PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 461. Data: 2009-04-23 10:36:40
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Wiesław Bicz" <o...@o...pl>

    > A zastanawiałaś się kiedyś nad tym, skąd się bierze zamożność różnych
    > krajów. Moim zdaniem nie spada ona z nieba, ale wynika z ludzkich działań.
    >
    > Wielu ludzi się nad tym zastanawiało i napisało różne - czasem bardzo
    > mądre książki i artykuły na ten temat. Ja jestem zwolennikiem poglądu,
    > że z wyznawanej religii, ale nie tak bardzo chodzi tu o oficjalną
    > religię (katolicyzm, protestantyzm, islam, itd.), ale o to, co ludzie na
    > co dzień uważają za ważne, ciekawe, w co tak naprawdę wierzą.
    >
    > W Polsce nie ma wiary w takie rzeczy. bariera mentalności jest - moim
> [...]

    Jak się ma do tego upadek rolnictwa, górnictwa ?

    --
    PS. nudzi mi się

  • 462. Data: 2009-04-23 11:09:34
    Od: Wiesław Bicz <o...@o...pl>

    Noe Bat pisze:

    > Użytkownik "Wiesław Bicz" <o...@o...pl>

    > Jak się ma do tego upadek rolnictwa, górnictwa ?

    Z głupoty, bezmyślności, braku wizji, itd.

    Nie wszystko warto utrzymywać, ale warto zadbać, żeby na miejscu już
    nieopłacalnych gałęzi przemysłu powstały nowe, atrakcyjne dla ludzi,
    kraju, itd.

    O Polsce można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że jej przywódcy
    mają jakąś wizję przyszłości, mądrze myślą i działają, że interesuje ich
    dobro publiczne, a nie prywata. Zresztą jest to cecha większości
    mieszkańców tego kraju.

    W. Bicz

  • 463. Data: 2009-04-23 11:16:51
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Wiesław Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mają jakąś wizję przyszłości, mądrze myślą i działają, że interesuje ich
    > dobro publiczne, a nie prywata. Zresztą jest to cecha większości

    Wiesław Ty się tu normalnie marnujesz :)
    A poważnie - czytam Cię od jakiegoś czasu i bardzo mi imponujesz swoją
    wiedzą, przemyśleniami i konkluzjami.
    Szkoda, że tacy ludzie jak Ty nie stoją u steru :)

  • 464. Data: 2009-04-23 11:58:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gsp29o$k71$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> pisze:

    > Tak - szczególnie takie rzeczy zobaczysz w krajach skandynawskich...
    Pisałem o Polsce.

    > W Danii np, jeśli nie wstąpisz do jednego ze związków działającego w danym
    > zakładzie, to związki postarają się by Cię zwolniono...
    To interesujące i zaskakujące (dla mnie). Chętnie bym o tym poczytał i
    zweryfikował prawdziwość tej informacji, bo to faktycznie patologia by była.

    > To jest jak dla mnie działalność mafijna, niestety u nas zaczyna iść w tym
    > samym złym kierunku.
    Nie wiem na jakiej podstawie tak uważasz, ja się (jeszcze?) z czyms takim
    nie spotkałem.
    Gdybym coś takiego stwierdził to natychmiast zweryfikowałbym swe zdanie i w
    konsekwencji opuścił część środowiska z którym jestem powiązany. Nie to,
    żebym był jakimś durnowatym idealistą, ale z prostej uczciwości.

    --
    Jotte

  • 465. Data: 2009-04-23 12:12:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gsg88c$3i4$1@atlantis.news.neostrada.pl Jurek M
    <m...@1...pl> pisze:

    > Gdzie?
    Np. w UK.
    Tam bogatym robią dobrze:
    http://42.pl/u/1CZS

    --
    Jotte

  • 466. Data: 2009-04-23 12:32:37
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiedzą, przemyśleniami i konkluzjami.
    > Szkoda, że tacy ludzie jak Ty nie stoją u steru :)

    To nie takie proste.
    Prawdopodobnie Wiesław nie ma kolegów bliżej koryta, którzy mogliby go
    zarekomendować.
    Zresztą wcześniej powinien zainwestować w siebie, wejść w ten
    "przemysł", zrobić z siebie 'produkt' polityczny, a to tez wymaga
    pewnego kapitału.

