PracaGrupypl.praca.dyskusjeKwota zarobkow w ogloszeniu

  • 41. Data: 2009-09-26 19:17:35
    Temat: Re: Kwota zarobkow w ogloszeniu
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h9lodi$hdg$2@atlantis.news.neostrada.pl...

    > nie wiesz po co?
    > po to żeby "odkryć karty", żeby sprawdzić się nawzajem, a nie wierzyć jak
    > w bustwo jakimś tam negocjacjiom!:O)

    Ręce opadają, nic nie kapujesz :-/
    Po kiego grzyba masz sprawdzać pracodawcę jeśli tak czy siak nie masz z
    góry ustalonej kasy takiej, jakiej oczekujesz (np. w formie umowy, gdzie
    napisano jak wół - w okresie próbnym x zł, po okresie próbnym xx zł)?
    Co ci da, że sobie kogoś sprawdzisz, jeśli ci po tym okresie próbnym powie,
    że nie zapłaci ci więcej, bo się z tobą nie umawiał w ten sposób? I nic mu
    nie zrobisz.

  • 42. Data: 2009-09-26 19:53:07
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Baloo" napisał:
    > Niczego nie wyjaśniałeś, a sądząc z tego, co piszesz niżej,
    > nie zrozumiałeś nawet mojego pytania.

    oj wyjaśniłę, ale najwyraźniej do ciebie to nie dociera, to twój problem, w
    każdym razie uświadomię cię, uwierz że w każdym cywilizowanym kraju
    oferowana stawka jest podawana w odłoszeniu pracy i jak ktoś chce negocjować
    to może i nikogo to nie dziwi poza tobą:O)

    > Jak najmniej. Jesteś w stanie to pojąć czy mam tłumaczyć dalej?

    ja to rozumiem, napisałem że w takim przypadku jest to głąb szukający głąba,
    i zawsze swój trafi na swojego, normalni ludzie (jak na przykład autor
    wątku) sie w to nie bawią, jesteś w stanie to pojąć?:O)

  • 43. Data: 2009-09-26 20:08:52
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

> [...]

    > oferowana stawka jest podawana w odłoszeniu pracy i jak ktoś chce
    > negocjować to może i nikogo to nie dziwi poza tobą:O)

    Potwierdzasz tylko moje przypuszczenia, że nadal kompletnie nie rozumiesz,
    o co się ciebie pytałem.
    W związku z tym EOT, bo cała para idzie w gwizdek, a ja nie mam ochoty na
    powtórkę z rozrywki, jaką zaserwowałeś w temacie nadgodzin.

    > ja to rozumiem, napisałem że w takim przypadku jest to głąb

    W związku z tym ty, który szukasz najtańszej oferty na rynku czy to
    motoryzacyjnym czy warzywnym również jesteś dokładnie takim samym głąbem.

    > i zawsze swój trafi na swojego, normalni ludzie (jak na przykład autor
    > wątku) sie w to nie bawią, jesteś w stanie to pojąć?:O)

    Mało mnie obchodzi w co się bawi autor wątku, a w co nie. Prawda jest taka,
    że dopóki w ogłoszeniach nie będzie podanych kwot wynagrodzenia (a w
    najbliższym czasie nie zapowiada się i tłumaczyłem już dlaczego), dopóty
    kandydaci będą chodzić na sznureczku pracodawców i tyle z tego wyniknie.

  • 44. Data: 2009-09-26 21:18:47
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał
    > Dana praca jest warta tyle, ile ktoś za nią zapłaci.
    > Ty natomiast zakładasz, że istnieje jakiś wyimaginowany cennik
    > konkretnych prac.
    > Z takim podejściem nie dziwię się, że nie potrafisz pojąć o czym mowa.

    Nie do końca masz rację.

    Istnieje coś takiego jak kosztorys prac.
    Tutaj wielu informatyków, więc posłużmy się projektem informatycznym.
    Są nawet osoby, które zajmują się wyceną tego typu projektów.

