PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego nie podaja wynagrodzenie w ogloszeniach??

  • 71. Data: 2008-09-04 11:15:52
    Temat: Re: Dlaczego nie podaja wynagrodzenie w ogloszeniach??
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:cuvtb4lba3pchlh6c4b07q8eqdbv7mn7uv@4ax.com...

    > Bzzzt, wrong. Po prostu te ogłoszenia spadają na sam dół kolejki
    > priorytetowej. Jeżeli będą miały konkurencję w postaci ogłoszeń z
    > podaną ceną, to tę konkurencję przegrają. System trzyma się tylko
    > i wyłącznie dlatego, że wszyscy trzymają się tych idiotycznych reguł.

    Bzzzt, wrong. Te reguly nie sa idiotyczne. I czesto oplaca sie ich trzymac
    mimo Twojej kolejki. Zreszta liczba argumentow za nieujawnianiem widelek
    jest znacznie dluzsza niz tu podano. Zauwazcie tez, ze np. w takiej Turcji
    gdzie targowanie sie o cene to standard, mechanizm istnieje rownolegle ze
    zwyklymi marketami ze stala cena.

  • 72. Data: 2008-09-04 12:05:31
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jestes pewien co do tej sympatycznosci?

    Mogłem porównać polskich pracodawców do firm zagranicznych w Polsce, z
    zagraniczną ekipą zarządzającą i mogę teraz porównać ich do tego co
    widzę na miejscu.

    Tak, są bardziej sympatyczni i mają jaśniejsze kryteria oceny
    pracownika.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    ''Being disintegrated makes me ve-ry an-gry!'' <huff, huff>

  • 73. Data: 2008-09-04 13:38:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Mogłem porównać polskich pracodawców do firm zagranicznych w Polsce, z
    > zagraniczną ekipą zarządzającą i mogę teraz porównać ich do tego co
    > widzę na miejscu.

    Wszystkich, czy moze jakas ograniczona liczbe? Bo ja tez z niejednym
    "zagraniczniakiem" mialem do czynieniea i zapewniam Cie, sa tak rozni jak i
    Polacy potrafia byc rozni.

    > Tak, są bardziej sympatyczni i mają jaśniejsze kryteria oceny
    > pracownika.

    Kadra zarzadzajaca, zwlaszcza wyzsza ma zupelnie inny poziom luzu, w
    szcegolnosci w relacjach z pracowikami nizszego szczebla - ale to nie
    stanowi o sympatycznosci pracy jako takiej.

  • 74. Data: 2008-09-04 18:11:19
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Bardzo fajna analiza ale ja ciÄ?gle czekam na przekonujÄ?cy argument.

    zacznij więc myslec o partnerstwie, okreslonym na w sumie dosc jasnych
    zasadach

    > Ĺťeby nie byĹ?o, Ĺźe siÄ? czepiam - za rzeczowy argument uwaĹźam np:
    >
    > Pracodawco, jeĹ?li nie umieĹ?cisz wideĹ?ek w ogĹ?oszeniu to spowoduje to:
    > - brak chÄ?tnych do pracy - poniewaĹź ...; albo
    > - duĹźa rotacja pracownikĂłw - poniewaĹź ...; albo
    > - spadek dochodĂłw spowodowany przez ...; albo
    > - wzrost kosztĂłw ... z powodu ... itd. itp.
    >
    > Za nierzeczowy argument uwaĹźam argument:
    > - pracodawco umieĹ?Ä? wideĹ?ki w ogĹ?oszeniu, bo ja lubiÄ? jak sÄ?
    > wideĹ?ki w ogĹ?oszeniu i nie marnuj mojego czasu, bo siÄ? zdenerwujÄ?

    to co ty uwazasz za rzeczowy badz nierzeczowy argument akurat nie ma
    wiekszego znaczenia, ale to tak na marginesie.

    podanie konkretnej informacji daje mozliwosc przemyslenia oferty i
    odpowiedzenia na nia lub nie. Jezeli oczekujesz konkretnej osoby, to daj
    jej konkretna informacje. Jako pracodawcy zalezy ci na pewno na
    rzetelnym wykonywaniu pracy, a taka bedzie kiedy pracownik nie bedzie
    musial szukac nowej i lepiej platnej pracy. Bo skupial sie na twojej
    ofercie, opowiesci z ogloszenia i rozmow kwalifikacyjnych roztaczaly
    niesamowite wizje itd, a w praniu sie okazalo ze wszystko byloby fajnie
    gdyby nie pieniadze... zanizone o polowe. Przychodzi czlowiek, pracuje i
    wykonuje swoje obowiazki do czasu, kiedy mowi ci ze za 2 tygodnie juz
    nie bedzie tu pracowal a najlepiej by bylo zebys sie zgodzil na odejscie
    juz i teraz...

