PracaGrupypl.praca.dyskusjeDyskryminacja kobiet ...Dyskryminacja kobiet ...
  • Data: 2004-02-07 14:06:29
    Temat: Dyskryminacja kobiet ...
    Od: "Paweł Kowalczyk" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tak się zastanawiam czy można coś w tej sytuacji zrobić...
    Piszę w imieniu mojej matki pracującej w duzym ,a nawet bardzo duzym jak na
    nasze warunki, zakładzie pracy (400 osób).Jest to zakład mięsny w którym
    pracuje już prawie 10 lat ,a na stanowisku brygadzistowskim ok 5 .Ma 45 lat
    .Kiedyś była cenionym pracownikiem o bardzo dużym doświadczeniu .I nadal jej
    doświadczenie procentuje w pracy ..bez fałszywej skromności ona jedynie
    potrafi jedynie bardzo dobrze obsługiwać specjalistyczne maszyny i tzw.
    'wyjechać' poprawnie różne kiełbasy.
    Sprawa jest taka że Ona jak i inne kobiety są pomijane przy podwyżkach lub
    te podwyżki sa minimalne ..sa osoby które pracują 7-8 lat ze stawką
    4zł/h.Kiedyś i ja tam pracowałem i były brygadzista mawiał "U mas nie ma
    pracowników sa tylko same baby!"(a stacił stanowisko na spanie na
    styropianie w czasie nocnej zmiany)ale uwaga on nadal pracuje ! ..co prawda
    na innym dziale !. Jego słowa oddają całą politykę firmy co do kobiet i
    'starych' pracowników ..45 lat bo stary,praca jest bardzo ciężka w
    zimnie,wodzie .Niedwano przyuczała młodego męzczyzne 28 lat (doskonale wie
    że na swoje stanowisko) .Pracuję On 0,5 roku i nie potrafi jeszcze tego co
    moja matka ,jest ciapowany - nie nadaje sie na brygadziste ,a zarabia juz o
    300 zł więcej. Niedawno wszyscy mężczyźni dostali podwyżki nawet o 1 zł (dla
    mnie to szok! - bo jak procawałem to sukces to 0,20gr) oczywiście kobiety z
    działu nie.Niech tylko któraś pójdzie 'na skargę' to usłyszy teksty ;"A skąd
    Pani wie o podwyżkach ? To tajemnica ile kto zarabia"
    Firma jest już od dawna spełnia normy UE w dzidzinie higieny i produkcji
    jednak w dzidzinie motywacji/nagradzania i ogólnego traktowania pracowników
    daleko odbiega od UE ,ale może się mylę i tak to ma wyglądać.
    Zastanawiam czy moge coś dla matki zrobic ,bo cięzko pracuje, a widzę jak
    robią na nią i na inne kobiety z dużym stażem pracy tzw 'nagonki'- chcą sie
    najzwyczaniej pozbyć lub zminić umowy ze stałych na czasowe bo będą musieli
    takiej z dużym stażem wypłacić sporą 'wyprawkę' jak ją zwolnią.
    W tej firmie nie ma za bardzo znaczenie ile masz na godzinę bo moja mama
    4.80 i inna pracownica z 4zł/h zarobiła o 30 zł więcej niż moja mama!W grę
    wchodzą inne 'dodatki' bo wg. widzi mi się szefostwa wszyscy sa równi a
    stwaki godzinowe sa dla dobrego samopoczucia pracowników.

    Pozdrawiam Pablo