PracaGrupypl.praca.dyskusjeCala prawda o Polsce

  • 81. Data: 2003-08-16 09:43:10
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Dieter" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:bhktih$77u$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > No niebardzo tak jest. Te zwolnienia ludzi z bankow to nie sa zwolnienia
    > debili, nieukow itp. To sa ludzie dobrze po 30-ce z doswiadczeniem.

    Hmmm... Mam znajoma w banku. Faktycznie, zwalaniaja, ale osoby bez wyzszego
    wyksztalcenia, ktore nie chcialy isc na studia (bank nie chcial studiow
    oplacac).

    Jesli nie wiesz, jaka jest sytuacja to sie nie wypowiadaj. Praca jest, ale
    nia dla kazdego. O prace trzeba sie postarac, a jesli dobry jestes w tym co
    robisz, to praca sama do Ciebie przyjdzie.

    Kania

  • 82. Data: 2003-08-16 09:44:49
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Piotr" <p...@2...97.114.64> wrote in message
    > Slusznie poruszyles kwestie odplywu kapitalu zagranice. Kto dzisiaj kupuje
    > produkty wyprodukowane w Polsce. Na przyzwoitym poziomie to jest tylko
    > jedzenie. Wszystkie towary wyzszej kategorii sa praktycznie produkowane
    > zagranica.

    Mylisz sie. Sa produkowane w Polsce, na zagranicznej licencji. I w 90% z
    produktow polskich. Nie oplaca sie produkowac za granica i przywozic do
    Polski.

    Kania

  • 83. Data: 2003-08-16 09:49:38
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dorotka" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ej stary VG GOLF IV to chyba nie jest auto dostawcze. Produkowac to nie
    > znaczy skladac.

    Volksvaegen to firma globalna - jedne auta produkuje w Niemceczech inne w
    Chinach, Meksyku czy Polsce.
    Posobnie jak Opel, Fiat, czy Isuzu. Od paru lat aut sie praktycznie w naszym
    kraju nie sklada - ze wzgledu na
    malejace cla prste skladanie przestalo sie oplacac. Eksport produktow
    motoryzacyjnych to duza czesc naszego eksportu.

    >Bylam w supermarkecie, faktycznie 95% produktow jest
    > niepolskie.

    Znaczy sie nie bylas w supermarkecie.

    >Zyski z BP i Shella chyba nie zostaja w Polsce skoro to firmy
    > zagraniczne prawda?

    Znacjonalizowac tych wrednych kapitalistow ! Jak zainwestowali te pareset
    milionow $ to
    moga sobie robic z syskami co chca, w szczegolnosci dalej inwestowac w
    naszym kraju, co czynia ....

    --
    Jacek

  • 84. Data: 2003-08-16 10:18:18
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Jaworski" <d...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

    > To zacznijmy, Jacku. Podaj mi przykład polskiej sieci hipermarketów :)
    > Jeśli Ci się nie uda to odpowiedź na pytanie dlaczego takiej sieci
    > a) nie ma b) nie ma szans by powstała? Już nie mówiąc o tym by taka
    > sieć miała szansę wejść na rynek państw UE.

    Z takiego samego powodu, jak to ze nie ma np. polkiego Microsoftu. Bo w
    okresie, kiedy
    u nas panowal inny ustroj w normalnym swiecie powstaly takie sieci, zdobyly
    wiedze i kapital. Wiec
    gdy przyszly do nas wszly jak w maslo I tyle. Oczywiscie mozna by bylo
    sztucznie hodowac u nas wlasne sieci, jednak
    przyklad koreanskich czeboli pokzuje, ze na dluzsza meta to srednei
    rozwiazanie. Moze jednak ktos zalozy u ans siec supermarketow,
    znajdzie cwany pomysl,, ktorym rozwali konkurencje , a wtedy nie widze
    przeszkod w wejsciu na rynek UE.

    --
    Jacek

  • 85. Data: 2003-08-16 10:19:34
    Od: "Jakub Bryl" <j...@p...onet.pl>

    W artykule news:m23cg2z3jt.fsf@pierdol.ninka.net,
    niejaki(a): Nina M. Miller z adresu <n...@p...ninka.net> napisał(a):

    > Markpol?
    > Biedronka? :)))
    > (no to ostatnie to tak nie bardzo supermarkety...)

    Biedronka należy do Jeronimo MD. Ale dobry przykład 100% polskiej sieci to
    "Piotr o Paweł" z Wielkopolski. Ostatnio chyba nawet budują jakieś markety w
    Wawie.

    Pozdrawiam,
    --
    Jakub Bryl GG: 2715980 e-mail: jbryl(at)poczta.onet.pl
    "Któż umie tak jak Polak mówiąc milczeć, milcząc pić, tak

  • 86. Data: 2003-08-16 10:31:00
    Temat: Re:
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Mariusz Jankowicz wrote:
    > Przyklady Szwecji, Finlandii (nota bene prawie 10% bezrobocia czyli wiecej
    > niz srednio w strefie Euro) itp. sa bez sensu bo nie uwzgledniaja wszystkich
    > czynnikow. Gdyby wprowadzic taki sam socjal w Polsce co w Szwecji bylaby u
    > nas jeszcze wieksza bieda. Przeciez nie mozna porownywac stanu gospodarek
    > patrzac wyrywkowo tylko z jednego punktu widzenia. Panstwa o wysokim socjalu
    > jako tako z nim funcjonujace moga sobie na to pozwolic bo sa juz BOGATE.
    > Panstwo na dorobku (Polska) nie moze sobie pozwolic na takie cos.
    Napisales po prostu ze w Polsce powinna byc jeszcze wieksza bieda niz jest
    i dzieki temu sie polepszy - komu? i kiedy?.

    > Duzo
    > panstwa w gorpodarce w oczywisty sposob ja hamuje.
    Nie. Pytanie komu to panstwo sluzy? Obywatelom? Czy roznego rodzaju kolesiom,
    klientom z pieniedzmi, samym urzednikom? Jest cala masa panstw
    rozwinietych gdzie tego panstwa jest co najmniej tyle samo co u nas - ale w
    o wiele lepszej jakosci - tam to panstwo rzeczywiscie sluzy obywatelom i widac
    tego efekty.

    > Mozna podac kolejno inne
    > przyklady panstw bogatych z wyskokim socjalem (Norwegia) ale nie beda to
    > przyklady rozumne. Za to zarowno Finladnia jak i Norwegia (podobnie jak
    > bogate ropa kraje Arabskie) zaczynaja miec kolejny poza zwyklym hamowaniem
    > problem - coraz wiecej obywateli (procentowo) ma coraz nizsze kwalifikacje -
    > po sie wysilac skoro nam i tak dobrze. Zauwaz jak w Polsce zmienia sie
    > mentalnosc, wszyscy koncza jakies szkoly (mniej lub bardziej porzadne w
    > zaleznosci od zasobnosci portfela), kursy i szkolenia. Jestesmy glodni
    > sukcesu i to nam dobrze rokuje.
    Nie ma w Polsce silnych krajowych branz/firm nastwionych na inwestycje i rozwoj
    (albo raczej sa jak kropla w morzu) - wiec cala ta para pojdzie w gwidzek.
    To ze podalem przyklad Finlandii kraju gdzie stworzono taka branze to nie
    przypadek.

    > Mamy szanse zmienic mantalnosc PGR'owskich
    > pseudo robotnikow w realna pracowitosc.
    Nie, nie mamy - tak by bylo gdyby byla alternatywa dla swiadczen socjalnych w
    postaci nawet nisko platnej pracy - ale tej nie ma. Mam mieszane uczucia co do
    gornikow - ale raz w TV widzialem jak ich przywodca zadal jedno proste pytanie -
    "no dobrze odprawy, redukcje - ale gdzie sa te nowe miejsca pracy, ktore wchlona
    zwalnianych?" - nie bylo odpowiedzi. No i w koncu nasi sasiedzi Wegrzy i Czesi
    maja sie zdecydowanie lepiej niz my - dlaczego?