    Oczywiscie ze kazdy element pracy jest wazny, jak atmosfera, wypracowane
    zasady obrego funkcjonowania, satysfakcja z wykonywanych czynnosci,
    mozliwosc relaksu w czasie ciezkiego dnia pracy itp.
    Ale - co sie chba nie da ukryc - samymi tymi rzeczami rachunkow sie nie
    zaplaci. Istotne sa pieniadze, bo w gruncie rzeczy mozna przyjmowac dwie
    postawy - zyje dla pracy i pracuje zeby zyc. Jaka ma byc skala jednego
    czy drugiego? super, nie musze myslec o samochodzie, komputerze,
    telefonie bo firma mi to wszystko "daje". Przychodzi moment rozstania z
    firmą i co? okazuje sie ze nic nie ma, bo wszystko dawala firma a teraz
    narzedzi wlasnych brak, funduszy brak (bo firma malo placila dajac
    "wszystko") itd.
    Jak wiec w tym wszystkim wyszukac argumentow za lub przeciw? otoz w
    momencie podejmowania decyzji o podjeciu pracy w danym miejscu decyduje
    - w mniejszym lub wiekszym stopniu - wlasnie pieniadz. Czy lepiej jest
    miec stalego pracownika czy tez ciagle rotacje? czy takie rotacje
    wplywaja motywacyjnie na zespol? jak wypracowac stale i dobrze
    dzialajace zasady, skoro ludzie sie ciagle zmieniaja? czy koszt takiego
    rozwiazania nie jest przypadkiem wysoki? jaki to ma wplyw na dana
    produkcje, jakosc wyrobu (czy uslugi, obojetnie) i satysfakcje klienta?

    I tu masz partnerstwo wlasnie.

    i dalej mozna rozwazac czy bardziej sie oplaca podawac konkretna sume,
    czy tez moze widelki.
    Po pierwsze to pracodawca zna budzet i to z jego strony moga byc
    przeznaczone takie a nie inne srodki na dane stanowisko.
    Po drugie, jak ta kwota jest juz znana to trzeba znalezc kogos, kto za
    te pieniadze bedzie chcial pracowac.
    banalnie logiczne, prawda?

    i tak mozna w kolko. ale czy bedziesz chcial to zrozumiec, to juz twoja
    sprawa

    > MĂłwisz o jakichĹ? fast-foodach?

    a jakie ma to znaczenie??
    myslisz ze pod tym wzgledem jest jakas istotna roznica pomiedzy mc
    donaldem i kfc a comarchem i sygnity/computerland ??
    PR pracowniczy masz praktycznie wszedzie. moze kwoty i fajerwerki sa
    rozne, ale zasady sa dokladnie takie same :)

  • 75. Data: 2008-09-04 21:19:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do czasu, kiedy mowi ci ze za 2 tygodnie juz nie bedzie tu pracowal a
    > najlepiej by bylo zebys sie zgodzil na odejscie juz i teraz...

    1. Mozesz odrzucic na podstawie widelek prace, ktora jednak bys przyjal
    gdybys sie pofatygowal - nie wszyscy zdaja sobie sprawe z tego, ze wysokosc
    pensji tylko do pewnego poziomu jest najwazniejsza.
    2. Pracodawca podajac widelki wystawia sie na strzal - osoby juz u niego
    pracujace moga przeciez zarabac ponizej widelek, albo w niskiej ich strefie.
    Tymczasem pracodawca moze poszukiwac kogos lepszego do wzmocnienia zespolu -
    a wierz mi, kazdemu przecietniakowi sie zdaje, ze powinien tyle samo
    zarabiac co ktos bystrzejszy/efektywniejszy ale pracujacy na tym samym
    stanowsku.

> [...]
    > okazuje sie ze nic nie ma, bo wszystko dawala firma a teraz narzedzi
    > wlasnych brak, funduszy brak (bo firma malo placila dajac "wszystko") itd.

    Pieniadze sa najwazniejsze tylko do pewnego poziomu wynagrodzen.

  • 76. Data: 2008-09-04 23:03:10
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    grom@x wrote:

    > to co ty uwazasz za rzeczowy badz nierzeczowy argument akurat nie ma
    > wiekszego znaczenia, ale to tak na marginesie.

    I na tym by się w sumie kończyła nasza dyskusja.

