PracaGrupypl.praca.dyskusje › A jednak Any User ma racje ...

  • 31. Data: 2008-05-12 22:36:56
    Temat: Re: A jednak Any User ma racje ...
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g0abop$p6i$1@news.onet.pl sz <s...@b...no> pisze:

    > chyba pierwszy raz zgadzam się z tobą, Jotte :)
    Nie moja wina...
    Ale - zawsze to jakiś krok we właściwym kierunku. ;)).
    W każdym razie gratuluję.

> [...]
    > wreszcie jest bat dla przedsiębiorców. pies ich trącał, niech zamykają
    > firmy jak in źle... ale czy na pewno?
    > za jakąkolwiek usługę wszyscy teraz płacą drożej lub/i jest ona podłej
    > jakości. można się cieszyć jak to pracownikom dobrze ale potem pracownik
    > zechce wydać swoje łatwiej niż kiedyś zarobione pieniądze i okaże się że
    > przeliczając na ceny produktów i usług wcale więcej nie zarobił. cena
    > jednego jest pensją drugiego i kółeczko się zamyka, nie jest wiec wcale
    > pewne czy stojąc po stronie zwykłego pracownika dobrze robisz ciesząc się
    Chyba źle mnie jednak odbierasz, może czytasz mnie dorywczo, może ja się
    nieprecyzyjnie wyrażam (a naklepałem się na tej grupie sporo od ładnych paru
    lat, nieraz mądrzej, nieraz głupiej, jak większość). A może po prostu
    szufladkujesz, jak wielu Bylejakiego zaszufladkowało (ja też?) i już tylko
    pod te swoje szuflady czytasz.
    Jestem człowiekiem pracy najemnej, opowiadam się więc na rzecz grupy, do
    której należę. To chyba oczywiste i naturalne. Ale skąd ci przyszło do głowy
    przypisywać mi radość, że likwidowane są miejsca pracy jako takie???
    Natomiast eliminacja z rynku przedsiębiorstw oferujących miejsca pracy o
    patologicznych cechach, odbiegających od zasad ustanowionych obowiązującymi
    regułami prawa pracy to zjawisko wg mnie pozytywne. Natura nie znosi bowiem
    próżni, w ich miejsce powstaną kolejne (jeśli są potrzebne), doświadczeńsze
    losem poprzednich.
    Strasznie uogólniam, ale chyba kapujesz o co mi biega.

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2008-05-13 06:16:47
    Od: grabarz <u...@g...com>

    MK wrote on 12 May 2008 07:56:34 MET:

> [...]
    > wygladal na profesjonalna, ale z swoja prace chcieli 3x wiecej od tych
    > najtanszych.
    > W koncu zdecydowalismy sie na takich dwoch - tanich:). Remot mieli
    > wykonac w miesiac za 10tys zl czyli po 5tys na osobe.
    > Robli go 3miesiace, byli ciagle pijami, kazali sobie wnosci do
    > mieszkamia materialy budowlane i wynosci smieci w tym np. puszki po
    > piwie. A na koniec okazalo sie, ze chca 10tys + 7%vatu.
    > Jesli ktos narzeka, ze zarabia malo to propnuje sie
    > przekwalifikowac. Najtansza ekipa i 5tys zl/ miesiac na osobe, miasto

    jestem akurat po budowie domu i podpisuje sie pod tym dwoma rekoma (i
    nogami). przed rozpoczeciem budowy mialem jeszcze szacunek do ludzi
    pracujacych fizycznie, w koncu praca nie hanbi. ale po budowie, na
    ktorej przewinelo sie kilka ekip murarskich jestem zdania, ze z
    dzisiejszymi robotnikami tylko za ryja i do ziemi. inaczej niestety sie
    nie da. bedziesz grzeczny to spartola robote, okradna z materialow i na
    koniec uslyszysz ich mantre: "panie, my tak juz 10 domow wybudowali i
    wszystkie jeszcze stoja". cale szczescie ze mialem inspektora nadzoru z
    jajami. jemu nie probowali podskakiwac.

    m.

