PracaGrupypl.praca.dyskusjeI co wy na takie dictum? ;) › Re: I co wy na takie dictum? ;)
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: I co wy na takie dictum? ;)
    Date: Mon, 9 Jul 2007 19:24:20 +0000 (UTC)

    Dnia Fri, 6 Jul 2007 19:15:47 +0200, the_foe <t...@W...pl>
    w <augewniad49m$.nfdvjvxcl5k0$.dlg@40tude.net> napisał:

    > a jakie siadczenia dostaje bezrobotny za ktore sam nie zaplacil wczesniej
    > (zasilek) lub ma ze wzgledu na konstytucyjny obowiazek panstwa

    Obawiam się, że podatki które odprowadza podczas swojej pracy przyszły
    bezrobotny nieszczególnie pokrywają zasiłek i koszty jego obsługi.

    > przyklad:
    > Sa 3 stanowiska pracy i 4 ludzi chetnych. Jak myslisz czy place beda wyzsze
    > jesli tych 4 bedzie sie "bilo" o 3 miejsca pracy czy jesli 3 powie do 4.
    > "ty nie aplikuj a my Ci zaplacimy tyle i tyle % z naszych zarobkow"?

    Rewela, to ja chcę być ten czwarty, i ja chcę ustalać ów %.
    Jeżeli % jest za duży, pozostałej trójce nie opłaca siępracować, tylko
    przesunąć się na drugi koniec stawki.
    Jeżeli za mały, sytuacja redukuje siędo warunków początkowych -
    konkurencji 4 osób o 3 stanowiska.
    Potrafisz palcem pokazać kogoś lub grupę, która jest w stanie
    odpowiednio dobrać % aby pasował jednym i drugim?

    > Ten przyklad pokazuje sens istnienia bezwzglednych zasilkow dla

    Ten przykłąd zakłada idealnie sferycznego Świętego Mikołaja
    poruszającego się w próżni doskonałej ruchem jednostajnie
    przyspieszonym.

    > bezrobotnych, ktore sa alternatywa dla plac minimalnych.
    > Sa trzy metody wplywania na globalny poziom zarobkow: silne zwiazki

    Wpływania w dół.

    > zawodowe, place minimalne, bezwzgledne i bezterminowe zasilki dla

    Związek zawodowy jest w stanie doskonale spowolnić rozwój zakładu.
    Na sensowność płacy minimalnej dowodów nie ma, bezterminowe zasiłki są
    albo tak niskie, że są pomijalne, albo tak wysokie, że pracować się nie
    opłaca.

    > bezrobotnych. Gwarantuje Ci ze pracodawcy najbardziej lubia place minimalne
    > bo daja sie latwo obejsc. W Szwecji praktycznie nie ma zwiazkow zawodowych

    Jak się dają obejść? Wszystkie obejścia które widziałem bazują na płacy
    minimalnej.

    > i placy minimalnej bo socjale sa mocnym konkurentem dla pracodawcow. We

    Jeszcze kto za to płaci? Astrid Lindgren i jej 102% podatków?

    ja czyli jakub
    Revoke.