PracaGrupypl.praca.dyskusje › wyzysk? czy to ze mna cos jest nie tak?

  • 11. Data: 2006-11-15 21:04:48
    Temat: Re: wyzysk? czy to ze mna cos jest nie tak?
    Od: "N.W." <n...@a...lodz.pl>

    Użytkownik "jacek01g" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:a6da6$455b749c$540a49d2$10361@news.chello.pl...

> [...]
    >
    > Jedne miśki to łykają, inni się szanują i mają tę ofertę w d.... Ponieważ

    > osoby które sie na to skuszą (niestety) to potem firmy oferują "usługi
    > informatyczne" za 1/4 ich nominalnej ceny a klienci to łykają no bo czemu
    > nie mają z tego nie korzystać? Klienci potem są rozbestwieni niskimi
    cenami
    > więc jak ktoś zaproponuje wyższą cenę, to pewnie usłyszy, że "syn mojej
    > kuzynki w gimnazjum to jest taki bystry że hoho i chłopak robi to samo za
    > 1/3". I tak koło się zamyka. Teoretycznie >:)
    >
    > A potem firmy płaczą że oferuja pracę, ale nikt nie chce jej brać.

    właśnie wczoraj siedziałem na Zarządzie Firmy w której pracuję. Ręce opadają
    i nie tylko. Od pół roku nie mogą znaleźć pracowników na podstawowe
    stanowiska, mimo ogłoszeń w prasie lokalnej. Ale do właścicieli nie dociera
    to że nikt nie chce przyjść już za 7 zł/h.
    POPROSTU NIE DOCIERA!!!
    Nie dociera również to, że co lepsi pracownicy uciekają...
    Ale to jest tak jak 40-latki mają mentalność kapitalisty w białych
    skarpetkach... "jak się ch... daje to trzeba go doić..." - to o pracowniku.
    Mam nadzieję że to się zmieni niedługo.

  • 12. Data: 2006-11-15 21:57:41
    Od: MK <X...@p...fm>

    Dariusz Sroka napisał(a):

    > toz to juz zuzycie materialu wieksze niz zarobki ;-)

    Może być w promocji.

    MK

  • 13. Data: 2006-11-15 22:41:15
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Wed, 15 Nov 2006 22:04:48 +0100, N.W. napisał(a):

> [...]
    > Ale to jest tak jak 40-latki mają mentalność kapitalisty w białych
    > skarpetkach... "jak się ch... daje to trzeba go doić..." - to o pracowniku.

    bo w Polsce nie ma etosu pracodawcy. Nawet znane firmy potrafia byc
    "krzakowe". A co sie dziwic, w 1989 roku najbardziej przed zmianami
    protestowali koncesjonowani "prywaciarze", gdy wchodzilismy do UE to tez
    nas straszyli ze z nas murzynow zrobia. Dziwia mnie wypowiedzi
    "pracodawacow" typu "nie ma bezrobica, daje 1000 na reke i nikt nie
    przychodzi, chce otwarcia wschonich rynkow na pracownika". Tylko dlaczego
    tylko na pracownika? Otworzmy sie na chiny, zadna firma nie przezyje
    konkyrencji. Wszyscy chca wolnego rynku na zasoby a monopolu na sprzedaz.

  • 14. Data: 2006-11-16 05:23:52
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Wszyscy chca wolnego rynku na zasoby a monopolu na sprzedaz.

    Dokładnie.
    Taki pracownik, chce rano zarabiać ustawową średnią krajową. ale po południu jak
    idzie na piwo to patrzy, gdzie najtaniej leją.

