PracaGrupypl.praca.dyskusje › Aneks do umowu o prace - wolno im ?

  • 1. Data: 2005-12-02 17:49:20
    Temat: Aneks do umowu o prace - wolno im ?
    Od: alugastrin <...@...pl>

    Witam
    Podjalem niedawno prace i wczoraj dostalem do podpisaniua aneks do umowy
    ktory mowi miedzy innymi o tym ze jesli zwolnie sie w ciagu 2 lat z
    pracy badz odejde za porozumieniem stron to bede musial zwrocic firmie
    koszt wszelkich szkolen i innych wydatkow jakie poniosla firma w zwiazku
    z zatrudnieniem mnie. Jak to wyglada z prawnego punktu widzenia ? Maja
    prawo ?

    pozdr
    --
    alugastrin || email: N/A
    "Nagle zdałem sobie sprawę, że pistolet, bomby, rewolucja

  • 2. Data: 2005-12-03 08:19:26
    Temat: Re: Aneks do umowu o prace - wolno im ?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    > Jak to wyglada z prawnego punktu widzenia ? Maja
    > prawo ?

    Mają, mają- umowa jest przecież oświadczeniem woli obydwu stron i jeśli nie
    jest to sprzeczne z prawem to wszystko wolno. W tym wypadku nie jest
    sprzeczne z tym tylko zastrzeżeniem że nie będzie trzeba zwracać WSZYSTKICH
    kosztów szkoleń tylko wysokość kosztów proporcjonalną do wymienionego w
    umowie okresu.

    To normalne że pracodawca chroni swoje intreresy- chce by zainwestowane
    przez niego w Twoja osobę pieniądze pracowały dla niego a nie dla innego
    przedsiębiorstwa. Ty z kolei masz pewnego rodzaju "ochronę" przez dwa lata,
    ale należy liczyć się z tym że jeżeli pracodawca będzie chciał Cię zwolnić
    będzie próbował to zrobić tak abyś albo ty rozwiązał umowę albo aby
    zwolnienie wynikało z przyczyn leżących po Twoje stronie- wtedy będzie mógł
    się domagać zwrotu części kosztów szkoleń.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2005-12-03 23:34:27
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Jackare napisał:

    > Mają, mają- umowa jest przecież oświadczeniem woli obydwu stron

    oczywiscie sie z toba zgodze: _maja_prawo_ przedstawic do podpisu.
    pewnie inaczej by to wygladalo, gdybo to bylo zawarte w umowie, a nie w
    aneksie przedsatwionym do podpisu po jakims czasie ods zawarcia umowy
    pozdrawaiam

  • 4. Data: 2005-12-04 08:03:19
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    > oczywiscie sie z toba zgodze: _maja_prawo_ przedstawic do podpisu.
    > pewnie inaczej by to wygladalo, gdybo to bylo zawarte w umowie, a nie w
    > aneksie przedsatwionym do podpisu po jakims czasie ods zawarcia umowy

    Moze sie nieprecyzyjnie wyraziłem. Mają prawo uwarunkować podpisaniem takiej
    umowy wysłanie pracownika na szkolenia PRZED SZKOLENIEM.
    Jeśli pracodawca przedstawia do podpisu aneks po szkoleniu czy pakiecie
    szkoleń, to już zależy wyłącznie od dobrej woli pracownika czy to podpisze
    oraz oczywiście od tego jakich "argumentów' użyje w tym czasie pracodawca...
    --
    Jackare