PracaGrupypl.praca.dyskusjeEmerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych

  • 21. Data: 2008-05-19 14:01:59
    Temat: Re: Emerge.pl - oszczędności dla firm i bezpieczeństwo danych
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Juzek Kocimientka pisze:

    > Co jest dobrym podsumowanie twoich rewelacji jakoby użytkownicy Windows
    > powinni co 5 lat płacić za swoje windowsy.

    Raczej podsumowaniem rewelacji "peka" - ciekawe czy jest gotów odszczekać.

  • 22. Data: 2008-05-19 14:17:29
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Co jest dobrym podsumowanie twoich rewelacji jakoby użytkownicy Windows
    > powinni co 5 lat płacić za swoje windowsy.

    Ja swoje stanowisko podtrzymuję: martwy bo martwy, ale przepis jest.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 23. Data: 2008-05-19 15:45:40
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-05-19 16:01 [Juzek Kocimientka] napisał(a):

    > Raczej podsumowaniem rewelacji "peka" - ciekawe czy jest gotów odszczekać.

    Pogadaj ze swoimi szczeniaczkami na ten temat. Ja nie widzę powodu. Dwie
    kontrole BSA, których byłem świadkiem w ostatnich 2 latach
    zakwestionowały legalność używania starych Windowsów 98 i Me. Jeden z
    największych polskich producentów oprogramowania zaszywa w swoich
    produktach mechanizmy blokujące jego działanie w przypadku nie
    odnowienia licencji w ciągu 5 lat od udzielenia prawa do użytkowania.
    Gdybyś sobie kupił windowsa to może byś go i miał i miał ale nie
    kupujesz bo nikt Ci go nie sprzedaje. A prawo do użytkowania wygasa
    samoistnie po 5 latach jeśli termin jego wygaśnięcia nie jest określony
    w licencji.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 24. Data: 2008-05-19 15:55:17
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 19 May 2008 17:45:40 +0200, "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    wrote:

    >Pogadaj ze swoimi szczeniaczkami na ten temat. Ja nie widzę powodu. Dwie
    >kontrole BSA, których byłem świadkiem w ostatnich 2 latach
    >zakwestionowały legalność używania starych Windowsów 98 i Me.

    To jeszcze nie znaczy, że BSA ma rację. Ostatnio, kiedy sprawdzałem,
    widzimisię BSA nie było częścią porządku prawnego RP.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 25. Data: 2008-05-19 16:00:35
    Od: Szymon <_news_@_mabateus_._pl_WITHOUT_>

    Pe.Ka pisze:

> [...]
    > kupujesz bo nikt Ci go nie sprzedaje. A prawo do użytkowania wygasa
    > samoistnie po 5 latach jeśli termin jego wygaśnięcia nie jest określony

    Ciekawe... a jak taki Linux jest na licencji, za którą nie płacę, to po
    5 latach też przestaję mieć prawo do używania go i co wtedy? Instalować
    wszystko od nowa?

    --

    * http://blog.mabateus.pl *

  • 26. Data: 2008-05-19 16:09:29
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-05-19 17:55 [Maciej Bojko] napisał(a):

    > To jeszcze nie znaczy, że BSA ma rację. Ostatnio, kiedy sprawdzałem,
    > widzimisię BSA nie było częścią porządku prawnego RP.

    Skoro radcy prawni w obu przypadkach doradzili zarządom wykupienie
    aktualizacji to chyba jednak coś na rzeczy było.

  • 27. Data: 2008-05-20 06:34:51
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Pe.Ka pisze:

    > Pogadaj ze swoimi szczeniaczkami na ten temat. Ja nie widzę powodu.

    Szkoda.

    > Dwie
    > kontrole BSA, których byłem świadkiem w ostatnich 2 latach
    > zakwestionowały legalność używania starych Windowsów 98 i Me.

    Zakwestionowały bezpodstawnie. Cóż z tego ma wynikać?

> [...]
    > produktach mechanizmy blokujące jego działanie w przypadku nie
    > odnowienia licencji w ciągu 5 lat od udzielenia prawa do użytkowania.

    Mowa była o Windowsach. Mam ci przypomnieć co napisałeś?

> [...]
    > kupujesz bo nikt Ci go nie sprzedaje. A prawo do użytkowania wygasa
    > samoistnie po 5 latach jeśli termin jego wygaśnięcia nie jest określony

    Wytłumaczyłem ci, że to bzdura. Nie upieraj się bez sensu. No ale trzeba
    mieć jaja, żeby się przyznać do błędu.

  • 28. Data: 2008-05-20 06:41:51
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Any User pisze:

    > Ja swoje stanowisko podtrzymuję: martwy bo martwy, ale przepis jest.

    Dobra - martwy. To już lepiej. To tak jak z tym kolesiem, który robił
    krucjatę, że pecety są nielegalne bo mogą służyć do łamania zabezpieczeń
    - przepis to jedno, orzeczenia to drugie. Nie jestem prawnikiem ale teza
    jakoby Windows po 5 latach stawał się nielegalny jest tak idiotyczna, że
    aż musiałem sięgnąć do LEX'a.

    Ale pomysł na Linuxowego FUD'a znakomity...

  • 29. Data: 2008-05-20 20:18:22
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Juzek Kocimientka pisze:

    > Odpowiedzią jest milczenie :D

    Nie wszystko sie da zastąpić hahah i na pewno jakimś totalnie żenuła
    darmowych oprgoramowaniem nie zastąpi się Phosthopa CS2 :-))).

    No ale do biura, al raczej biureczka to na pewno wystarczy to co proponują.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Brycki

  • 30. Data: 2008-05-21 06:52:55
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Juzek Kocimientka napisał(a):

    > Umowa licencyjna zawarta na czas nieoznaczony nie wygasa po 5 latach.

    Ok, ale w EULA (sprawdziłem, przynajmniej w EULA Windows XP) _nie ma_
    wymienionego terminu obowiązywania licencji. Nie jest explicite wymieniony
    "czas nieoznaczony" ani żaden termin- ergo: zgodnie z polskim prawem
    licencja jest ważna 5 lat, nie na czas nieoznaczony.

    Pytanie jest inne: od jakiego momentu liczy się to udzielenie licencji?
    Jeśli od momentu akceptacji umowy (przy instalacji softu i wciśnięciu
    stosownego klawisza), to może wystarczy rzeczone Windowsy po prostu
    przeinstalować? ;-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP