PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cala prawda o Polsce

  • 151. Data: 2003-08-17 20:30:36
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Darek Adamkiewicz" <d...@i...com.pl> wrote in message
    news:bhom5t$nla$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Przeciez stawki celne spadaja !!! a EU dazy do tego zeby je wogole
    zlikwidowac.

    Moze i spadaja, ale nie sa zerowe. Ale po co to paplanie po proznicy podaj o
    jakie komponenty chodzi zajrzymy w tabelki przeliczymy i zobczymy co sie
    oplaci :-) Chociaz nie sadze bys podal, Twoj przyklad jest najwyrazniej
    wyssany z palca patrz nizej :-)

    > Koncern-matka zarabia na takiej operacji na zwrocie podatku VAT przy
    eksporcie za
    > granice!!!

    Nie czlowieku, przyznaj sie ile masz lat? Robisz tak kardynalne bledy, ze az
    glowa boli. Nie zaplaca u siebie VAT'u ale zaplaca go u nas (plus clo) przy
    imporcie i znow podatek ucieka z kraju firmy matki do polski, ech ludzie...

    > Zarabia wiecej wiec placi fiskusowi wiecej - przecez to proste jak budowa
    cepa

    Tyle, ze np. zarabia wiecej bo przenoscsi produkcje do Polski a wowczas
    placi fiskusowi wiecej ale POLSKIEMU, bo w polsce jest produkcja - to
    dopiero konstrukcja cepa. Ale naprawde podaj o jkaka firme i jakie
    komponenty chodzi i wtedy wyjdzie, ze Twoj przyklad jest bez sensu - jestem
    pewien.

    > Kapitalizm narodowy istnieje i ma sie swietnie - to ze zagraniczny koncern
    > bedzie dzialal zawsze na reke panstw w ktorych ma glowne fabryki/siedziby
    wydaje
    > sie byc jak najbradziej logiczne - wszak dzieki temu ze utrzymuje miejsca
    pracy w
    > tych krajach i placi podatki do ich budzetow moze liczyc na przychylnosc
    tych
    > rzadow - polityka i biznes, biznes i polityka.

    Ale plecierz sproboj te twoje teorie skonfrontowac z rzeczywistoscia.
    Wszystkie firmy od dawien dawna uciekaja z produkcja z krajow o kosztownej
    sile roboczej tam, gdzie jest ona tansza. kapitalista ma gdzies miejsca
    pracy dla rodakow, jesli moze zarobic na wyslaniu produkcji za granice. No
    chyba, ze uwazasz, ze to nie prawda. gdzi eprodukuje buty adidas, gdzie VW
    silniki, gdzie amrykanie zaczynaja produkowac software, poczytaj troche
    porozgladaj sie, a przejdzie ci ta spiskowa teoria dziejow. Przeciez FAKTY
    przecza twoim teoriom.

  • 152. Data: 2003-08-17 20:33:25
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "KCH" <k...@a...waw.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    > wiadomości news:bho8ic$mne$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > poswieca
    >
    > Ok. Zgadza się. Pod warunkiem że wszytko odbywa się tak jak odbywać się
    > powinno.
    > Darek też ma rację. Spójrz na korupcję w naszym pięknym kraju. Niech no
    > tylko niemiec ogłosi lub spróbuje wziąć udział w przetargu. Też powinieneś
    > przejrzeć na oczy...

    A czegoz to ja nie dostrzegam bo nie lapie aluzji? Moze sugerujesz, ze
    niedostrzegam iz jest w Polsce korupcja - jesli tak to podaj, gdzie cos
    takiego napisalem.

    > Bo często nie chodzi o to żeby ktoś zarobił, tylko żeby zarobiła TA
    > konkretna osoba. A tak być nie powinno bo chociażby wypacza to warunki
    > równej konkurencji. Oczywiście da się robić interesy, ale jeśli ja nie
    > akceptuję tego mechanizmu "dźwigni" to znaczy że już jestem skończony?
    > Teoretycznie mam mniejsze szanse, ale to już zależy od sytuacji.

    Dlaczego tak sie dzieje? Ponownie za duzo polityki w gospodarce. Jest
    mnostwo dziedzin ktorymi nie powinno zarzadzac panstwo, a zarzadza.
    Urzadzaja przetargi i biora lapowki - proste.

  • 153. Data: 2003-08-17 20:42:39
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Polsce
    >
    > Naprawe sadzisz, ze jak te obciazenia spadna nawet do ZERA, to
    > ci rentownosc podmiotow gospodarczych wzrosnie?

    No powszechnie wiadomo, ze im mniejsze koszty tym wieksza rentownosc -
    widze, ze kolega nalezy do myslacych inaczej.

  • 154. Data: 2003-08-17 20:54:05
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Jak sie ma wlasnosc jakiegos duzego obszaru ziemi (surowcow).
    > To niezaleznie od wyksztalcenia, wlasciciel znajdzie dla siebie taka
    > prace aby pozwolila mu wyprodukowac towary potrzebne do przezycia.

    Ale na przykladzie malych gospodarstw rolnych, moze nie byc w stanie oplacic
    podatkow niezbednych do zachowania tej wlasnosci.

    > Ale jak ktos takiego naszego wlasciciela wywlaszczy, to sie moze okazac,
    > ze na tym samym obszarze nie moze pracowac, gdyz ma za niskie
    wyksztalcenie.

    Lub, ze zabrany teren pozostanie nieuzytkiem.

    > Proste.
    Proste.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 155. Data: 2003-08-17 22:06:29
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Mariusz Jankowicz wrote:
> [...]
    > wyssany z palca patrz nizej :-)

    > eksporcie za

    > Nie czlowieku, przyznaj sie ile masz lat?
    Na tyle duzo by nie stosowac personalnych wycieczek w stosunku
    do moich rozmowcow.

    > Robisz tak kardynalne bledy, ze az
    > glowa boli. Nie zaplaca u siebie VAT'u ale zaplaca go u nas (plus clo) przy
    > imporcie i znow podatek ucieka z kraju firmy matki do polski, ech ludzie...
    Nadal nie rozumiesz? Koszty sa na firme-corke tak? A zysk z tytulu operacji
    dla firmy-matki tak? To co to jest jak nie transfer kapitalu?

    <ciach>
    > Tyle, ze np. zarabia wiecej bo przenoscsi produkcje do Polski a wowczas
    > placi fiskusowi wiecej ale POLSKIEMU, bo w polsce jest produkcja - to
    > dopiero konstrukcja cepa.
    Jeszcze raz firma-corka nie wykazuje zyskow albo marginalne bo ma wysokie koszty
    zakupu od firmy-matkiy, wiec podatkow w Polsce nie placi.

> [...]
    > porozgladaj sie, a przejdzie ci ta spiskowa teoria dziejow. Przeciez FAKTY
    To nie jest prawda, a przynajmniej nie cala - owszem firmy przenosza produkcje
    do krajow o niskich kosztach pracy - ale produkcje wymagajaca wysokiego nakladu
    pracy fizycznej - jednym slowem to tam sa montownie i fabryki nieskomplikowanych
    podzespolow - fabryki "core elements" i biura R&D sa gdzie byc powinny:)

  • 156. Data: 2003-08-17 22:18:19
    Od: "KCH" <k...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bhoong$30t$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > A czegoz to ja nie dostrzegam bo nie lapie aluzji? Moze sugerujesz, ze
    > niedostrzegam iz jest w Polsce korupcja - jesli tak to podaj, gdzie cos
    > takiego napisalem.

    Z twojej wypowiedzi zabrakło czynnika "rzeczywistość"; po prostu to...

  • 157. Data: 2003-08-17 22:49:05
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > Użytkownik "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości

    > [...]
    > ale
    > [...]
    > spytać
    >
    > Nonsensem jest dopiero twoja szkola, austriacka szkola, Misesa i
    Rothbarda.
    > Przyznaj sie, zes wolnorynkowy anarchista.
    > Nie chcesz tego panstwa, wszystko prywatne.

    No i widzisz? Mylisz się. Operuje Austriakami, bo ich modele teoretyczne są
    najbardziej przekonujące. Wiesz o mnie mniej, niż ci sę wydaje.

    > Aby ci co pierwotnie zawlaszczyli (idea z XVIIw Locke) i ich nastepcy
    > korzystali i konsumowali to czego sami nie wyprodukowali.
    > Tak jakby bolacy grzbiet pracownika bul niczym wobec grzbietu
    > wlasciciela.

    Nie produkuję wody mineralnej. Mogę ją konsumować? I co? Dziś też konsumują
    tylko ci, którzy "pierwotnie zawłaszczyli"? Dałbyś już spokój.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 158. Data: 2003-08-17 22:50:46
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Darek Adamkiewicz" <d...@i...com.pl> napisal w
    wiadomosci > > Tyle, ze np. zarabia wiecej bo przenoscsi produkcje do Polski
    a wowczas
    > Jeszcze raz firma-corka nie wykazuje zyskow albo marginalne bo ma wysokie
    koszty
    > zakupu od firmy-matkiy, wiec podatkow w Polsce nie placi.

    Ewentualnie firma matka jest glownym kupcem produkcji firmy-corki, kupuje
    jej towar po kosztach i sprzedaje wlasnymi kanalami dystrybucji narzucajac
    marze...i placac podatki u siebie...bo firma-corka ksiegowo moze nawet caly
    czas byc na stratach.

  • 159. Data: 2003-08-18 01:06:32
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > prawda?
    >
    > Wiec trzeba Polskim pracownikom obciac pensje do 25-50$ ?

    A kto w Polsce będzie za tyle pracował?Twierdzenie, że pensje zbliżone do 0
    wywołają wzrost gospodarczy w Polsce jest tak samo debilne jak twierdzenie,
    że będzie to możliwe po upaństwowieniu gospodarki.W krajach takich jak
    Polska, trzeba tworzyć przemysł produkujący towary wysoko przetworzone. Jest
    to trudne, ponieważ musisz mieć wykwalifikowaną i dobrze wykształconą kadrę
    techników i inżynierów oraz naprawdę kreatywną kadrę zarządzającą. Niestety,
    w kraju w którym rządzą wtórni analfabeci, wybrani przez wtórnych
    analfabetów jest to trudne.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 160. Data: 2003-08-18 07:07:25
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > To skad to bezrobocie kolego i pensje 180 EU/m-c?

    Kolezanko...

    Kania