PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak "z twarzą" złożyć wypowiedzenie umowy ?

  • 11. Data: 2006-03-16 19:41:08
    Temat: Re: Jak "z twarzą" złożyć wypowiedzenie umowy ?
    Od: "eth0.pl" <mirek[@]eth0[.]pl>

    studentos wrote:

    > wyrzuty sumienia w związku z tą zmianą. Obecny pracodawca, nie płaci
    > pensji na czas (niemal zawsze się z nią spóźnia), z tego co wiem, nie
    > reguluje płatności za ZUS (choć książeczkę zdrowia mam). Wyrzuty sądzę

    Ja bym mu za takie cos powiedzial delikatnie "dziekuje" (w jezyku
    mlodziezowym "sp.......j") i sie nie rozczulal...

    --
    eth_0 | GG:4500044
    http://www.eth0.pl - Tani Hosting, Konta Sponsorowane, Shoutcast

  • 12. Data: 2006-03-16 21:09:14
    Temat: Re: Jak
    Od: studentos <s...@T...pl>

    16-03-2006, na pl.praca.dyskusje, entroper napisał(a):

    > firmą kierują dorośli ludzie i powinni
    > wiedzieć, co się wokół nich dzieje

    Pomogło, dziękuję.
    studentos

  • 13. Data: 2006-03-16 21:09:53
    Od: studentos <s...@T...pl>

    16-03-2006, na pl.praca.dyskusje, clockworkoi napisał(a):

    > Nie przywiazuj sie do firmy i nigdy przenigdy nie traktuj
    > jej emocjonalnie, jak cos twojego - dopoki naprawde nie bedzie twoja:)

    Także pomocny komentarz, dziękuję.
    studentos

  • 14. Data: 2006-03-16 21:11:28
    Od: studentos <s...@T...pl>

    16-03-2006, na pl.praca.dyskusje, mirro napisał(a):

    > 6. Ze zmiana pracy niestety wiaze sie niebezpieczenstwo, ze zmiany te beda
    > czeste

    To stanowi trochę moją obawę. Nie chciałbym wpaść w wir zmieniania pracy :/
    studentos

  • 15. Data: 2006-03-17 08:08:38
    Od: studentos <s...@T...pl>

    15-03-2006, na pl.praca.dyskusje, studentos napisał(a):

    > Obecny pracodawca, nie płaci pensji na czas
    > (niemal zawsze się z nią spóźnia), z tego co wiem, nie reguluje płatności
    > za ZUS (choć książeczkę zdrowia mam).

    Takie mi się nasunęło pytanie czy w/w powody mogą być podstawą do
    wypowiedzenia przeze mnie umowy ze skutkiem natychmiastowym ?
    studentos

  • 16. Data: 2006-03-17 08:23:59
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1gesxg4wfg10q$.1scycqn7q8zps$.dlg@40tude.net studentos
    <s...@T...pl> pisze:

    > Takie mi się nasunęło pytanie czy w/w powody mogą być podstawą do
    > wypowiedzenia przeze mnie umowy ze skutkiem natychmiastowym ?
    Tak.

    Jotte

  • 17. Data: 2006-03-17 10:04:50
    Od: studentos <s...@T...pl>

    17-03-2006, na pl.praca.dyskusje, Jotte napisał(a):

    > Tak.

    Czyli mam złożyć wypowiedzenie umowy ze skutkiem natychmiastowym i w jego
    uzasadnieniu podać w/w powody ?
    Czy powinienem posiadać dla własnego bezpieczeństwa jakieś dowody tych
    naruszeń ? Z dowodem na nieterminowość regulowania wynagrodzenia nie
    będzie problemu (przelewy bankowe), ale jak zdobyć dowód na nieopłacanie
    składek ZUS (mam się zgłościć do ZUS - przecież wtedy mój pracodawca
    pójdzie z torbami :))
    Czy są jakieś formularze na których trzeba zgłosić takie wypowiedzenie ?
    Czy "dowody" muszą być do niego załączone ?

    Wiem, że mnie poniosło, ale jeśli byłbyś tak uczynny @Jotte... Dziękuję.
    studentos

  • 18. Data: 2006-03-17 10:34:37
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ut5rwxmrkc7$.wkago1412j2p.dlg@40tude.net studentos
    <s...@T...pl> pisze:

    > Czyli mam złożyć wypowiedzenie umowy ze skutkiem natychmiastowym i w jego
    > uzasadnieniu podać w/w powody ?
    To już Twoja decyzja.

    > Czy powinienem posiadać dla własnego bezpieczeństwa jakieś dowody tych
    > naruszeń ?
    Tak. Strona stosunku pracy (w tym wypadku pracodawca) zawsze może wnieść
    pozew do sądu pracy.
    KP Art. 61^1. W razie nieuzasadnionego rozwiązania przez pracownika umowy o
    pracę bez wypowiedzenia na podstawie art. 55 § 11, pracodawcy przysługuje
    roszczenie o odszkodowanie. O odszkodowaniu orzeka sąd pracy.
    Art. 61^2. § 1. Odszkodowanie, o którym mowa w art. 61^1, przysługuje w
    wysokości wynagrodzenia pracownika za okres wypowiedzenia, a w przypadku
    rozwiązania umowy o pracę zawartej na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za okres 2 tygodni.
    § 2. W razie orzeczenia przez sąd pracy o odszkodowaniu, przepisu art. 55 §
    3 nie stosuje się.

> [...]
    > będzie problemu (przelewy bankowe), ale jak zdobyć dowód na nieopłacanie
    > składek ZUS (mam się zgłościć do ZUS - przecież wtedy mój pracodawca
    Trudno.

    > Czy są jakieś formularze na których trzeba zgłosić takie wypowiedzenie ?
    > Czy "dowody" muszą być do niego załączone ?
    Nie jest potrzebny formularz. Nie musisz dołączać dowodów, tylko podać
    uzasadnienie.
    KP Art. 55.
    (...)
    § 1^1. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę w trybie określonym w § 1
    także wtedy, gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych
    obowiązków wobec pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysługuje
    odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli
    umowa o pracę została zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za okres 2 tygodni.
    § 2. Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia
    powinno nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny uzasadniającej rozwiązanie
    umowy. Przepis art. 52 § 2 stosuje się odpowiednio.
    § 3. Rozwiązanie umowy o pracę z przyczyn określonych w § 1 i 1^1 pociąga za
    sobą skutki, jakie przepisy prawa wiążą z rozwiązaniem umowy przez
    pracodawcę za wypowiedzeniem.

    > Wiem, że mnie poniosło, ale jeśli byłbyś tak uczynny @Jotte... Dziękuję.
    Proszę uprzejmie :)

    Jotte

  • 19. Data: 2006-03-17 13:25:19
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    >W wiadomości news:ut5rwxmrkc7$.wkago1412j2p.dlg@40tude.net studentos
    > <s...@T...pl> pisze:

    <cut>
    > Trudno.

    <cut>
    Malo tego, ze sie tak wtrace - nie placac zusu pracodawca okrada cie z
    naleznych ci swiadczen, chocby z emerytury, wiec dlaczego mialbys sie
    martwic, ze zlodziej pojdzie z torbami? Ten sam zlodziej nie kupi ci lekow i
    jedzenia na stare lata, rachunkow za chate nie zaplaci. Tu nie ma
    sentymentow, stary, dbaj o siebie, bo nikt inny tego nie zrobi. A poza tym,
    takie rzeczy, jesli beda uchodzic bezkarnie, to beda sie powtarzac bez
    konca.
    pozdr
    /p