PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przerwa miedzy pracami

  • 1. Data: 2005-08-08 06:45:35
    Temat: Przerwa miedzy pracami
    Od: Mr V <v...@o...pl>

    Witam,
    moje pytanie jest nastepujace.
    Jakie sa konsekwecje tego, ze zrobie sobie wolne pomiedzy pracami?
    To znaczy, jezeli przestane pracowac np. 29.08, a w nowej pracy zaczne z
    dniem 1.09 (3 dni wolnego).
    To sie liczy do czegos?

    Dziekuje za odpowiedz
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-08-08 07:41:36
    Temat: Re: Przerwa miedzy pracami
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Mon, 08 Aug 2005 08:45:35 +0200, Mr V napisał(a):
    Hi!!!

> [...]
    > Jakie sa konsekwecje tego, ze zrobie sobie wolne pomiedzy pracami?
    > To znaczy, jezeli przestane pracowac np. 29.08, a w nowej pracy zaczne z

    Właściwie nie....

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 3. Data: 2005-08-08 09:46:57
    Od: "Piotr " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mr V <v...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jakie sa konsekwecje tego, ze zrobie sobie wolne pomiedzy pracami?
    > To znaczy, jezeli przestane pracowac np. 29.08, a w nowej pracy zaczne z

    W praktyce miałoby to znaczenie jeśli przerwa byłaby dłuższa niż miesiąc - po
    tym czasie kończy się ubezpieczenie zdrowotne z poprzedniej pracy, więc dla
    świętego spokoju wskazane byłoby opłacić je samodzielnie lub zarejestrować się
    w pośredniaku. Te 3 dni o których piszesz nie mają żadnego znaczenia.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2005-08-08 10:49:54
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Te 3 dni o których piszesz nie mają żadnego znaczenia.

    Cos mi sie kojarzy ze ZUS ma jakies przepisy odnosnie "nieprzerwanej" pracy.
    I jakos to liczy do emerytury. Tylko nie pamietam dokladnie jak to jest
    sformulowane....

    Pozdrawiam,
    MarP

  • 5. Data: 2005-08-08 13:16:09
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Cos mi sie kojarzy ze ZUS ma jakies przepisy odnosnie "nieprzerwanej"
    pracy.
    > I jakos to liczy do emerytury. Tylko nie pamietam dokladnie jak to jest
    > sformulowane....

    np tak ze okresy L4 sa nieskladkowe i nie wliczane do lat pracy- trzba je
    bedzie odrobic do emerytury, np jesli komus w trakcie zyciorysu zawodowego
    uzbiera sie w sumie 2 lata L4 to bedzie musial 2 lata dodatkowo przepracowac
    --
    Jackare, Bytom

  • 6. Data: 2005-08-08 14:29:10
    Od: bkg <m...@v...pl>

    Mon, 8 Aug 2005 15:16:09 +0200, Jackare napisał(a):

> [...]
    > uzbiera sie w sumie 2 lata L4 to bedzie musial 2 lata dodatkowo przepracowac

    Moja mama jest na rencie i za 2 lata będzie mogła przejść z renty na
    emeryturę.
    Czy te 2 lata renty są okresami składkowymi, czy nie?( Akurat jej brakuje 2
    lata do 30-stu lat składkowych, razem to ma ponad 29 lat pracy).

    Monika

  • 7. Data: 2005-08-08 16:17:38
    Od: bkg <m...@v...pl>

  • 8. Data: 2005-08-08 19:39:24
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia MarP <p...@w...pl> wystukał[a]:
    > Cos mi sie kojarzy ze ZUS ma jakies przepisy odnosnie
    > "nieprzerwanej" pracy. I jakos to liczy do emerytury. Tylko nie
    > pamietam dokladnie jak to jest sformulowane....

    To zależy z którego rocznika jesteś. Jeżeli jesteś młody i załapałeś
    się w pełni na nową reformę ubezpieczeń (I i II filar - zus i ofe) to
    nie ma znaczenia jak długo pracowałeś, tylko ile składek uzbierałeś do
    tych 65 lat (jaki będziesz miał kapitał w wieku przejścia na emeryturę).
    Chyba, że coś zmienią... do emerytury długi okres jeszcze.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --