PracaGrupypl.praca.dyskusje › CHCESZ ZAŁOŻYĆ SKLEP KOMPUTEROWY ?

  • 1. Data: 2005-08-07 23:07:42
    Temat: CHCESZ ZAŁOŻYĆ SKLEP KOMPUTEROWY ?
    Od: "rafal" <r...@n...pl>

    mam 11 lat doświadczenia w branży informatycznej
    przez kilka lat prowadziłem własną firmę (2 sklepy, sprzedaż rzędu 200 szt.
    komp miesięcznie, 20 pracowników)
    w momencie pogorszenia sie koniunktury przenioslem sie do duzej firmy
    zajmujacej sie importem i dystrybucja sprzetu komputerowego
    obecnie jestem dyrektorem. zajmuje sie koordynacja dzialania sieci sklepow
    partnerskich, nadzorem nad sklepami własnościowymi i otwieraniem kolejnych
    punktow sprzedazy detalicznej.
    chce zajac sie doradztwem dla osób zainteresowanych prowadzeniem
    działalności w zakresie sprzedazy sprzetu komputerowego i usług.
    moje doswiadczenie moze pozwolic osobom planujacym zalozyc taki biznes na
    poprawne skalkulowanie oplacalnosci i unikniecie wielu bardzo czestych i
    kosztownych bledow
    czasem warto wydac kilkaset zlotych aby sie dowiedziec, ze w takiej formie
    jak planowaliscie dane przedsiewziecie nie ma najmniejszych szans powodzenia
    dowiedz sie zanim stracisz swoj czas i pieniadze !

    bardzo dobrze znam:
    specyfike rynku
    stosowane marze
    strategie cenowe
    strategie sprzedazy calej gamy firm dzialajacych na rynku
    działającą na rynku konkurencję
    aktywnych i najlepszych dostawców(dystrybutorów, importerów)
    wszelkie zagadnienia zwiazane z marketingiem, poziomem rentownosci
    oraz inne szczegolowe zagadnienia

    wszystkich zainteresowanych prosze o kontakt na priv r...@n...pl

    pozdrawiam

    rafał

  • 2. Data: 2005-08-08 06:47:55
    Temat: Re: CHCESZ ZAŁOŻYĆ SKLEP KOMPUTEROWY ?
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    Użytkownik "rafal" <r...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powodzenia
    > dowiedz sie zanim stracisz swoj czas i pieniadze !

    haha wystarczy przejrzec kilka gazet i juz ma sie orientacje rynku nie
    potrzeba do tego wynajmować agencji konsultingowej ;-)

  • 3. Data: 2005-08-08 15:21:32
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: rafal [Mon, 8 Aug 2005 01:07:42 +0200]:

    > obecnie jestem dyrektorem. zajmuje sie koordynacja dzialania
    > sieci sklepow partnerskich, nadzorem nad sklepami własnościowymi
    > i otwieraniem kolejnych punktow sprzedazy detalicznej.

    Czyli krotko mowiac, gdybym chciala otworzyc taki sklep, to
    dla mnie jestes konkurencja.

    Jakos nie do konca wierze w badania marketingowe wykonywane
    dla mnie przez konkurencje ;)

    Kira

  • 4. Data: 2005-08-08 19:13:21
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

> [...]
    > szt.
    > komp miesięcznie, 20 pracowników)
    > w momencie pogorszenia sie koniunktury przenioslem sie do duzej firmy

    Imho jesli potrzebowales az 20 osob aby sprzedac 200 kompow to nic
    dziwnego ze musiales zamknac firme - przy marzach jakie sa w branzy
    pracownicy nie zarabiali nawet na wyplate :)