  • 33. Data: 2008-05-13 06:49:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Z pisze:
    > Zreszta mam nadzieje, ze juz niedlugo bedzie mozna bez przeszkod zatrudnic
    > Ukrainca, ktory za te same pieniadze zrobi jak trzeba, posprzata po sobie i
    > jeszcze podziekuje i nr telefonu zostawi, jakby jakies poprawki byly
    > potrzebne.

    Niedawno byli zatrudnieni w Łodzi Hindusi, pracodawca na początku piał z
    zachwytu, później okazało się, że nie dość, że są niekompetentni to
    uciekli mu z pracy na zachód....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 34. Data: 2008-05-13 07:03:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    grabarz pisze:

> [...]
    > koniec uslyszysz ich mantre: "panie, my tak juz 10 domow wybudowali i
    > wszystkie jeszcze stoja". cale szczescie ze mialem inspektora nadzoru z

    Po prostu miałeś pecha, Jak kilka lat temu robiłem remont mieszkania, to
    tez się nasłuchałem, ale przeszedłem się po znajomych którzy robili w
    miarę niedawno remont, dostałem namiary na ekipę i byłem bardzo
    zadowolony, nie dość, że chcieli mniej niż się spodziewałem (toteż
    dorzuciłem im parę złotych na koniec), to zrobili dobrze i w tempie w
    jakim tą pracę należy robić, przychodzili na 10 (żona ich prosiła, żeby
    można było bez kurzu zjeść śniadanie chociaż- bo chcieli już od 8),
    wychodzili 18-19 nie widziałem ich pijanych, jedyne o co prosili, to
    kawę i herbatę. Proponowaliśmy nawet jakiś obiad ect, odmawiali,
    twierdząc, że żony by im dały popalić, jakby wrócili i nie chcieli jeść
    obiadu w domu. Tak więc można, tyle że teraz trudniej jest znaleźć
    właściwych pracowników, co nie znaczy, że nie można...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 35. Data: 2008-05-13 07:40:44
    Od: grabarz <u...@g...com>

    Tomasz Kaczanowski wrote on 13 May 2008 08:03:52 MET:

> [...]
    > Kaczus/Pegasos User
    > http://kaczus.republika.pl
    > nie zapomnij zamówić Total Amigi (Polska Edycja)

    najwidoczniej mialem pecha. ekipy murarskie niestety byly jedyne "nie z
    polecenia". i jako jedyne sprawialy problemy. a butelki po cwiartkach do
    tej pory zbieram z placu budowy :(

    pozdrawiam,
    m.

  • 36. Data: 2008-05-13 08:00:21
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    grabarz pisze:

    > najwidoczniej mialem pecha. ekipy murarskie niestety byly jedyne "nie z
    > polecenia". i jako jedyne sprawialy problemy. a butelki po cwiartkach do
    > tej pory zbieram z placu budowy :(

    nie nalezy generalizowac, jezeli ktos jest zorientowany na rodzine to
    bedzie mu zalec zeby zarobic wiecej kasy (zapewnic byt) i uwierzcie mi
    tacy ludzie w kazdej branzy sa, jezeli ktos lubi wypic w pracy to jest
    alkoholikiem i tyle, a to prowadzi tylko na dno po rowni pochylej.

    Wodka jest dla ludzi tylko nie codziennie i nie z rana.

    --

    keczerad

    http://www.e-mo.com.pl
    sklep w (X)HTML wraz z modulem do Subiekta GT
    cennik Action do osCommerce

  • 37. Data: 2008-05-13 10:16:11
    Od: sz <s...@b...no>

    Jotte wrote:
    > Jestem człowiekiem pracy najemnej, opowiadam się więc na rzecz grupy, do
    > której należę. To chyba oczywiste i naturalne. Ale skąd ci przyszło do
    > głowy przypisywać mi radość, że likwidowane są miejsca pracy jako takie???

    może źle się wyraziłem - chodziło mi o twoją radość z tego że pracodawcy
    teraz odczuwają boleśnie brak równowagi na rynku tak jak dawniej
    odczuwali to pracownicy.
    moja teza jest taka, że stojąc po stronie pracowników w ogólnym
    rozrachunku nie jest to wcale taki oczywisty powód do radości, bo każdy
    pracownik jest też konsumentem, który musi płacić za pracę innych
    pracowników.

    oczywiście na krótką metę istnieje też rozwiązanie takie żeby wszystko
    sprowadzać z chin - wtedy pracownik może być zadowolony bo za swoja
    pracę dostanie o wiele więcej dóbr i nie musi sie przejmować że innym
    pracownikom trzeba było sfinansować podwyżki.

