PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 251. Data: 2009-04-21 05:59:01
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: s...@v...pl

    > W gazecie z ogłoszeniami widziałem trochę ogłoszeń gdzie była podana
    > stawka 5 złotych za godzinę. Zakładając nawet że pracowałoby się po 50
    > godzin tygodniowo, to w miesiącu 200x5=1000zł, co w dużym mieście
    > wojewódzkim starczy najwyżej na jedzenie i bilet miesięczny!

    Jest popyt - jest podaż.

    Jakby nikt nie godził się na podjęcie pracy za takie pieniądze,
    a ci co tyle zarabiają,
    masowo w jednym dniu wypowiedzieliby umowy i odeszli z pracy,

    to gwarantuję, że żaden pracodawca by nie oferował w ogłoszeniach o prace
    takiej stawki, bo wiedziałby że nikt chętny się nie znajdzie.

  • 252. Data: 2009-04-21 06:08:37
    Od: s...@v...pl

    > Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Znajoma nie chciała podjąć pracy za 3000 zł na rękę ponieważ rata za auto
    > wynosiła 2000 zł, więc jej się nie opłacała za 1000 zł pracować. Pozostała
    > na utrzymaniu męża.

    Ja tę pracę za 3000 na rękę chętnie podejmę.

    Pozwoli mi na normalne życie, i zakup+ utrzymanie UŻYWANEGO kilkuletniego auta.

    ale za 1000 zł/mc to nawet białorusinowi bym pracy nie proponował.

  • 253. Data: 2009-04-21 06:12:21
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > http://portalwiedzy.onet.pl/29833,,,,ryzyko_gospodar
    cze,haslo.html

    Co tam ?

    --
    PS. nudzi mi się

  • 254. Data: 2009-04-21 06:12:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Wiesław Bicz pisze:

> [...]
    > odpowiadało niemieckiemu socjalowi. Jeśli jednak gospodarka miałaby
    > funkcjonować, to płaca minimalna nie może być na zbyt wysokim poziomie,
    > bo uderzy to natychmiast w firmy, których nie będzie stać na jej
    > płacenie. Możliwe byłoby to tylko wtedy, gdyby gwałtownie wzrosła
    > konkurencyjność firm. Jest to wyobrażalne krótkoterminowo, ale
    > wymagałoby znacznego obniżenia kursu złotówki (przynajmniej do 6zł za
    > Euro - na mój gust). Inne możliwości wymagają wielu lat ciężkiej pracy i
    > mądrości rządzących - nie do wyobrażenia w Polsce.

    Raczej nie pomogłoby - co najwyżej krótkoterminowo, w rozrachunku
    wyszłoby gorzej, bo co z tego, że wypłaci się komuś więcej złotówek,
    jeśli one będą mniej warte... Był już czas, że zarabialiśmy miliony
    złotych, ale bogatsi nie byliśmy. Dlatego za bezsensowne uważam takie
    dywagacje.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 255. Data: 2009-04-21 06:13:41
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm>

    > o zrozumieniu i nie robieniu z siebie palanta

    Wybacz, że poczułeś się urażony, ale niczego takiego nie miałem na myśli

    --
    PS. nudzi mi się

  • 256. Data: 2009-04-21 06:14:58
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu>

    > Ja pierdziulę :/ Czy Ty w ogóle wiesz, co oznacza termin "ryzyko
    > gospodarcze"?

    Nie o to chodzi czy ja wiem tylko czy Ty wiesz

    --
    PS. nudzi mi się

  • 257. Data: 2009-04-21 06:18:57
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    > Realia można kształtować.

    Jak chcesz kształtować opłacalność zatrudniania pracowników za płacę minimalną ? Ze
    swojej kieszeni dołożysz ? A może ukradniesz innym ?

    > Padły w tej dyskusji różne stwierdzenia, od kompletnie absurdalnych (załóż
    > firmę i dopiero gadaj), do rozsądnych (pracownika nie obchodzi jak
    > pracodawca zrobi żeby mu się opłacało), objawiają się także znafcy ekonomi i
    > rynku mający w swym mniemaniu receptę na wszystko (samoregulujący się
    > rynek - sic!), tylko jakoś świat ich nie chce słuchać.
    > Ja zgadzam się z jednym na pewno: płaca minimalna powinna zapewnić minimum
    > życiowe, tzn. dach nad głową, podstawowe opłaty, wyżywienie, coś na grzbiet,
    > leki. Oczywiście część tych kosztów różni się znacznie w zależności od
> [...]

    Płaca minimalna to tyle, za ile ktoś ZECHCE Cię zatrudnić i Ty PRZYJMIESZ taką
    ofertę.

    --
    PS. nudzi mi się

  • 258. Data: 2009-04-21 06:21:30
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Po pierwsze - instytucję płacy minimalnej stosuje tak wiele państw, że
    > rozpatrywanie jej potrzeby chyba mija się z celem. Zdarza się wprawdzie
    > spotkać opinie negujące (także na tej grupie) ale są one wygłaszane
    > przez osoby, których pojmowanie ustroju kapitalistycznego pozostaje u
    > przełomu wieku XVIII-XIX, a rozumienie stosunków społecznych i ich
    > formacji zatrzymało się w epoce feudalizmu. Można ich zatem zwyczajnie
    > pominąć.

    Nie jestem wprawdzie zbyt dobry z historii, ale rozumiem, że to o mnie
    chodzi. Ok, niech będzie.

    Ale mam jedną prośbę: przeczytaj sobie pierwszego posta z mojego bloga
    (adres w stopce) - tego o pensji minimalnej właśnie - i spróbuj
    zaprzeczyć faktom, które tam przedstawiłem. No spróbuj je jakoś zanegować.

    > Na dłuższą metę może to czynić duże straty w świadomości społecznej,
    > przyjęcie i akceptowanie postaw cwaniactwa, kombinatorstwa itp.

    Sama pensja minimalna już to czyni - niezależnie od jej wielkości.

    > A może już się to stało zważywszy obiegowe opinie o Polakach?

    Niestety tak.

    > Była tu też mowa o rolnictwie. Dlaczego każdy normalny kraj (a nawet
    > nasz) stosuje rozmaite środki szczególnej ochrony tej dziedziny
    > gospodarki? Bo rozumieją, że zniszczyć ją można bardzo szybko, a
    > odbudowywać się będzie latami.

    Co jest chore, bo można ją zastąpić importem.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 259. Data: 2009-04-21 06:24:20
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

> [...]

    > wieku XVIII-XIX, a rozumienie stosunków społecznych i ich formacji
    > zatrzymało się w epoce feudalizmu. Można ich zatem zwyczajnie pominąć.

    Jotte, już Ci pisałem, że gdyby nie Ty to grupa umarłaby

    --
    PS. nudzi mi się

  • 260. Data: 2009-04-21 06:29:53
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik <s...@v...pl>

    > Jakie zasiłki?
    >
    > Myślicie że tak każdemu dają zasiłek? a figa!
    >
    > Zasiłek dostaniesz jesli w ciągu ostatnich 18 miesięcy przepracowałeś legalnie
    > conajmniej 365 dni, a i w takim przypadku okres zasiłku to 6 miesięcy.
    >
    > Więc jak ktoś nawet ma zasiłek, to znaczy że na niego musiał zapracować.

    Ale co ? Przez ten rok wypracował sobie takie oszczędności, że przez pół roku może
    się za nie utrzymać ?

    --
    PS. nudzi mi się