PracaGrupypl.praca.dyskusjezwolnienie lekarskie - pomocy! › zwolnienie lekarskie - pomocy!
    From: "seni" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: zwolnienie lekarskie - pomocy!
    Date: Tue, 14 Oct 2003 17:17:32 +0200

    Jestem obecnie na urlopie macierzynskim (do 17.10). W czasie ciąży byłam na
    zwolnieniu lekarskim aż do planowanego terminu porodu.
    Na zwolnieniu byłam od stycznia do czerwca. Jedno ze zwolnien miałam do
    18.04 (piątek przed swietami wielkanocnymi). Lekarz kolejne zwolnienie
    wystawil mi od 22.04. (19 to była sobota a 20-21 swieta), twierdzac, ze jako
    osoba zatrudniona na podstawie umowy o prace nie musze miec zwolnienia na
    dni ustawowo wolne (w przeciwienstwie do prowadzacych dzialalnosc, ktorzy
    musza miec je rowniez na soboty i niedziele).
    Zasilek chorobowy dostalam normalnie, natomiast teraz (!) ksiegowa
    stwierdzila, ze na te 3 dni musze jej napisac podanie o urlop bezplatny i w
    zwiazku z tym zwrocic "nadwyzke" pieniazkow.
    Czy to lekarz zrobil blad? Czy ksiegowa ma racje?

    Oprocz tego ksiegowa zle naliczyla zasilek (wziela pod uwage ostatni m-c
    zamiast srednia z kilku m-cy) i w zwiazku z tym twierdzi, ze powinnam oddac
    w sumie ok. 500 zl.

    Poradzcie co mam zrobic!

    Pozdrawiam,
    Agnieszka