    Jeśli ktoś mi zleci wykonanie określonej pracy, projektu, dzieła, to
    jestem w stanie wycenić, ile to mniej więcej czasu i pracy pochłonie,
    ile będzie kosztowało, ile żądają inni. Ktoś, kto działa w danej branży
    po prostu musi się orientować.

    Klient nie zawsze, a właściwie prawie nigdy nie rozumie, jak to wygląda
    "od kuchni". Często wyobraża sobie, że taką pracę można wykonać w
    tydzień za 1000zł, a zleceniobiorca rzuca kwotę kilkukrotnie wyższą.

    Jeden matoł faktycznie może wykonac drugiemu coś za 1000zł, warte
    10000zł, przy zupełnym braku świadomości, czy też desperacji.

    Aha, istnieje coś takiego jak perspektywa dłuższej współpracy z
    klientem.
    I faktycznie, można czasami zrobić coś dla klienta za darmo, nawet
    dołożyć do interesu, wiedząc, że inwestycja się zwróci.

    Szynkę też możesz kupić za 15zł/kg ,jak i za 40zł/kg.
    Którą wybierasz?

    J.

  • 45. Data: 2009-09-26 21:42:52
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości news:h9lli6

    > Ale po grzyba ma się starać? Wysyła swoje CV, podaje w nim oczekiwania
    > finansowe i czeka na odpowiedź. Tak, jak w przetargu. Przecież nie
    > spytasz potencjalnego zleceniodawcy - "A ile pan ewentualnie zapłaci
    > za
    > ten projekt, bo nie wiem, czy mi się opłaca robić ofertę"?

    Jak to? Muszę znać dokładne założenia projektu, żeby go wycenić.
    Muszę wiedzieć, czy zleceniodawca gotów jest mi zapłacić tyle ile
    zarządam.
    Czy go na to stać. Muszę znać jego wiarygodność, zwłaszcza w przypadków
    większych projektów.

    > Poza tym cały czas tłumaczę, że sytuacja obecnie jest taka, że mamy
    > rynek pracodawcy, a nie pracownika, więc pracodawcy dynda, czy komuś
    > się będzie opłacało odpowiadać na ogłoszenie czy nie. Zawsze się
    > znajdzie jakiś
    > chętny albo kilkudziesięciu.

    To niech, kur..., jeden cwaniak z drugim zbierze koperty z podaną kwotą
    od kandydatów i wybierze najtańszego. Po co ten cały cyrk z rekrutacją?
    ;-)

    > Ech, szkoda z tobą gadać, bo nadal niczego nie rozumiesz.

    A kurwy to niby skąd wiedzą?
    Mają jakiś cennik? ;-)
    Wiadomo ile się bierze za daną robotę na rynku.

    J.

  • 46. Data: 2009-09-26 21:45:19
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Ale co ma piernik do wiatraka czyli jakaś tam nieudolnie sklecona
    > "oferta" pracy do faktu, że rekrutacja z zasady działa na zasadzie
    > przetargu?

    Napisałem powyżej: po co jakaś rekrutacja? Niech zbiorą koperty
    zawierające wymagania pracowników.

    Przecież wg ciebie, liczy się najtańszy!

    J.

  • 47. Data: 2009-09-26 21:47:38
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości news:h9lsfa$17i6

> [...]
    > dlaczego),
    > dopóty kandydaci będą chodzić na sznureczku pracodawców i tyle z tego

    Obawiam się, że niebawem będzie taki wymóg.
    Jak w każdym cywilizowanym kraju.

