PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie auto dla Green Cardowca?

  • 21. Data: 2002-02-05 16:24:36
    Temat: Re: Jakie auto dla Green Cardowca?
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    "kingram" <k...@g...net> wrote in message
    news:3C600D64.1E68D504@gmx.net...

    > Zreszta takie pojecie jak badanie
    > spalin w Polsce chyba jeszcze nie istnieje (jesli sie myle - OBY - to
    > mnie poprawcie)...

    istnieje, dostajesz wydruk z komputera z analiza spalin, przynajmniej ja
    dostalem z ASO Opla

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 22. Data: 2002-02-05 16:50:44
    Od: kingram <k...@g...net>

    Leszek Polak wrote:

    > zaplacisz dwa razy mniej w Polsce za przeglad Audi TDI,
    > ale bez pod uwage jakosc tego przegladu w Polsce .....
    Biore - jest tej samej jakosci a czasami chlopaki widzac samochod na
    niemieckich blachach staraja sie jeszcze bardziej niz przy
    zarejestrowanym w Polsce - gdyby byla jakas niedoroba to potrafie sie
    wq&^%#@&@...
    Mowilem o autoryzowanym serwisie - nie o warsztacie wojka Kazka za
    rogiem...

    > A jak chcesz pozniej auto sprzedac, to bardziej sie liczy pieczatka
    > z niemieckiego ASO, a nie z polskiego ....

    <ciach>
    A co ma ASO (badanie spalin) wspolnego z przegladem technicznym na moje
    zyczenie? (wymiana filtrow, klockow itd.). ASO jest obowiazkowe podobnie
    jak TUV zeby moc w niemczech wozek zarejestrowac. Zaden niemiecki urzad
    nie przyjmie ci "badan ASO" z Polski. Zreszta takie pojecie jak badanie
    spalin w Polsce chyba jeszcze nie istnieje (jesli sie myle - OBY - to
    mnie poprawcie)...

    --
    Bsrgds
    Krzysiek Ingram, Muenchen

    "Smart Brains are very limited resources...
    Don't waste them - be GPL !"

  • 23. Data: 2002-02-05 17:26:19
    Od: "Okruch" <o...@p...net.pl>

    Użytkownik "Slavo" <s...@g...net> napisał w wiadomości
    > "Tadeusz Kowalski" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > na
    > mialbym
    > finansowych
    >
    > z tym to jest różnie, ciężko tak jednoznacznie powiedzieć, ale biorąc pod
    > uwagę wskaźnik dobrobytu bazujący ma aucie (hehe... słyszałem o indeksie
    > MacDonalda, a tu mozna mierzyć to czym... wskaźnikiem Golfa chyba :-)))
    Mogę
    > ci tylko powiedzieć, że się koledzy i no i ja też poprzesiadali na lepsze
    > bryki, GCy piszący na grupę jażdzą teraz paruletnimi lub nówkami: Vectrą,
    A4
    > TDI, Almerą, Micrą, szykuje się następna Vectra i A4 TDI...

    Mam parę pytanek natury formalnej (jak zwykle :) )
    Kupujecie i rejestrujecie autka w Niemczech czy w Polsce? A jeżeli w
    Niemczech, to nie czepiają się Was policjanci, że jako Polacy (no bo, jak
    rozumiem, obywatelstwa niemieckiego nie macie) jeździcie samochodami
    zarejestrowanymi w Niemczech?

    Okruch

  • 24. Data: 2002-02-05 19:22:07
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    Po kiego umowa, szmal do reki, brief zabrac i do widzenia :-))

    Umowy, jesli chodzi o samochody nie maja wiekszego znaczenia.

    Wazniejsze jest zeby wiedziec kto jest kto, czyli spisac dane
    z personalausweisu(chodzi o ubezpieczenie i podatek .-))

    Zdrowko
    Thomas

  • 25. Data: 2002-02-05 20:18:18
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    "Okruch" <o...@p...net.pl> wrote in message
> [...]