  • 38. Data: 2008-05-13 11:47:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Z napisał(a):

    > http://praca.gazeta.pl/gazetapraca/1,74785,5193272.h
    tml

    > Gorzka opowieść właściciela firmy budowlanej
    > Wysłuchał Michał Sielski

    [...]

    To typowy opis historii firmy, która oparta jest a raczej jak widać
    była, na filozofii wykorzystania wytanionej siły roboczej. Kiedy siły
    tej zabrakło to i firma podupadła bo żadnego innego pomysłu na biznes
    nie ma. Co w tym dziwnego? Jakbym słyszał taksówkarza z PRL-u, który w
    1993 narzekał, że dawniej to po roku pracy stać go było na willę...

    j.

  • 39. Data: 2008-05-13 13:22:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g0bppc$rmh$1@news.onet.pl sz <s...@b...no> pisze:

    > może źle się wyraziłem - chodziło mi o twoją radość z tego że pracodawcy
    > teraz odczuwają boleśnie brak równowagi na rynku tak jak dawniej odczuwali
    > to pracownicy.
    Nazwijmy to "sprawiedliwością dziejową". :))

> [...]
    > rozrachunku nie jest to wcale taki oczywisty powód do radości, bo każdy
    > pracownik jest też konsumentem, który musi płacić za pracę innych
    Ja myślę, że on jest _przede_ _wszystkim_ konsumentem, przynajmniej z
    ekonomicznego punktu widzenia.
    Uzyskanie względnej równowagi na rynku pracy (tzn. stanu nie powodującego
    zdecydowanej przewagi jednej ze stron, co właśnie nazwałem patologią, oraz
    braku bodźców stymulujących zachowania i działania konfrontacyjne) w
    warunkach gospodarki raczkującej w dziedzinie stabilnego rozwoju i
    nieposiadającej jeszcze wszystkich odpowiednich instrumentów jest dosyć
    trudne. Do tego mentalność nabyta w poprzednim okresie - tu chyba muszą
    minąć ze dwa pokolenia.
    Jednym z regulatorów tego obszaru gospodarki jest właśnie prawo pracy.
    Jestem zdania, że na chwilę obecną nasze prawo pracy ma jakość całkiem dobrą
    czy też - parafrazując klasyfikację motoryzacyjną - jest klasy średniej
    premium, ot, takie Volvo V30.

> [...]
    > dostanie o wiele więcej dóbr i nie musi sie przejmować że innym
    > pracownikom trzeba było sfinansować podwyżki.
    To będzie faktycznie na krótką metę.
    Wraz z lokalizacją w tym kraju ośrodków produkcji wielu światowych koncernów
    różnych branż (spowodowaną tanią siłą roboczą) przenikają do zapóźnionych w
    rozwoju społecznym Chin także światowe trendy stosunków społecznych, w tym
    stosunków pracy. Już obecnie dają się poznać pierwsze oznaki końca legendy
    taniego pracownika/niewolnika jako efekt pozytywnych zmian w chińskim prawie
    pracy, do tego progresja cen surowców i już mówi się o bliskim wzroście cen
    wielu dóbr konsumpcyjnych.
    Z mojej działki - dotyczy to np. laptopów, a większość producentów
    "markowych" i nie tylko notebooków ma fabryki w Państwie Środka.
    I nie tylko Chin to dotyczy:
    O, choćby takie źródełko:
    http://ft.onet.pl/12,9651,laptopy_beda_drozsze,artyk
    ul.html

    --
    Jotte

  • 40. Data: 2008-05-13 13:36:22
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > Z mojej działki - dotyczy to np. laptopów, a większość producentów
    > "markowych" i nie tylko notebooków ma fabryki w Państwie Środka.

    I co, cieszysz się, że zapłacisz więcej za połowę potrzebnych do życia
    rzeczy, aby tylko żółtki miały lepiej?

    Tym się właśnie kończy poprawa warunków dla pracownika. *Każdy* kij ma
    dwa końce.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com