PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakość usług lekarskich

  • 31. Data: 2008-04-11 11:10:27
    Temat: Re: Jakość usług lekarskich
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-10, gargamel <s...@d...na> wrote:

    > akurat wyrostka ci nie powiem, bo nie zamierzzm wycinać, ale skoro ty się
    > orientujesz to śmiało, powieee il kotuje wycięcie wyrosta (w klinice
    > państwowej i prywatnej dla porównania) i ile kosztuje ta doba leżenia w
    > szpitalu,

    Licz ok. 2500-3000 za operację. Plus oczywiście leżenie.
    A to jest stosunkowo prosta operacja.

    > no i jeszcze mi powiedz czy w naszym kraju te spitale płacą
    > odszkodowania,

    Oczywiście.

    > fakt, daaawno nie byłęm w 5cio gwiazdkowym:O),
    > a ile kosztuje doba w hotelu o standardzie szpitalnym?

    Z operacją, czy bez?

    > te "prawie w całości" to masz tylko w przypadku gdy płacisz sus minimalny
    > (mało zarabiasz, czy nie w pełni się ubezpieczasz),

    Nieprawda.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2008-04-11 12:46:24
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Licz ok. 2500-3000 za operację. Plus oczywiście leżenie.
    > A to jest stosunkowo prosta operacja.

    ok, dzięki za info, czyli płacąc nawet ten minimalny zdrowotny 200zł, po
    roku pracy stać cię na wycięcie wyrostka:O)
    (trzeba jeszcze pamiętać o pieniądzach płaconych od stołem przy takich
    operacjach jak się chce z takowej wyjść cało, z doświadczenie nie powiem ci
    jakie są to kwoty, bo za zdrowy jestem, ale jak już chce sie liczyć, to
    trzeba policzyć wszystkie koszta)

    > Oczywiście.

    nie żartuj, chyba nie znasz rzeczywistej praktyki w tej sprawie, jak
    poszkodowanemu uda się coś uzyskać to cud (nie słyszałeś o tak zwanej
    solidarności lekarskiej, czyli ręka, rękę myje?)

    > Z operacją, czy bez?

    bez operacji, operację sobie doliczę oddzielnie.

    > Nieprawda.

    a jaka jest prawda ?

  • 33. Data: 2008-04-11 15:14:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-11, gargamel <s...@d...na> wrote:

> [...]
    > jakie są to kwoty, bo za zdrowy jestem, ale jak już chce sie liczyć, to

    Ja przeżyłem w zeszłym roku tego rodzaju operację. Plus wycinanie
    nieprawidłowości na jelitach. Razem to by wyszło spokojnie ponad 5k.
    I do momentu kiedy tak sobie trafiłem do szpitala z dnia na dzień,
    to też myślałem że zdrowotne jest niepotrzebne. Teraz już tak nie
    myślę.

    I jakoś nic nie musiałem płacić "pod stołem" jak to sugerujesz.

    > nie żartuj,

    Nie żartuję.

    > bez operacji, operację sobie doliczę oddzielnie.

    A co z opieką? Pani recepcjonistka odepnie od rurek i zaprowadzi do
    ubikacji, pomoże Ci się umyć itd? Będzie dyżurować w nocy? Jak wyceniasz
    tego rodzaju usługi?

    > a jaka jest prawda ?

    Ja, niezależnie od dochodu, płacę składkę zdrowotną w wysokości
    (obecnie) 209,59 zł. Legalnie, bez kombinowania "pod stołem",
    czy co tam jeszcze wymyślisz. Nie łapię się więc na żaden punkt,
    który wypisałeś.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2008-04-11 18:18:07
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

> [...]
    > I do momentu kiedy tak sobie trafiłem do szpitala z dnia na dzień,
    > to też myślałem że zdrowotne jest niepotrzebne. Teraz już tak nie

    ja wcale nie twierdzę że ubezpieczenie jest niepotrzebne, tylko że wpolsce
    jugo wysokośc w stosunku do usługi jest wysoko nieadekwatna i tyle.

    > I jakoś nic nie musiałem płacić "pod stołem" jak to sugerujesz.

    każdy ma czasem szczęście:O)

    > Nie żartuję.

    i pewnie zapomniałeś (albo celowo zataiłeś) że tuż przed tą opracją
    podpisałeś cyrograf typu: zostałem powiadomoiny o skutkach i zgdzam się na
    wszystko, a jak byś nie podpisał, to byś operacji niemiał, mimo że ten zus
    płaciłeś, i w takiej sytuacji nie moralizuj mi o puźniejszej możliwości
    dochdzenia czegoś w razie gdy pójdzie coś nie tak

    > A co z opieką? Pani recepcjonistka odepnie od rurek i zaprowadzi do
    > ubikacji, pomoże Ci się umyć itd? Będzie dyżurować w nocy? Jak wyceniasz
    > tego rodzaju usługi?

    za opiekę jak za opiekę, w stanach kosztuje około10$/h, w polsce jakieś
    10zł/h, acha i zapomniałeś dla równowagi podać koszty takiej operacji w usa,
    bo chyba poszło o to ze ta darmowe leczenie jest tańsze?

  • 35. Data: 2008-04-11 20:58:32
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    > (obecnie) 209,59 zł. Legalnie, bez kombinowania "pod stołem",
    > czy co tam jeszcze wymyślisz. Nie łapię się więc na żaden punkt,

    Obawiam się, że nasz geniusz nie zrozumie. On Wie.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    In total, there are eight sorts of shops.