    > Niemczech, to nie czepiają się Was policjanci, że jako Polacy (no bo, jak
    > rozumiem, obywatelstwa niemieckiego nie macie) jeździcie samochodami

    ano jest tak: mieszkasz i pracujesz w niemcowie, tam możeesz mieć do pół
    roku polskie prawko i blachy na aucie, potem musisz mieć już niemieckie
    prawko i niemieckie blachy, lub nowe auto - tu jak wolisz :-), a policjant
    jak cię widzi że masz niemieckie blachy, niemieckie prawko to zakłada, że
    tam mieszkasz i tak musi być, bo są takie przepisy, masz na to poza tym jako
    dowód wizę w paszporcie, acha i inkasuje miast złotych w euro :-)))

    pozdrówka, slavo

  • 26. Data: 2002-02-05 20:20:20
    Temat: Odp: Jakie auto dla Green Cardowca?
    Od: "olo" <o...@i...pl>

    Użytkownik Tadeusz Kowalski <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a3lhck$g39$...@n...tpi.pl...
    > Witam,
    </ciach>

    Witam,

    Ja sie zdecydowalem zarejestrowac moje polskie auto (no, nie polskie ale z
    Polski :))) w
    Niemczech i pierwszy rok posiadania auta wraz z przepisaniem prawa jazdy to
    ponad
    2500 DM. Pewnie moglbym cos tu kupic ale sie nauczylem od moich kolegow, ze
    tak naprawde
    to czym sie jezdzi nie ma specjalnego znaczenia (no, chyba, ze sie chce
    blysnac w Polsce
    przed kolegami) a koszty sa potezne i jakos nie mam ochoty wywalania jednej
    pensji na
    utrzymanie auta...

    Tak wiec, koledzy chcacy na Green Card - stac Was bedzie na kazde auto do
    100k DM -
    zalezy tylko jak dlugo chcecie je splacac :)

    A od nowego roku w Niemczech jest przymusowa gwarancja - jak ktos sprzedaje
    uzywany
    samochod to musi dac na niego gwarancje - stad tez wiele tanich komisow
    sprzedaje
    auta tylko do wywozu za granice - troche to swiadczy o jakosci tych
    bryczek...

    Pozdr.,
    Olo

  • 27. Data: 2002-02-05 20:46:16
    Od: "Leszek Polak" <l...@e...de>

    ASO - to po polskiemu "Autoryzowana Stacja Obslugi" czyli
    w przypadku Audi jest to serwis Audi, ktory zreszta miesci sie najczesciej
    przy salonie / Autohause.

    Takze jak masz auto na niemieckich numerach i chcesz je pozniej sprzedac,
    a bylo serwisowano w polskim serwisie, to cena moze pojsc do domu ......

  • 28. Data: 2002-02-05 20:53:22
    Od: "Leszek Polak" <l...@e...de>

    Rejestracja jest to dokladnie, ze daja ci "blachy". I to kosztuje kolo 100
    Euro
    (lacznie ze znakiem "D" w logo Unii Europejskiej, jak chesz bez, to 10 Euro
    taniej),
    jesli chcesz miec wlasny numer, np. M-AA2222 to extra 10 Euro.

    Blachy sa wazne tak dlugo, jak wazny jest TÜV. Jak miales TÜV na dwa lata,
    to sa one wazne dwa lata. Mozesz czas waznosci poznac po dwoch "kolkach"
    naklejonych w srodku blach. Kolko powyzej wskazuje do kiedy jest wazne, a
    drugie
    jest z logiem landu, w ktorym byly wydane, np. u mnie jest 9/2004 i "Bayern"

    Pozdrowka,
    Leszek

  • 29. Data: 2002-02-05 20:56:20
    Od: "Leszek Polak" <l...@e...de>

    Jak jestes w Niemczech zameldowany dluzej niz pol roku,
    to musisz miec niemieckiego prawo jazdy i nie mozesz prowadzic
    wlasnego samochu na polskich numerach ....

    Dletego trzeba stary sprzedac, a kupic inny, bo rejesrowanie auta
    z Polski nie ma sensu (TÜV, AU, formalnosci na granicy).

    Leszek

  • 30. Data: 2002-02-05 21:26:56
    Od: "olo" <o...@i...pl>

    Użytkownik Leszek Polak <l...@e...de> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a3pgnt$19fu72$...@I...news.dfncis.de...
> [...]
    >
    > Dletego trzeba stary sprzedac, a kupic inny, bo rejesrowanie auta
    > z Polski nie ma sensu (TÜV, AU, formalnosci na granicy).

    Zaraz tam nie możesz - 11 miechów jeździłem na polskim prawku a ponad rok na
    polskich
    blachach i jakoś nic się nie stało. Nawet Pani okiem nie mrugnęła jak auto
    rejestrowałem :)

    Pozdr.,
    Olo