PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego nie podaja wynagrodzenie w ogloszeniach??

  • 61. Data: 2008-09-03 20:24:19
    Temat: Re: Dlaczego nie podaja wynagrodzenie w ogloszeniach??
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrngbsd89.aj8.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > Nie wydaje mi się.
    > Nazwij to jak chcesz. Sprzedającym jest tu pracownik. On powinien umieć
    > wycenić swój czas.
    W takim razie pracodawcy nie powinni ogłaszać ofert pracy (bo oferuje ten
    kto chce coś sprzedać, czyli sprzedawca) lecz przetargi na stanowisko xxx.
    Ale i tak to, co napisałeś nie ma za bardzo sensu.
    Jak ktoś sprzedać chce auto to pisze: sprzedam auto xxx cena tyle-to-a-tyle.
    Oferty z opisem "cena do uzgodnienia" rozsądni omijają szerokim łukiem.
    A chcący kupić napisze: kupię auto xxx w cenie do tylu-to-a-tylu.
    Przykłady te na pracę przełóż sobie sam.
    Po prostu cenę podaje oferent.
    A cóż miałoby go do tego zmusić?
    Ano formalnie nic.
    A kwestii pojecia kultury zarówno biznesowej jak i zwyczajnej, codziennej i
    tak buras nie pojmie.

    --
    Jotte

  • 62. Data: 2008-09-03 20:32:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g9m50b$mvr$1@inews.gazeta.pl PioPio
    <e...@N...gazeta.pl> pisze:

    > Ja mogę tylko powiedzieć, że na samym
    > końcu moich dogadywań się z obecnym pracodawcą powiedzieli mi, że
    > planowali przeznaczyć na to stanowisko o połowę mniejszą kwotę ale w
    > końcu udało mi się ich przekonać, że akurat na mnie nie warto
    > oszczędzać.
    O ile to prawda, to elementarną, prostacką socjotechniką cię urobili jak
    ciasto.
    O matko! - o połowę! Niespecjalnie musieli cię po tych "dogadywaniach"
    poważać skoro zagadali aż tak bezczelnie.
    Pracując myśl teraz ile "akurat na tobie" zaoszczędzili.

    --
    Jotte

  • 63. Data: 2008-09-03 21:26:43
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 03 Sep 2008 20:13:50 +0200, Wojciech Malinowski <v...@w...pl>
    wrote:

    >Prosiłem o argument, który może przekonać pracodawcę do umieszczenia
    >kwoty w ogłoszeniu.
    >
    >Ty podałeś taki argument (pozwolę sobie sparafrazować):
    >Pracodawco - nieokreślona część osób czytających Twoje ogłoszenie
    >stwierdzi, że ogłoszenie prosi się o olanie. Ta sama nieokreślona część
    >nie oleje ogłoszenia mimo ewidentnego proszenia się o olanie.

    Bzzzt, wrong. Po prostu te ogłoszenia spadają na sam dół kolejki
    priorytetowej. Jeżeli będą miały konkurencję w postaci ogłoszeń z
    podaną ceną, to tę konkurencję przegrają. System trzyma się tylko
    i wyłącznie dlatego, że wszyscy trzymają się tych idiotycznych reguł.

    Tak samo mógłbyś pytać: a dlaczego kelner miałby nie być chamski, a
    podłogę w kiblu należałoby zmywać? Ano, w socjalizmie rzeczywiście nie
    było ku temu powodów, bo chamstwo i syf były standardem. Ale to się
    zmienia.

    >Moja prośba pozostaje otwarta - proszę podać argument, który mnie -
    >advocato diaboli - przekona do umieszczenia chociażby widełek w ogłoszeniu.

    Ależ nie mam zamiaru. Chcesz się bezinteresownie ustawić na gorszej
    pozycji i wypaść gorzej w porównaniu z konkurencją? Be my guest. Nie
    mam nic przeciwko temu, byś działał na szkodę własnej firmy, jak długo
    nie jestem jej właścicielem.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 64. Data: 2008-09-04 06:20:35
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    PioPio wrote:
    > Myślę, że za kilka, kilkanaście lat dojdziemy do etapu gdzie w ogłoszeniach
    > będa się pojawiać widełki płacowe. Zresztą niektóre firmy pośrednictwa pracy
    > już to stosują.

    Firmy pośrednictwa pracy mają zupełnie inne priorytety niż pracodawcy.

