PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie w umowie czasowej

  • 1. Data: 2006-08-24 15:31:05
    Temat: zwolnienie w umowie czasowej
    Od: "Stclaus" <s...@a...pl>

    Witam,

    Niedawno w firmie szef wylal kolesia w ciagu 15 min. Pomijajac powody (zly
    dzien itp) przyniosl mu wypowiedzenie za porozumieniem stron. I wlasnei w
    tym temacie mam pytanie.

    Jak moze mnie zwolnic szef jesli mam umowe o prace na czas okreslony?
    Czy jesli mam umowe na 3 miesiace to jakie sa terminy - slyszalem ze miesiac
    wypoweidzenia, czy cos zmiania zapis o dwutygodniowym wypowiedzeniu? Pytam
    bo slyszalem ze jak jest umowa na 3 miesiace to nie moze byc wypowiedzenia 2
    tyg. dopiero jak sa umowy na dluzsze okresy. Czy zmienia cos jesli umowa
    jest na okres probny?

    Jeszcze jedno pytanie w sytuacji podobnej, tzn np szef ma zly dzien i nie
    podpadac bo wylewa z roboty - jakby chcial wylac brac za porozumieniem stron
    zwolnienie czy inne? oczywiscie w kontescie bycia na czasowej/ na okres
    probny?

    Duzo tego, ale mam nadzieje ze ktos mi to wyluszczy tak jakos ladnei :)

    Pozdrawiam i dziekuej z gory

    stclaus

  • 2. Data: 2006-08-24 15:51:49
    Temat: Re: zwolnienie w umowie czasowej
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 24 Aug 2006 17:31:05 +0200, "Stclaus"
    <s...@a...pl> zakodował:

    >przyniosl mu wypowiedzenie za porozumieniem stron.

    Nie ma czegoś takiego.

    >ak moze mnie zwolnic szef jesli mam umowe o prace na czas okreslony?
    >Czy jesli mam umowe na 3 miesiace to jakie sa terminy

    Takiej umowy nie można wypowiedzieć. Można rozwiązać za porozumieniem
    stron, albo bez wypowiedzenia z winy jednej ze stron (naruszenie
    podstawowych obowiązków).

    >oczywiscie w kontescie bycia na czasowej/ na okres
    >probny?

    To na okres próbny czy na czas określony? Bo różnica jest kolosalna.
    Przy okresie próbnym można zwolnić bez uzasadnienia i przy
    trzymiesięcznej umowie okres wypowiedzenia wynosi dwa tygodnie.
    Przy umowie na czas określony (do pół roku) nie można jej
    wypowiedzieć.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-08-24 16:29:07
    Od: "Stclaus" <s...@a...pl>

    Witam,

    > Nie ma czegoś takiego.

    mea culpa nie dokladnei sie wyrazilem. Wina pospiechu :)

> [...]
    > trzymiesięcznej umowie okres wypowiedzenia wynosi dwa tygodnie.
    > Przy umowie na czas określony (do pół roku) nie można jej

    wlasnei to chcialem sie dowiedziec, dla probnej i na czas okreslony.
    Zaczynam dopiero (swiezy absolwent) i nei chce zeby mnie z czyms zrobili w
    balona (jak tu czytam rozne wpadki jak to dali sie wmanewrowac w
    niekorzystne dla nich rozwiazania umow, wypowiedzenia).

    Czy na okresie probnym musi pracodawca podac powod? I czy ewentualnei bedzie
    to na swiadectwie pracy? Czy ja tez moge rozwiazac umowe z zachowaniem
    oczywiscie 2 tygodni na wypowiedzenie?

    Pozdrawiam i dziekuej za wyrozumialosc,

    stclaus