PracaGrupypl.praca.dyskusje › zakaz konkurencji a "starzy" klienci

  • 1. Data: 2004-11-25 21:57:13
    Temat: zakaz konkurencji a "starzy" klienci
    Od: "Pawel" <k...@o...pl>

    Jestem programista. W firmie, w kroej pracuje, musialem podpisac zakaz
    konkurencji, ze nie bede tworzyl oprogramowania dla zadnego podmiotu
    gospodarczego itp. Czy jesli jestem w stanie dowieść, ze z danym
    kontrahentem wspolpracowalem przy tworzeniu oprogramowania wczesniej, zanim
    podjalem prace w obecnej firmie, to moge bezkarnie ją kontynuowac?

    PK

  • 2. Data: 2004-11-25 22:57:20
    Temat: Re: zakaz konkurencji a "starzy" klienci
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 25 Nov 2004 22:57:13 +0100, Pawel <k...@o...pl> napisał:

> [...]
    > zanim
    > podjalem prace w obecnej firmie, to moge bezkarnie j? kontynuowac?

    Sprawa sliska - trzeba bylo zrobic zastrzezenie dla konkretnych juz
    rozpoczetych prac w umowie.
    Na moj rozum - jesli beda cie na tej podstawie mieli zwolnic - to sie nie
    wybronisz.
    Natomiast jesli beda chcieli egzekwowac pozniej od ciebie odszkodowanie za
    zlamanie zakazu konkurencji - to raczej masz duze szanse wyjsc z tego
    obronna reka - zwlaszcza, jesli nie beda w stanie w sadzie dowiesc, jakie
    straty finansowe poniesli przez ciebie.
    Duzo moze zalezec od tego, jak wlasciwie brzmi tekst umowy ktora podpisales

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2004-11-25 23:05:41
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    zanim
    > podjalem prace w obecnej firmie, to moge bezkarnie ją kontynuowac?

    moim zdaniem nie, choc dokladnie zalezy to od tresci umowy - prawodpodobnie
    wynika, ze nie bedziesz tego robil, a nie ze nie zaczniesz tego robic (poza
    tym nawet gdyby umowa mowila to drugie, to zawsze zdolny prawnik moze
    oczarowac sad, by zbadal rzeczywiste intencje stron, a nie literalnie zapis)