  • 467. Data: 2009-04-23 12:39:37
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    gargomel wrote:
> [...]
    > nie gdynaj tylko się na SGGW zapisz!:O)
    > ło rany, już prościej nie potrafię, po porstu ktoś dał prosty
    > przykład, bo do wyprodukowania tych ton zboża to poza nawozami idzie
    > tony paliwa, tony sprzętu, tony budynków i tony pracy, nawet
    > balcerowicz prędzej policzy trajektorię rakiety na marsa niż wyliczy
    > ile środków idzie na tonę zboża:O) to tak jak firma transpotrowa by
    > zarabiała 100zł/100km a tona paliwa kosztowała 5000zł, czy to znaczy
    > ze tona paliwa idzie na 100km? czy to znaczy że poza paliwem nie ma
    > innych kosztów? ech ekonomy za dychę, to był prosty przykładi tyle:O)

    pierdnąłeś, kupe zrobiłeś i wciąż nie podałeś ile potrzeba nawozu do
    produkcji tony zboża
    pewnie teraz jeszcze puścisz pawia i mamy trolla pełną krasą...

    w biznesie nikogo nie interesuje jaki jest koszt wyrażony w złotówkach czy
    też zysk wyrażony tak samo...
    chodzi o rentowność - czyli ile % jesteśmy w stanie zarobić przy inwestycji

    1mln zysku nie robi wrażenia do momentu gdy się nie dowiesz, że to zysk po
    roku czasu po włożeniu 1 mln
    przy 100mln taki zysk jest śmieszny

    a teraz puszczaj se pawia...

    --
    pozdrawiam

  • 468. Data: 2009-04-23 12:43:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gspnmu$puq$1@nemesis.news.neostrada.pl Jurek M
    <m...@1...pl> pisze:

> [...]
    > Zresztą wcześniej powinien zainwestować w siebie, wejść w ten "przemysł",
    > zrobić z siebie 'produkt' polityczny, a to tez wymaga pewnego kapitału.
    Ale może się jednak "Wiesławowi" (cudzysłów, bo nie piszę o konkretnym
    Wiesławie, lecz o takim, jakby to ująć - symbolicznym) uda i może nawet nie
    zmieni po drodze sam ani nie zmienią mu po drodze poglądów.
    I wówczas w odpowiedniej chwili w jego biurze pojawi tak mała gnida i powie:
    chciałbym dla pana pracować, przydam się, ja już dawno w pana wierzyłem i
    nawet na grupie pana popierałem tylko wtedy pod pseudonimem Ba....

    --
    Jotte

  • 469. Data: 2009-04-23 12:52:35
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > To interesujące i zaskakujące (dla mnie). Chętnie bym o tym poczytał i
    > zweryfikował prawdziwość tej informacji, bo to faktycznie patologia by

    Ja znam to od znajomych mieszkających w Danii. Są to zarówno Duńczycy,
    jak i osoby, które z różnych powodów przeprowadziły się do Danii. Ale w
    prasie naszej jakiś rok temu też był artykuł na ten temat,
    potwierdzający moje informacje. Więc pewnie, jak poszukasz, to znajdziesz.

    > Nie wiem na jakiej podstawie tak uważasz, ja się (jeszcze?) z czyms
    > takim nie spotkałem.

    U nas dopiero to kiełkuje i może pójść w złą stronę, przykład - gdy
    strajkował jeden ze związków w jednej kopalni, a duża część załogi
    chciała pracować, doszło wtedy nawet do rękoczynów...

    > Gdybym coś takiego stwierdził to natychmiast zweryfikowałbym swe zdanie
    > i w konsekwencji opuścił część środowiska z którym jestem powiązany. Nie
    > to, żebym był jakimś durnowatym idealistą, ale z prostej uczciwości.

    Związki z samego założenia mi nie przeszkadzają, do momentu, gdy
    działają rozsądnie. Gdy robią burdy, albo zmuszają do czegoś pracowników
    zrzeszonych w innym związku, bądź niezrzeszonych, to już nie moja bajka
    i przeciwko takim związkom jak najbardziej jestem.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 470. Data: 2009-04-23 14:09:18
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    Noe Bat pisze:

    > Użytkownik "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Rety, spróbuj popracować jako górnik, jako programista, jako ... takich zawodów są
    TYSIĄCE a nie jeden nauczyciel

    i co z tego ma wyniknąć?? ja piszę (prawda, dość ogólnie) o pracy
    nauczyciela a nie jakimkolwiek innym zawodzie. A nauczyciel to zawód
    dość specyficzny, nie uwazasz?i