PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile można zarobić (pisanie instrukcji obsługi)?

  • 11. Data: 2007-09-26 09:32:35
    Temat: Re: Ile można zarobić (pisanie instrukcji obsługi)?
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    M...@g...bla.bla.com napisał(a):

    > poszukaj pod haslem "technical writer" albo "dokumentalista" - troche
    > sensownych odpowiedzi znajdziesz.

    Cóż... poszukałem i znalazłem głównie oferty w branży IT, w której jednak
    obowiązują, jak mi się wydaje, znacznie wyższe stawki. Dla osoby z
    doświadczeniem proponowane wynagrodzenie jest rzeczywiście spore, a powiem
    wręcz, że jego wysokość powala. Z tym, że jak mówię chodzi o analogiczne
    stanowisko, ale w branży IT, a nie wiem jak sprawa się ma w branży AGD. W
    każdym razie jest to kilka razy więcej niż napisał Any User i rzeczywiście
    wspomniane przez niego 1,600 zł netto jest kwotą śmiesznie niską w
    porównaniu z tym co proponują firmy z branży IT na takim stanowisku. W
    dalszym ciągu jestem w kropce, choć pewien obraz mi się już nakreślił.

    chairon

  • 12. Data: 2007-09-26 12:42:06
    Od: "M...@g...bla.bla.com" <M...@g...com>

    On 26 Wrz, 11:32, "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > porównaniu z tym co proponują firmy z branży IT na takim stanowisku. W
    > dalszym ciągu jestem w kropce, choć pewien obraz mi się już nakreślił.

    ech... prawda jest taka - podajesz tyle, ile uwazasz, ze warto podac.
    po prostu. jak powiedza ci, ze za duzo byc moze stwierdzisz, ze:
    a. nie warto za mniejsza kase poswiecac czasu
    b. warto zmniejszyc wynagrodzenie, ale zdobyc doswiadczenie i za jakis
    czas byc doswiadczonym dokumentalista i wolac wyzsze stawki.

  • 13. Data: 2007-09-26 12:57:03
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Cóż... poszukałem i znalazłem głównie oferty w branży IT, w której jednak
    > obowiązują, jak mi się wydaje, znacznie wyższe stawki. Dla osoby z

    Słusznie Ci się wydaje. Oryginalne pytanie dotyczyło urządzeń AGD.

    Wedle mojej wiedzy, w kilku firmach (w tym jednej IT) zwykłe tłumaczenie
    gotowej instrukcji to pensja ok. 1100-1200 brutto. Natomiast właśnie w
    branży AGD, konkretnie w wydaniu kuchennym, złożenie i zredagowanie
    ładnej instrukcji na podstawie materiałów dostarczonych przez inne
    działy, to 1600 netto - ale to piszę na podstawie tylko jednego przykładu.

> [...]
    > porównaniu z tym co proponują firmy z branży IT na takim stanowisku. W
    > dalszym ciągu jestem w kropce, choć pewien obraz mi się już nakreślił.

    Ech, dobrze. Znam też jednego gościa, który jest testerem kodu, oraz
    autorem dokumentacji do programu. Tworzy ją nie na podstawie
    dostarczonych materiałów, ale samodzielnie, od podstaw. Ma nieco poniżej
    4000 brutto. Ale zaznaczam, że on zajmuje się nie tylko dokumentacją.

    Poza tym, zaczynam mieć wrażenie, że albo ja obracam się w środowisku
    kiepsko płacących firm, albo ktoś tu od czasu do czasu konfabuluje...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 14. Data: 2007-09-26 14:14:07
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 26 Wrz, 14:57, Any User <u...@a...pl> wrote:
    > Poza tym, zaczynam mieć wrażenie, że albo ja obracam się w środowisku
    > kiepsko płacących firm, albo ktoś tu od czasu do czasu konfabuluje...

    normalne jest, ze nie ma jednej obowiazujacej stawki za okreslony
    zakres obowiazkow, nawet w obrebie jednej firmy. Widelki tez maja
    charakter sztuczny, bo wtorny - sa po prostu wartoscia minimalna i
    maksymalna stawek, jakie ktos otrzymal na danym stanowisku = jakie
    wynegocjowal.

    Mam wrazenie, ze obracasz sie faktycznie w obrebie firm, ktore placa
    malo - ale Twoj blad polega na tym, ze generalizujesz - przyjmujesz
    zjawiska prawdziwe w Twoim otoczeniu za reprezentatywne dla calego
    rynku. Tymczasem sytuacja jest taka, ze np programista J2EE o
    porownywalnych umiejetnosciach moze zarabiac i 1500 brutto, i 15000
    brutto - robiac to samo, w dwoch roznych firmach (znam osobiscie te
    sytuacje). Nieuprawnione byloby jednak zalozenie, ze ow programista
    zarabia 1500 brutto.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 15. Data: 2007-09-26 18:45:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdaelk$cig$1@inews.gazeta.pl live_evil
    <u...@b...o2.pl> pisze:

    Trudno ocenić ile można sobie za taka pracę zażyczyć bo raz, że z
    postu wynika praca na umowę o pracę, dwa - że instrukcja instrukcji
    nierówna, trzy - ile w ich w miesiącu?
    Za 1200 brutto, to najwyżej dwie, no - góra trzy w miesiącu by się może
    opłacało i to takie najwyżej 30-40 stron (jesli to AGD to np. jakiś średni
    aparat fotograficzny, kino domowe itp.).

    Dorabiałem sobie kiedyś podobną robotą. Tłumaczenie instrukcji na język
    polski przed wprowadzeniem towaru do sprzedaży. Do tego dostosowanie treści
    na rynek polski i opisy ilustracji. Instrukcje prawie zawsze zawierały
    zestawienia tabelaryczne. Sprzęt głównie niszowy. Umowa cywilno-prawna, ok.
    700÷1000 zł za pierwsze tłumaczenie instrukcji (odpowiednio i wg umowy mniej
    za warianty/wersje/modele), czas opracowywania od otrzymania materiału ~1
    tydzień. Nierzadko bywało, że dla zapewnienia odpowiedniej jakości konieczne
    było dysponowanie podmiotem instrukcji.
    Nudziła mnie ta robota.

    --
    Jotte