PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co dla humanistów?

  • 1. Data: 2004-02-16 20:17:29
    Temat: Co dla humanistów?
    Od: "Paweł" <p...@o...pl>

    Zastanawiam się, czy poza "kamputerowcami" i handlowcami, kogoś się jeszcze
    szuka do pracy, filologów dajmy na to? Co mam zrobić, skoro najlepiej znam
    się na literaturze (nie tylko pięknej), pisaniu i niemieckim? Gdzie z
    takim "kalectwem" znaleźć pracę?

  • 2. Data: 2004-02-16 21:02:22
    Temat: Re: Co dla humanistów?
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    znam
    > się na literaturze (nie tylko pięknej), pisaniu i niemieckim? Gdzie z

    A jak szedles na ten kierunek, to absolwenci gdzie, poza szkolami znajdowali
    zatrudnienie?

    Tak przy okazji znam ze trzech sprzedawcow, handlowcow, ktorzy zocznie
    pokonczyli historie (tez kierunek humanistyczny), zeby miec wyzsze
    wyksztalcenie dla samego wyksztalcenia, nie wiazac zadnych planow zawodowych
    z ukonczonym kierunkiem. Znam rowniez jednego magazyniera, ktory studiowal
    wieczorowo filozofie (nie wiem czy skonczyl) - bo lubil i chcial wiecej
    wiedziec, poznajac ludzi o podobnych zainteresowaniach.(Prace taka znalazl
    po LO i stwierdzil, ze wlasciwie mu to odpowiada, zarobki odpowiednie a nie
    ma wyscigu szczurow)

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    > --

    ---

  • 3. Data: 2004-02-17 07:46:44
    Od: "ps" <p...@o...pl>

> [...]
    znam
    > się na literaturze (nie tylko pięknej), pisaniu i niemieckim? Gdzie z

    jest kapitalizm, liczy się pracownik przynoszący zysk pracodawcy
    czy jakiś pracodawca miałby przychody z pracy filologa?
    ciężka sprawa, od dłuższego czasu przeglądam: pl.praca.oferowana i nigdy tam
    nie widziałem pracy dla filologów
    tak więc na prace w swoim fachu raczej nie masz co liczyć, no chyba że
    otworzysz jakiś własny biznes
    bynajmiej nie załamywałbym sie bo przecież znasz niemiecki może twoja praca
    mogłaby być związana z tą umiejętnością

    pzdr
    ps

  • 4. Data: 2004-02-17 07:49:25
    Od: "Maciek Marchewczyk" <s...@s...com>

> [...]
    znam
    > się na literaturze (nie tylko pięknej), pisaniu i niemieckim? Gdzie z

    Spora czesc tlumaczy to absolwenci filologii... Przydatna, ale
    niewystarczajaca...
    MM

  • 5. Data: 2004-02-17 12:24:12
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    znam
    > się na literaturze (nie tylko pięknej), pisaniu i niemieckim? Gdzie z

    jedyna sensowna droga to przekwalifikować sie na handel, i wtedy otworzysz
    nowe perspektywy:)
    Ale lieraturoznawce przystosowac do handlu, to kosztuje sporo nerwow i nie
    zawsze sie udaje :)
    Wojtek

  • 6. Data: 2004-02-17 12:52:07
    Od: "Paweł" <P...@o...pl>

    Szukac mecenasa. Moze tez jako korektor w wydawnictwie.

    Trix.

  • 7. Data: 2004-02-17 13:39:32
    Od: "Paweł " <p...@g...pl>

    To już wolałbym konsulting. Filolodzy mają z natury analityczny umysł, co to
    już nie potrafi np. czytać dla przyjemności, lecz z uporczywością chwastu
    rozkłada rzecz czytaną na czynniki pierwsze. Ale jeśli konsulting to tylko
    Mc Kinsey, rzecz jasna.

  • 8. Data: 2004-02-17 15:39:00
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Paweł <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > szuka do pracy, filologów dajmy na to? Co mam zrobić, skoro najlepiej znam
    > się na literaturze (nie tylko pięknej), pisaniu i niemieckim? Gdzie z

    Tłumaczenie, lokalizacja oprogramowania, redakcja, korekta, technical
    writing, copywriting... Możliwości jest więcej niż dużo.

    JoP

  • 9. Data: 2004-02-18 21:29:49
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@t...pl>

    In article <7...@n...onet.pl>,
    p...@o...pl says...
> [...]
    > szuka do pracy, filologów dajmy na to? Co mam zrobić, skoro najlepiej znam
    > się na literaturze (nie tylko pięknej), pisaniu i niemieckim? Gdzie z

    Ja, filolog polonistyki, pracowalem jako:
    a) korektor tekstow w gazecie i korektor tekstow firmowych (np. ofert -
    handlowcy raczej nie potrafia pisac...)
    b) autor opowiadan do prasy kobiecej i dzieciecej
    c) autor tekstow z zakresu... budownictwa i zarabialem wiecej niz
    inzynierzy budownictwa - pisalem szybciej, ladniej, bezblednie, a
    merytoryki szybko sie uczylem
    d) wydawca gazet
    e) prowadzilem przez 3 lata portal internetowy

    Nie rzecz w tym, kto jakie studia skonczyl, ale czy ma jaja i rozum w
    glowie.
    A z literatury uwielbiam Schulza i zdanie "Adela wracala w swietliste
    poranki". Ale kto sie dzis na tym zna...

    Przyjazny Andrzej
    GG: 1570707; ICQ: 175468603
    E-mail: a...@W...pl
    "Adela wracała w świetliste poranki"

  • 10. Data: 2004-02-18 22:09:44
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    > Tłumaczenie, lokalizacja oprogramowania, redakcja, korekta, technical
    > writing, copywriting... Możliwości jest więcej niż dużo.
    >
    > JoP

    Popieram w 100%. Praca jest. Czasem tylko trzeba zmienic sposob myslenia.
    Ostatnio pomagam znajomym (nieodplatnie) pisac CV, LM i szukac pracy
    we "wlasciwych" firmach. Nie mam monopolu na to, jak znalezc prac, ale czasem
    wystarczy po prostu poprosic kogos o rade :) Moze ktos z boku, kto zna twoje
    mocne i slabe strony, wie co lubisz, wskaz ci kierunek?

    Pozdrawiam i zycze powodzenia :)
    parrot