    pzdr

  • 5. Data: 2005-08-08 21:29:22
    Od: "rafal" <r...@n...pl>

    nie jestem konkurencją
    wspieramy wybrane, najlepsze sklepy, które podpisały umowę partnerską i w
    zamian za przynależą do sieci, którą stowrzyliśmy i wpsieramy zobowiązane są
    jedynie do dokonywania zakupów na określonym poziomie w naszej firmie
    (jesteśmy dystrybutorem podzespołów komputerowych)
    w zamian za to otrzymują bezpłatnie gazetki reklamowe (ogólny nakład 200 000
    egz mieś), reklame w prasie, na stronach www owej sieci. Ponadto również
    bezpłatnie otrzymują 2 komplety podświetlanych kasetonów reklamowych
    podkreślających przynależność do sieci
    Wspieramy najlepszych klientów bo wiemy ze jest im cięzko na rynku i sami
    mogą nie dać sobie rady. Czasy są coraz trudniejsze, niebawem wejdzie
    działać na polskim rynku kolejna bardzo agresywna sieć marketów
    elektronicznych. Jeśli nie bedziemy wspierac galezi na ktorej siedzimy to
    ... sama wiesz
    tym sie zajmuje zawodowo
    oprócz tego chcemy otworzyć kilka wzorcowych, własnościowych salonów tej
    sieci czym również ja sie zajmuje (Vobis dziala podobnie, wiekszosc sklepów
    nie nalezy do nich- to firmy korzystajace z marki- podobnie jak u nas)
    nie wiem czy jasno sie wyraziłem ale nie jestesmy konkurencją tylko wręcz
    przeciwnie :)

    pozdr

    rafal

  • 6. Data: 2005-08-08 21:31:14
    Od: "rafal" <r...@n...pl>

    w firmie zatrudnionych było 10, druga połowa potrzebna była w trybie
    sobotnio/niedzielnym do obsługiwania stanowisk promocyjnych na warszawskiej
    gieldzie komputerowej .. :)
    więc nie jest tak jak mowisz
    ponadto to było 5 lat temu, więc marże były znacznie wyższe niż obecnie
    pozdr

    rafal

  • 7. Data: 2005-08-08 22:15:24
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 08 sie 2005 w liście [news:dd8irm$sss$1@inews.gazeta.pl] rafal
    [r...@n...pl] napisał(a):

    > nie jestem konkurencją
    > wspieramy wybrane, najlepsze sklepy, które podpisały umowę
    > partnerską i w
    [blablabla]

    Może najpierw się naucz cytować, a potem startuj z taką "ofertą" do
    ludzi, najlepiej na odpowiednią grupę...

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 8. Data: 2005-08-09 07:28:04
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    Rafał Your'e my Frend ;-)

  • 9. Data: 2005-08-09 19:09:04
    Od: cartman <""cartman\"@@@neostrada.pl">

    rafal napisał(a):
> [...]
    > jedynie do dokonywania zakupów na określonym poziomie w naszej firmie
    > (jesteśmy dystrybutorem podzespołów komputerowych)

    dlaczego nie podales nazwy firmy i swojego adresu w pracy? sprawdzimy to

    pozdr.
    patryk

  • 10. Data: 2005-08-09 21:17:17
    Od: "rafal" <r...@n...pl>

    oczywiście ze wszystko jest do sprawdzenia- to normalna praktyka
    moje zatrudnienie i pełnione stanowisko uwiarygadniają mnie i pełnią rolę
    swojego rodzaju referencji,ponieważ firma, której roczne przychody są na
    poziomie 100 milionów zł netto nie obsadza stanowisk przypadkowymi ludźmi.
    Więc w tym zakresie
    pytanie tylko czy musze od razu przekazywać te informacje akurat Tobie- nie
    znamy sie a do tego nawet nie jestes nawet zainteresowany pomocą, ani
    wiedzą, którą mogę się podzielić z osobami rozpoczynającymi swoją "przygodę"
    z biznesem komputerowym

    a jeśli chodzi o argumenty typu: "skoro mialeś własną firmę i ją zamknąłeś
    bo nie udało Ci się na tym dojść do wielkich pieniędzy to Twoje rady są nic
    nie warte" to uważam, że nic bardziej mylnego. Właśnie te lata spędzone na
    ciężkiej pracy, poznawaniu niuansów branży, specyfiki rynku, wyrabianiu
    kontaktów itd są bardzo cennym kapitałem.

    dlugo można debatować

    w każdym razie moje dane są do wglądu i sprawdzenia dla osób poważnie
    zainteresowanych

    pozdrawiam
    rafał
    r...@n...pl