    Nie potrafisz podać konkretnego przekonywującego argumentu, więc
    uciekasz się do agresji.

> [...]
    > wykonuje swoje obowiazki do czasu, kiedy mowi ci ze za 2 tygodnie juz
    > nie bedzie tu pracowal a najlepiej by bylo zebys sie zgodzil na odejscie
    [...]
> [...]
    > przeznaczone takie a nie inne srodki na dane stanowisko.
    > Po drugie, jak ta kwota jest juz znana to trzeba znalezc kogos, kto za

    Dla mnie niekoniecznie, bo nie wiem co mają wspólnego Twoje traumatyczne
    wspomnienia z niskopłatnej pracy do wniosków, że pracodawcy powinni
    podawać widełki.

    Pisałem wcześniej, że aby ułatwić sprawę podania przekonywujących
    argumentów powinno się przyjąć, że pracodawca płaci pracownikom więcej
    niż średnia w danym zawodzie i branży. Dlaczego pracodawca, który płaci
    dużo powinien o tym informować już w ogłoszeniu, a nie na rozmowie?

> [...]
    > PR pracowniczy masz praktycznie wszedzie. moze kwoty i fajerwerki sa
    > rozne, ale zasady sa dokladnie takie same :)

    Są dwie kategorie pracowników fast-foodów. Jedni znaleźli się w nich na
    pewien czas z powodu różnych losowych problemów, a drudzy albo nie mają
    szans na jakąkolwiek inną pracę albo po prostu nie wierzą w takie szanse.
    Ci pierwsi nie zmienią pracy, bo traktują ją jako przejściowe zło i
    jeżeli chcą odejść to do dużo lepszej pracy i nawet nie patrzą, że u
    konkurencji wypłata jest 10% wyższa, bo to dla nich i tak śmieszne
    pieniądze.
    Ci drudzy są zbyt zrezygnowani, żeby zmieniać pracę.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 77. Data: 2008-09-05 15:13:04
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    Wojciech Malinowski pisze:

    > I na tym by się w sumie kończyła nasza dyskusja.

    > Nie potrafisz podać konkretnego przekonywującego argumentu, więc
    > uciekasz się do agresji.

    ...a coś merytorycznie, młody człowieku?

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    I smell a maze of twisty little passages.

  • 78. Data: 2008-09-05 22:05:40
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > 1. Mozesz odrzucic na podstawie widelek prace, ktora jednak bys przyjal
    > gdybys sie pofatygowal - nie wszyscy zdaja sobie sprawe z tego, ze
    > wysokosc pensji tylko do pewnego poziomu jest najwazniejsza.

    Jest wskaźnikiem poziomu pracy, pracodawcy, rynku itp. Bedaz
    potencjalnym kandydatem tez potrzebuje wiedziec o czym bede rozmawiac a
    nie "strzelac". Bo niekoniecznie moje oczekiwania musza byc wspolbiezne
    z aplikantem badz z pracodawca. Jak latwo zauwazyc, w przyjeciu
    kogokolwiek do pracy zalezy takze na tym zeby sie dogadac co do
    pieniedzy (niezaleznie od tego ktora pozycje w rankingu zajmuja
    "pieniadze", one zawsze beda wysoko)

> [...]
    > wzmocnienia zespolu - a wierz mi, kazdemu przecietniakowi sie zdaje, ze
    > powinien tyle samo zarabiac co ktos bystrzejszy/efektywniejszy ale

    A to akurat wskazuje na odpowiednią (nie koniecznie odpowiedzialną)
    politykę płacową pracodawcy. Jak kryterium jest jasne, to pracownik wie
    z jakiego poziomu startuje i do jakiego poziomu u danego pracodawcy może
    zmierzać. Przy takim podejściu łatwo wykazać gdzie góra, a gdzie nizina

    > Pieniadze sa najwazniejsze tylko do pewnego poziomu wynagrodzen.
    jw, wskazują poziom pracodawcy

  • 79. Data: 2008-09-05 22:18:52
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > I na tym by siÄ? w sumie koĹ?czyĹ?a nasza dyskusja.
    > Nie potrafisz podaÄ? konkretnego przekonywujÄ?cego argumentu, wiÄ?c
    > uciekasz siÄ? do agresji.
    tia... ma jakies znaczenie czyjas opinia?? dla mnie liczy sie co jest
    osiagniete - konkret, a nie opowiesci ze jest cos fajne albo do niczego.
    sucha i chlodna analiza :) dlatego przesunalem ten element na margines