  • 36. Data: 2008-04-11 22:07:46
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Obawiam się, że nasz geniusz nie zrozumie. On Wie.

    a ty pewnie wiesz lepiej?
    żałosne:O(

  • 37. Data: 2008-04-12 07:01:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-11, gargamel <s...@d...na> wrote:

    > ja wcale nie twierdzę że ubezpieczenie jest niepotrzebne, tylko że wpolsce
    > jugo wysokośc w stosunku do usługi jest wysoko nieadekwatna i tyle.

    Jak byłem szeregowany na eksperymentalną terapię genetyczną w USA (wzrok),
    to miałem zapłacić $900 za badanie, $4000 za operację. Jeszcze mi tłumaczyli,
    że to tanio, bo to ma ciągle status eksperymentalny.

    > każdy ma czasem szczęście:O)

    A Ty ile miałeś doświadczeń ze szpitalem, że się tak wypowiadasz?

    > i pewnie zapomniałeś (albo celowo zataiłeś) że tuż przed tą opracją
    > podpisałeś cyrograf typu: zostałem powiadomoiny o skutkach i zgdzam się na
    > wszystko, a jak byś nie podpisał, to byś operacji niemiał,

    Zgody na operację nie podpisywałem. Wylądowałem prawie nieprzytomny na
    intensywnej i obudziłem się już po. To po pierwsze. Po drugie, Ty mówisz
    o wywiadzie medycznym - to i owszem udzielałem. I szpital nie bierze
    odpowiedzialności za to, że TY podasz ZŁE dane.

    > mimo że ten zus płaciłeś, i w takiej sytuacji nie moralizuj mi
    > o puźniejszej możliwości dochdzenia czegoś w razie gdy pójdzie
    > coś nie tak

    Za dużo się TV naoglądałeś.

    > za opiekę jak za opiekę, w stanach kosztuje około10$/h, w polsce jakieś
    > 10zł/h, acha i zapomniałeś dla równowagi podać koszty takiej operacji w usa,
    > bo chyba poszło o to ze ta darmowe leczenie jest tańsze?

    Nie. Nie o to poszło. W tym podwątku poszło, że nie płaci się dużo na
    NFZ, biorąc pod uwagę ceny zaawansowanych usług medycznych. Nie wyszła
    Ci udowadnianie, że nie mam racji to skręcasz w stronę "a w USA taniej!".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 38. Data: 2008-04-12 07:03:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-11, gargamel <s...@d...na> wrote:

    > a ty pewnie wiesz lepiej?
    > żałosne:O(

    Akurat to może wiedzieć, bo wiedza tajemna to nie jest.
    A Ty już wiesz czemu płacę ~209 zł, na NFZ niezależnie od dochodu?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 39. Data: 2008-04-14 13:38:25
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

> [...]
    > tłumaczyli,
    > że to tanio, bo to ma ciągle status eksperymentalny.

    4000$ za poważną i zaawansowaną operację eksperymentalną?
    to powiem ci tylko tyle że 4000$ to jest w stanie w odłożyć każdy pracowity
    robol bez wykształcenia w stanach (odłożyć, czyli po opłaceniu podatków,
    mieszkania, wyżywienia i takich egzystencyjnych pierdół), więc kwota jaką
    podałeś to ewidentna taniocha, dla porównania jak ja miałem płacić za kolano
    w polsce (poważna, ale rutynowa operacja), to takiej kwoty ja bym przez rok
    nie odłożył ,

    nawet nie chcę się domyślać ile za taką operację by ci zaśpiewali w polsce.

    > A Ty ile miałeś doświadczeń ze szpitalem, że się tak wypowiadasz?

    w polsce płacę zus średnio 40% wysokości mojego dochodu (i to jeszcze
    zależnie od dochodu), w stanach na social i medical (odpowiednik zus)
    płaciłem 8% dochodu (niezależnie od jego wysokości),
    to ci powinno trochę dac do myślenia

    > Zgody na operację nie podpisywałem. Wylądowałem prawie nieprzytomny na
    > intensywnej i obudziłem się już po.

    gdybyś nie podpisał to nawet do szpitala by cię nie przyjeli, a co dopiero
    operowali:O)
    a z tego co piszesz masz swój przykład, tak cię zamotali że nawet nie
    wiedziałeś co i gdzie podpisałeś:O(
    (bo chyba nie podpisywałeś pod narkozą?)

    > Nie. Nie o to poszło. W tym podwątku poszło, że nie płaci się dużo na
    > NFZ, biorąc pod uwagę ceny zaawansowanych usług medycznych. Nie wyszła
    > Ci udowadnianie, że nie mam racji to skręcasz w stronę "a w USA taniej!".

    wyżej dałem ci przykład że w polsce płaci się duuużo,
    a otrzymuje za to maaało (tu na razie uwierz bez przykładu)

  • 40. Data: 2008-04-14 13:41:01
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Akurat to może wiedzieć, bo wiedza tajemna to nie jest.
    > A Ty już wiesz czemu płacę ~209 zł, na NFZ niezależnie od dochodu?

    pewnie jako firma płacisz swoje minimum zusu, bo oszczędzasz, zgadza się?