PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jednoosobowa DG przy projektach IT

  • 1. Data: 2009-08-23 17:29:26
    Temat: Jednoosobowa DG przy projektach IT
    Od: SlaweK <s...@i...pl>

    Witam,

    Podejrzewam, że wśród przeglądających grupę znajdują się osoby
    prowadzące własną działalność gospodarczą i pracujące w sektorze IT.
    Zastanawiam się obecnie nad zrezygnowaniem z pracy etatowej na rzecz
    własnej działalności. Chciałbym mieć większą możliwość decydowania o
    swojej karierze i projektach w jakich biorę udział oraz swobodę w
    doborze godzin pracy. Pracuję na stanowisku projektant/programista.

    Podstawowa kwestia o jaką chciałbym zapytać to metoda wyszukiwania
    zleceń i klientów. W polskim internecie nie znalazłem żadnego
    konkretnego portalu dla freelancerów. W jaki sposób w naszych
    warunkach można poszukiwać potencjalnych zleceniodawców? Czy istnieją
    jakieś godne polecenia agencje pośrednictwa? Nie chodzi mi tu o typowy
    outsourcing ale raczej pośrednictwo w wyszukiwaniu zleceń. A może
    dobrym pomysłem jest złożenie CV w banku jakiegoś portalu z ofertami
    pracy?

    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-08-23 23:39:55
    Temat: Re: Jednoosobowa DG przy projektach IT
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Aug 23, 7:29 pm, SlaweK <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > konkretnego portalu dla freelancerów. W jaki sposób w naszych
    > warunkach można poszukiwać potencjalnych zleceniodawców?

    Najskuteczniej działają znajomości w branży. Koledzy ze studiów, z
    dawnej pracy, poprzedni (zadowoleni!) klienci, a nawet potencjalna
    konkurencja, która ma więcej zleceń niż mocy przerobowych.

    Warto też śledzić listy dyskusyjne poświęcone swojej działce, czy
    nawet konkretnym narzędziom. Czasem istnieją nawet specjalne serwisy z
    ogłoszeniami dotyczącymi zleceń do wykonania.

    No ale to zależy od specyfiki Twojej działki. Ja robię serwisy webowe
    w Django - to zajęcie typowo freelancerskie, bo nawet spory serwis
    można szybko zrobić w dwie osoby (grafik i programista). W związku z
    tym łatwo o oferty na http://www.djangogigs.com czy listach
    dyskusyjnych.

    --
    mihau

  • 3. Data: 2009-08-24 06:16:59
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 2009-08-23 19:29, SlaweK wrote:
    > A może
    > dobrym pomysłem jest złożenie CV w banku jakiegoś portalu z ofertami
    > pracy?

    Na pewno nie zaszkodzi ...

    --
    Piotr Piwko
    http://www.embedded-engineering.pl/

  • 4. Data: 2009-08-24 08:07:24
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "SlaweK" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Podstawowa kwestia o jaką chciałbym zapytać to metoda wyszukiwania
    zleceń i klientów.

    Odpowiadaj na ogłoszenia z ofertami pracy i informuj, że nie chcesz etatu od 8
    do 16 z dwoma kawami i 10 przerwami na papierosa, ZUS sobie sam płacisz i dajesz
    fakturę VAT.

    Jak są w PL jakies międzynarodowe targi z Twojej branży to sprawdż 3 miesiące
    wcześniej na stronie targów, jakie niepolskie firmy się tam będą wystawiać,
    dowiedź się kto z tych firm przyjedzie na targi, skontaktuj się z tym
    człowiekiem i umów się na rozmowę. W czasie targów w jeden dzień będziesz mógł
    obskoczyć ich wszystkich i pogadać o ewentualnej współpracy.

    --
    andreas

  • 5. Data: 2009-08-24 21:07:46
    Od: "Asia Witek" <a...@s...beceiks.peel>

    Użytkownik "SlaweK" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
> [...]
    > doborze godzin pracy. Pracuję na stanowisku projektant/programista.
    >
    > Podstawowa kwestia o jaką chciałbym zapytać to metoda wyszukiwania

    to co przedpiścy (zadowoleni klienci, kontakty, oferty pracy - acz tutaj
    trafiają się firmy, które chcą mieć pracownika na miejscu, czytaj: na oku
    ;)) plus założenie sobie konta na przykład na Goldenline. Z
    wyszczególnieniem umiejętności, dokonań - znam niezłego programistę, który
    przez goldenline ma po kilka zleceń w miesiącu (fucha a czasem propozycja
    stałej współpracy).

    pozdr
    Asia
    --