  • 48. Data: 2009-09-27 07:30:48
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "jacem" <j...@1...pl> napisał

> [...]
    > jestem w stanie wycenić, ile to mniej więcej czasu i pracy pochłonie, ile
    > będzie kosztowało, ile żądają inni. Ktoś, kto działa w danej branży po

    Zgadza się. Ty, jako zleceniobiorca wiesz, na ile możesz wycenić SWOJĄ
    pracę.
    Ale w drugą stronę to już tak nie działa. Przecież trudno oczekiwać, by to
    zleceniodawca (czyli w naszej rozmowie - pracodawca) wyceniał Twoją pracę.
    On może wprawdzie powiedzieć, ile maksymalnie może ci zapłacić, ale
    powtarzam - po co ma odkrywać swoje karty i mówić to pierwszy, jeśli
    prościej jest dla niego zebrać wszystkie oferty i dopiero wówczas
    zdecydować, co wybrać.

    > Jeden matoł faktycznie może wykonac drugiemu coś za 1000zł, warte
    > 10000zł, przy zupełnym braku świadomości, czy też desperacji.

    Otóż to. Dla Ciebie to matoł, dla kogoś innego po prostu tani
    zleceniobiorca/dostawca/pracownik.

    > Aha, istnieje coś takiego jak perspektywa dłuższej współpracy z klientem.
    > I faktycznie, można czasami zrobić coś dla klienta za darmo, nawet
    > dołożyć do interesu, wiedząc, że inwestycja się zwróci.

    Ale czy ktoś kogoś do czegoś zmusza?

    > Szynkę też możesz kupić za 15zł/kg ,jak i za 40zł/kg.
    > Którą wybierasz?

    Musiałbym ją najpierw zobaczyć.

  • 49. Data: 2009-09-27 07:41:43
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to? Muszę znać dokładne założenia projektu, żeby go wycenić.

    No dobrze, ale co mają założenia podawane przez zleceniodawcę do kwoty
    podawanej przez Ciebie?
    Zleceniodawca mówi ci co masz zrobić, a Ty mówisz za ile.

    > Muszę wiedzieć, czy zleceniodawca gotów jest mi zapłacić tyle ile
    > zarządam. Czy go na to stać. Muszę znać jego wiarygodność, zwłaszcza w
    > przypadków większych projektów.

    Ale tego wszystkiego dowiadujesz się przecież dopiero po przedstawieniu
    oferty (czyli podaniu SWOJEJ ceny), a nie wcześniej. Nie pytasz się go
    przecież wcześniej ile ma na koncie i ile ci zapłaci, a dopiero pod tym
    kątem sporządzasz wycenę. No weź ;-)
    No chyba, że faktycznie działasz w tak dziwnie funkcjonującej branży.

    > To niech, kur..., jeden cwaniak z drugim zbierze koperty z podaną kwotą
    > od kandydatów i wybierze najtańszego. Po co ten cały cyrk z rekrutacją?
    > ;-)

    Bo nie tylko cena świadczy o wartości. Toż to proste jak budowa cepa.
    I dlaczego nazywasz cwaniakiem kogoś, kto po prostu minimalizuje koszty? A
    siebie, robiącego dla jakiegoś klienta-naiwniaka projekt za 3 razy więcej,
    niż jest wart albo pracownika, który przebiera między różnymi firmami i
    wybiera najlepszą dla siebie (czyli, która zapłaci mu najwięcej) już za
    cwaniaka nie uważasz?

    > A kurwy to niby skąd wiedzą?
    > Mają jakiś cennik? ;-)
    > Wiadomo ile się bierze za daną robotę na rynku.

    Nie ma pojęcia, nigdy nie działałem w tej branży ani nie korzystałem z jej
    usług, ale możesz spytać Papy Smerfa ;-)

  • 50. Data: 2009-09-27 07:44:09
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał

    > Przecież wg ciebie, liczy się najtańszy!

    Nigdy czegoś takiego nie mówiłem.
    W przetargu też nie wybiera się najtańszej oferty, tylko najbardziej
    optymalną (co oczywiście może oznaczać najtańszą, ale nie musi).
    I to samo tyczy się pracownika.
    Czy naprawdę trzeba tłumaczyć takie oczywistości?