  • 87. Data: 2003-08-16 10:41:20
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > Mamy gospodarke na tyle zliberalizowana

    Nie "na tyle zliberalizowaną" tylko "na tyle przeregulowaną"

    > ze zagraniczny kapital bez problemow
    > tu operowac - niskie cla,

    I bardzo dobrze.

    > wysoki kurs waluty,

    Co to jest "wysoki kurs"? Co z tego? Mamy wielu eksporterów, którzy
    doskonale radzą sobie pomimo zmian kursu.

    >swobodny przeplyw srodkow,

    Super, jeden z warunków swobodnego dysponowania własnym majątkiem.

    > sprzedajni politycy, administracja, organy sadownicze, "elastyczne" prawo

    To nie są elementy liberalne, to elementy antyliberalne, typowe dla
    gospodarki nakazowo-rozdzielczej.

    > - slowem masz pieniadze zalatwisz wszystko no moze poza kilkoma branzami
    > upolitycznionymi - energetyka, przemysl paliwowy, gornictwo.

    Właśnie TAM mając pieniądze załatwisz wszystko, bo branże te wyłączone są
    spod wpływów normalnych ekonomicznych bodźców. Tu bodźcami są koneksje.

    > Owszem dla malego
    > przedsiebiorcy jest mnostwo przeszkod nie do przebycia ale nie dla duzych
    firm.

    Za mało liberalizmu.

    > To ze u nas mozna kupic ustawe to juz nawet w raportach zagranicznych
    pisza.

    Za mao liberalizmu, brak kultury prowadzenia interesów, czegoś w rodzaju
    "etosu kupieckiego".

    > Kto kupil ustawe o swiatecznych bonach towarowych???
    > Nie zgadzasz sie? Podaj kontrargumenty.

    Ale ty nie podajesz argumentów, ty pokazujesz pewne fakty tylko nadal nie
    wiadomo, do czego zmierzasz. Ja też mogę powiedzieć: pod moim blokiem stoi
    biały samochód. Pytanie tylko, co z tego, według mnie wynika, bądź jaka jest
    tego przyczyna. W twoim poście pełno było bzdur, niestety. Trudno się nie
    wkurzyć, gdy ktoś pisze, że "koszty pracy to pic na wodę", a potem biadoli
    nad warunkami gospodarowania dla małych przedsiębiorstw i bezrobociem.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 88. Data: 2003-08-16 10:41:50
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > Masz w ogole zielone pojecie o ekonomii? czy dalej jestes na utrzymaniu
    > mamy?

    A co ma jedno do drugiego?

    > Dieter dobrze mowi.

    Że niby co dobrze mówi?

  • 89. Data: 2003-08-16 10:47:51
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > To skad to bezrobocie asie?

    Z oczywistych powodów, które działąją dla każdego towaru, tak samo jak dla
    pracy: wysokie koszty pracy, regulacja gospodarki, wysoki stopień
    redystrybucji PKB, (paradoksalnie) wysomie zasiłki itd, itp. Zacznij od
    podręcznika, a potem pytaj kogoś o znajomość ekonomii, ok?

  • 90. Data: 2003-08-16 10:53:02
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > Wiesz to jest dosc obrazliwa uwaga - jeden z najlepszych ekonomistow
    jakich znam
    > jest z wyksztalcenia fizykiem

    Bo dobrzy fizycy, czy matematycy (a ci, którzy kończą tego typu studia
    zazayczaj są dobrzy, bo to niełatwe kierunki), mają doskonale wyćwiczone
    umysły i pojmują ekonomię w lot.

    znam natomiast co najmniej kliku ekonomistow z
    > dyplomami ktorzy reprezentuja ekonomiczne "dno".

    Są kierunki ekonomiczne, na których można się prześlizgnąć, ot co.