    > Dla mnie niekoniecznie, bo nie wiem co majÄ? wspĂłlnego Twoje
    > traumatyczne wspomnienia z niskopĹ?atnej pracy do wnioskĂłw, Ĺźe
    > pracodawcy powinni podawaÄ? wideĹ?ki.

    jakie traumatyczne wspomnienia? cos ci sie pomieszalo w glowie???
    sorry, ale ja sie ciesze zyciem, robie to co lubie robic i mam na to
    czas. niekoniecznie w jednym miejscu i na przyklad mala grupa jezdzimy
    badz latamy sobie raz w miesiacu po calej europie (poki co, bo
    ograniczenia dwudniowego za bardzo sie nie da przeskoczyc).

    akurat przy niskoplatnej pracy za wielkiej roznicy w widelkach placowych
    nie ma, niezaleznie od pracodawcy. roznica 10-15% w zakresie tysiaca czy
    dwoch raczej jest mala. co zreszta dales na koncu swojego posta przy
    opisie fast-foodowcow

    > PisaĹ?em wczeĹ?niej, Ĺźe aby uĹ?atwiÄ? sprawÄ? podania przekonywujÄ?cych
    > argumentĂłw powinno siÄ? przyjÄ?Ä?, Ĺźe pracodawca pĹ?aci pracownikom
    > wiÄ?cej niĹź Ĺ?rednia w danym zawodzie i branĹźy. Dlaczego pracodawca,
    > ktĂłry pĹ?aci duĹźo powinien o tym informowaÄ? juĹź w ogĹ?oszeniu, a nie
    > na rozmowie?
    zeby zachecic do kontaktu i _byc_moze_ nawiazania wspolpracy? lepsza
    placa to i zainteresowanie bedzie wieksze (bo nie strzal w ciemno "a
    noz-widelec to jakas fajniejsza firma/praca?"), a wiec wieksze
    prawdopodobienstwo ze spec-jakiego-szukasz akurat wyrazi zainteresowanie?

    Odwroce pytanie - jak zainteresowac w ogloszeniu ze dane stanowisko w
    tej firmie jest atrakcyjne? skoro firma placi powyzej sredniej
    branzowej, to znaczy ze stawia na ten model utrzymania pracownika.
    Dlaczego wiec ma o tym nie poinformowac w ogloszeniu? tekst typu
    "atrakcyjne wynagrodzenie" nie mowi nic, a "43 godz pracy tygodniowo,
    pon-pia, stawka 35-50/h" mowi znacznie wiecej. pierwszy przypadek
    smierdzi sciemnianiem (fajnie jak jest prawdziwy, ale niekoniecznie
    musze w to uwierzyc), w drugim widze ile zarobie minimalnie przy jakim
    obciazeniu czasowym, moge zrobic jakies zalozenia skad sie wziely te 3
    godziny ponad norme itp. to juz zostaje w kwestii pytan na rozmowe.

    > SÄ? dwie kategorie pracownikĂłw fast-foodĂłw.
    < ... >
    > Ci pierwsi nie zmieniÄ? pracy,
    < ... >
    > Ci drudzy sÄ? zbyt zrezygnowani, Ĺźeby zmieniaÄ? pracÄ?.
    < ... >

    Owszem, czlowiek "spadajacy" ze stanowisk w grupie (tutaj
    informatycznej) ma szanse "przezimowac" w fast-foodach.
    Ale co to zmienia w "piarze" firm, że ludzie pracują w tych lepiej i
    slabiej placacych? z jakis powodow to sie pracownikom oplaca/chca/tak
    tafili itd. Srednia czy mediana na danym stanowisku wynosi w przekroju
    firm z danego rejonu jakas sume, w danym momencie firmy poszukuja
    pracownika za kwote ponizej tego wskaznika. Oczywiscie to beda roznice
    niejednakowe. to znaczy ze nie znajda, bo kwota jest ponizej? bzdura.
    Cos jednak wplynie na podjecie pracy.

    Ale to juz dywagacje duzo szersze. A tematem przewodnim jest "dlaczego
    warto powiedziec kandydatom ile jestesmy w stanie zaoferowac" i
    bronienie tezy ze jest to wazne albo ze mozna pominac

  • 80. Data: 2008-09-06 12:36:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Przy takim podejściu łatwo wykazać gdzie góra, a gdzie nizina

    Tak, oczywiscie, latwo jest "wykazac" - nie masz pojecia o czym gadasz.

    > jw, wskazują poziom pracodawcy

    "Pieniadze wskazuja poziom pracodawcy" - co to niby maznaczyc?