PracaGrupypl.praca.dyskusjezwolnienie lekarskie - pomocy!Re: zwolnienie lekarskie - pomocy!
  • Data: 2003-10-14 15:58:59
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie - pomocy!
    Od: "Adrian Staniszewski - Pfurman Instyle" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Na zwolnieniu byłam od stycznia do czerwca. Jedno ze zwolnien miałam do
    > 18.04 (piątek przed swietami wielkanocnymi). Lekarz kolejne zwolnienie
    > wystawil mi od 22.04. (19 to była sobota a 20-21 swieta), twierdzac, ze
    jako
    > osoba zatrudniona na podstawie umowy o prace nie musze miec zwolnienia na
    > dni ustawowo wolne (w przeciwienstwie do prowadzacych dzialalnosc, ktorzy
    > musza miec je rowniez na soboty i niedziele).

    Hej

    Byłem niedawno w podobnej sytuacji. Jeżeli jesteś zatrudniona na pełny etat
    i przebywasz na zwolnieniu lekarskim, które Ci się kończy na okres dni
    ustawowo wolnych od pracy nie musisz mieć zwolnienia lekarskiego. Pracodawca
    ma obowiązek Ci zapłacić i nie może żadać wniosku o bezpłatny urlop.
    Niestety nie pamiętam jaki artykuł to reguluje, ale proponuję wybrać się do
    ZUS-u i tam jak dobrze zagadasz to podadzą wszystko :)))

    Pozdrawiam
    Adrian