PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godz

  • 121. Data: 2009-04-20 09:11:49
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-20, r...@m...com <r...@m...com> wrote:

    [...]

    > Wtedy zrobi redukcję etatów...

    Ty kiedyś widziałeś Kodeks Pracy?

    > nawet upadek firmy nie zniży go do poziomu ludzi mających 1000/mc.
    > Kapitał i środki trwałe często są warte miliony.

    No. Bo jak firma, to od razu z grubej rury, nie?
    FYI - najwięcej to jest mikro i małych przedsiębiorstw, a nie molochów
    z majątkiem wartym "grube miliony".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 122. Data: 2009-04-20 09:12:05
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    <r...@m...com> napisał w wiadomości

    > Wtedy zrobi redukcję etatów...

    Badania statystyczne wykazały, że ludzie są bardziej skłonni dać sobie
    obciąć pensje do minimum, niż stracić miejsce pracy. Więc przypuszczalnie w
    przypadku redukcji etatów wrzasku i oburzenia byłoby więcej, niż w sytuacji
    obniżenia pensji.

    > nawet upadek firmy nie zniży go do poziomu ludzi mających 1000/mc.

    Jasne, bo TY tak twierdzisz.

    > Kapitał i środki trwałe często są warte miliony.

    Wybacz, ale nie wiesz, o czym piszesz.
    Upadek firmy nie oznacza zamknięcia jej, sprzedaży majątku i wyjazdu za tę
    kasę na wyspy Bahama.

  • 123. Data: 2009-04-20 09:12:32
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości

    > Zaznaczam że sam wynajem kawalerki w W-wie to min. 1500 zł.

    To wynajmij w Grójcu.

  • 124. Data: 2009-04-20 09:12:55
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Wiesław Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości .

    > Ekonomiści nazywają to różnicą w wydajności, definiując przy tym
    > wydajność w bardzo prosty sposób: jako wartość sprzedanych towarów w
    > przeliczeniu na jednego zatrudnionego.
    > W. Bicz

    Ktoś powyżej wspomniał o małym osiedlowym sklepiku spożywczym w
    Szwajcarii.
    Tego nie da się wyjaśnić różnicą wydajności. :)
    Jesli ceny produktów są podobne, wartość sprzedanych też porównywalna,
    to jak wytłumaczysz różnicę zarobków?
    Jednemu opłaca się zatrudnić pracownika za 2000EUR, a drugi marudzi, gdy
    ma zatrudnić za 1500zł...

    Ciekawe.

  • 125. Data: 2009-04-20 09:16:30
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > niestety - kompletny brak edukacji ekonomicznej w szkołach i płacimy za to
    > mając w narodzie wielką grupę analfabetów ekonomicznych...
    > kiedy ludzie wreszcie zrozumieją,

    Myślę, że dopóki sami nie lizną prowadzenia własnego biznesu, choćby i na
    małą skalę. Analfabetyzm ekonomiczny w głównej mierze dotyczy pracowników
    najemnych, nie rzadko obarczonych piętnem dorastania w socjaliźmie. Oraz
    karieriowiczów politycznych, którzy do wzrostu PKB przyczyniają się jedynie
    konsumpcją ;-)

    Pozdrawiam
    Emka

  • 126. Data: 2009-04-20 09:17:03
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-20, r...@m...com <r...@m...com> wrote:

    [...]

    > Ciekawe ile procent z tych zatrudnionych ma coś w okolicach 1273 brutto...

    Nie. To nie jest ciekawe.

    > A jaka to musi być robota?

    Pozwalająca się utrzymać. Przecież napisałem.

    > Zaznaczam że sam wynajem kawalerki w W-wie to min. 1500 zł.

    To jest demagogia. O ile nie jesteś rodowitym Warszawiakiem (i problem
    takiego czynszu Cię nie dotyczy), to absolutnie nie ma żadnego przymusu
    by przyjeźdzać do Warszawy i zatrudniać się za minimalną krajową.

    PS. Żeby nie było - nie pracuję i nie chcę pracować w Warszawie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 127. Data: 2009-04-20 09:23:35
    Od: Wiesław Bicz <o...@o...pl>

    Jurek M pisze:

> [...]
    > to jak wytłumaczysz różnicę zarobków?
    > Jednemu opłaca się zatrudnić pracownika za 2000EUR, a drugi marudzi, gdy

    Da się. Różnica wydajności powoduje zróżnicowanie ogólnego poziomu
    zarobków. Jeśli wiele osób może znaleźć znacząco lepiej płatną pracę to
    reszta nie będzie musiała pracować za grosze.

    W. Bicz

  • 128. Data: 2009-04-20 09:31:37
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl>

    > Haniebne to jest strzelanie do głodnego dziecka kradnącego bułkę w
    > sklepie.

    A do najedzonego nie jest ?

    --
    PS. nudzi mi się

  • 129. Data: 2009-04-20 09:37:25
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Noe Bat wrote:
    > Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl>

    > A do najedzonego nie jest ?

    Najedzone to burzuj. Strzelac do malego burżuazja to zadna hanba

  • 130. Data: 2009-04-20 09:40:45
    Od: r...@p...onet.pl

    > Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości

    > To wynajmij w Grójcu.

    Cena biletu miesięcznego z Grójca do Warszawy wyrówna różnicę w cenie wynajmu.