    Zależy im na tym, żeby pracownicy zarobili w firmie jak najwięcej i
    zwolnili się jak najszybciej - przechodząc do innej firmy, która płaci
    jeszcze więcej. I tak w kółko.

    To dla firm pośredniczących oznacza ruch w interesie i pieniądze.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 65. Data: 2008-09-04 06:43:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Kris pisze:

    > Zadko kto odpowiada na to pytanie. Na kilkadziesiat rozmow na ktorych
    > bylem wstepnie przez telefon otrzymalem 2 odpowiedzi na to pytanie i to
    > w dodatku bardzo pobierzne

    Może to sygnał. ostatnio jak szukałem pracy - odpowiadalo wiekszość, jak
    ktoś nie odpowiadał, dziekowałem - pracę znalazlem szybciej niz
    poprzednia, nie straciłem czasu na jalowe rozmowy z firmami szukającymi
    specjalistow, ktorzy miały przygotowany budzet dla studentów.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 66. Data: 2008-09-04 06:44:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    PioPio pisze:

    > Widzę, ze kolega Tomek mieszka na teofilowie.
    > A do której podstawówki jeśli wolno wiedzieć chodziłeś. Ja kończyłem
    > podstawówkę, którą powinieneś widzieć przez okno swojego mieszkania jak
    > spojrzysz w stronę Rogatek.

    Na teofilowie mieszkam od parunastu lat, wcześniej mieszkalem gdzie
    indziej i tam chodziłem do podstawówek :)

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 67. Data: 2008-09-04 09:42:28
    Od: "PioPio" <e...@N...gazeta.pl>

    > na mĂłj gust to piÄ&#65533;knie cie uformowali ĹźebyĹ&#65533; nie krzyczaĹ&#65533;
    wiÄ&#65533;cej:)

    Nie do końca. Stawkę o której mówię dotyczy okresu pierwszego roku, a w
    przypadku pozytywnych wyników bez wątpienia na tym się nie skończy.
    Chodzi mi bardziej o sam przykład tego, ze nie na kazdym stanowisku powinno
    sie mówić o widełkach wynagrodzenia, nie zawsze jest to pozytywne. Zgadzam
    się, że podanie widełek pozwala na szybkie wyeliminowanie nieatrakcyjnych z
    punktu widzenia pracownika ofert ale samo podanie widełek pracodawcy niewiele
    wnosi. Przecież zgłaszają się osoby, które się nadają na takie stanowisko i
    osoby, które chciałyby się na nie nadawać. To takie moje przemyślenia.

    Sorry za krzaczki ale mi gazeta zmienia twoje piękne literki na niemniej
    piekne znaczki z alfabetu bliżej mi nieznanego.

  • 68. Data: 2008-09-04 11:06:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Jestem pewien, że nie we wszystkich i nie wszystkie firmy. Jednak nie
    > ma takiego problemu z zorientowaniem się co do poziomu zarobków i
    > wiadomo, czego oczekiwać. No i pracodawcy nie zachowują się tak, jakby
    > robili wielką łaskę; sprawa jest prosta -- obie strony kontraktu
    > oczekują konkretnych korzyści.

    Czy w ogloszeniu sa widelki czy ich nie ma - obie strony nadal tego samego
    oczekuja.

  • 69. Data: 2008-09-04 11:07:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > On 2008-09-03, Miros/law L. Baran <b...@h...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jeśli Ci chodzi o to, że ogólna kultura pracy na zachodzie jest lepsza,
    > to się zgodzę. Tylko myślę, że to niespecjalnie wynika akurat z tych
    > "widełek", tylko właśnie bardziej z generalnie sympatyczniejszego
    > i bardziej ludzkiego podejścia obu stron do siebie.

    Jestes pewien co do tej sympatycznosci?

  • 70. Data: 2008-09-04 11:09:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Firmy pośrednictwa pracy mają zupełnie inne priorytety niż pracodawcy.
    >
    > Zależy im na tym, żeby pracownicy zarobili w firmie jak najwięcej i

    To prawda.

    > zwolnili się jak najszybciej - przechodząc do innej firmy, która płaci

    Och, och - jest okres gwarancyjny.

    > jeszcze więcej. I tak w kółko.
    >
    > To dla firm pośredniczących oznacza ruch w interesie i pieniądze.

    Jasne i jeszcze powiedz, ze jedna firma sprzedaje kolesia kilka razy roznym
    firmom, za kazdym razem wyciagajac go do swojego poprzedniego klienta.