenia czy masz jak ja 10 lat doswiadczenia czy 1
    > rok stawki takie same, chyba ze masz znajomosci albo do jakiejs partii
    > nalezysz.

    Nie chce mi się wierzyć. Jak się człowiek naprawdę poświęci pracy, to
    _wszędzie_ będzie w stanie zarobić więcej. Oczywiście nie mówię o
    kokosach w stylu 2000, ale powiedzmy dwukrotność pensji minimalnej jest
    osiągalna w zasadzie dla każdego. Ale podkreślam: poświęcenie,
    poświęcenie i jeszcze raz poświęcenie.

  • 26. Data: 2007-01-19 20:40:01
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Miroslaw Szejduk" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > papiery to i tak na koncu wychodzilo ze zaplaca mi na poczatek te 900
    > brutto a pozniej sie zobaczy, czyli tak samo traktuja nowicjusza

    Niee, no teraz to 936 zł ;)
    No, chyba że to twój pierwszy/drugi rok pracy...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 27. Data: 2007-01-19 20:45:12
    Od: "Miroslaw Szejduk" <s...@o...pl>

  • 28. Data: 2007-01-19 20:55:30
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > W lublinie nie ma znaczenia czy masz jak ja 10 lat doswiadczenia czy 1
    > rok stawki takie same, chyba ze masz znajomosci albo do jakiejs
    partii
    > nalezysz.

    To było tak w kwestii technicznej. Bo w piewrszym roku pracy zawodowej
    można otrzymywać 80% tej kwoty.
    A Lublin i płace -> bez komentarza.

  • 29. Data: 2007-01-19 22:19:07
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Any User napisał(a):
    > Nie chce mi się wierzyć. Jak się człowiek naprawdę poświęci pracy, to
    > _wszędzie_ będzie w stanie zarobić więcej. Oczywiście nie mówię o
    > kokosach w stylu 2000
    2000 i kokosy. Ciekawe czego 2tys:/
    A swoja droga, myslalem juz ze co poniektorzy wyslali maila do Twoich
    szefow, coby ich poinformowac jaka im reklame robisz i dostales szlaban
    na newsy... a tutaj come back

    --
    badzio

  • 30. Data: 2007-01-20 01:57:30
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Any User [Fri, 19 Jan 2007 21:33:32 +0100]:

    > Jak się człowiek naprawdę poświęci pracy, to _wszędzie_
    > będzie w stanie zarobić więcej. Oczywiście nie mówię o
    > kokosach w stylu 2000

    A wiesz, jakoś się szczególnie nie poświęcam... Może to tak
    jest, że im bardziej się człowiek poświęca pracy, tym mniej
    ma na koncie? Bo to jakoś tak szło, że nie chodzi o to żeby
    pracować, tylko o to żeby zarabiać...

    Kira

    --
    /(o\ ~ ~ GG: 574988 ~ ~ http://cyber-girl.net ~ ~
    \o)/ * Last Minute! * Wyspa Piratów * AlleCeneo *