    --
    vertret

  • 15. Data: 2006-11-16 08:28:53
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    > Taki pracownik, chce rano zarabiać ustawową średnią krajową. ale po
    > południu jak
    > idzie na piwo to patrzy, gdzie najtaniej leją.

    tak się składa, że od kilku miechów siedzę sobie za mniejszą częścią
    wielkiej wody (czyli w UK) i powiem ci, że idąc do pubu czy restauracji to
    dużo większą uwagę zwracam na to z kim ide i jak chcę spędzić czas niż czy
    piwo kosztuje dwa czy cztery funty.
    A jak widzę jakąś nieznaną mi markę, to kelner naleje tego "seteczkę"
    (czywiście beczkowego) i mogę spróbować, czy chcę kupić to czy też inne.
    I dodam jeszcze, że za takie piwo w knajpie płacę równowartość pół godziny
    pracy wg. najniższej stawki (minimum to ok. 5,20 ft za godzine brutto, czyli
    około 4 netto)

    A dlaczego kelner tak postąpi? bo chce pokazac tobie (czyli klientowi) ze mu
    zalezy na tym ze tu przychodzisz. i moze jest to malo zrozumiałe, ale tutaj
    jest kupa sklepów/sklepików/knajp/whatever gdzie nic tylko wydawać kasę. W
    większości drobną (w stosunku do zarobków). Pokój czy kuchnię sobie
    zastawisz meblami z miesięcznej pensji. I tak dalej i tak dalej.

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 16. Data: 2006-11-16 08:41:56
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    the_foe wrote:

    > bo w Polsce nie ma etosu pracodawcy.

    Nie wiem, czy jest cos takiego jak "etos pracodawcy". To, czego w Polsce
    nie ma, to po prostu szacunek dla drugiego czlowieka. I nie ma to nic
    wspolnego z oferowaniem 1000 zl, bo na wolnym rynku kazdy moze kazdemu
    zaoferowac cokolwiek zgodnego z prawem (jesli nie uczyni tego w formie
    spamu :) ) a druga strona ma wolnosc przyjac oferte albo ja odrzucic,
    wplywajac w ten sposob na ksztaltowanie sie cen na rynku. Ten brak
    szacunku przejawia sie natomiast w takich zachowaniach jak nie
    oddzwanianie, zmienianie warunkow umowy na mniej korzystne po tym, jak
    druga strona sie juz zaangazowala w sposob czyniacy wyplatanie sie z
    tego kosztownym dla niej, opoznienia w wyplacie naleznosci itp. Mozna
    powiedziec, ze brakuje "etosu biznesmena", a w kontaktach z
    pracownikami/kandydatami ujawnia sie to szczegolnie ze wzgledu na
    nierownowage pozycji (lub wyobrazenie o niej).

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 17. Data: 2006-11-16 09:17:58
    Od: u...@g...pl

    Tomek P. napisał(a):

    > dziwka ktora dobrowolnie bierze 10 groszy za numerek, nie jest gwalcona :>

    ale to jest cena dumpingowa

  • 18. Data: 2006-11-16 09:40:35
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    grom@x wrote:

> [...]
    > wydawać kasę. W większości drobną (w stosunku do zarobków). Pokój czy
    > kuchnię sobie zastawisz meblami z miesięcznej pensji. I tak dalej i tak

    Widze, ze przezywasz etap upajania sie normalnoscia :D

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 19. Data: 2006-11-16 12:03:49
    Od: robbi <r...@n...com>

    Immona napisał(a):
    > Mozna powiedziec, ze brakuje "etosu biznesmena", a w kontaktach z
    > pracownikami/kandydatami ujawnia sie to szczegolnie ze wzgledu na
    > nierownowage pozycji (lub wyobrazenie o niej).

    Coz - jestesmy dopiero na poczatku drogi budowania "etosu" w wielu
    dziedzinach. Wojna i 45 lat "lepszego" ustroju sprawily ze niestety
    trzeba czasu na wyksztalcenie sie ludzi o podjesciu jakie mial np.
    Cegielski - bo ktory ze wspolczesnych prezesow, wlascicieli za wlasne
    pieniadze wybudowalby mieszkania zeby zwykli pracownicy mieli gdzie
    mieszkac ?
    Tzn "wroc" - znam jeden przypadek gdzie firma zakupila caly budynek i
    wynajmuje nieodplatnie pracownikom mieszkania. Ale to firma niemiecka
    wiec pod "etos polskiego biznesmena" nie podpada - zarzad to niemcy.
    Trzeba chyba zmiany co najmniej dwoch pokolen zebysmy zaczeli osiagac
    poziom relacji pracownik-pracodawca w krajach o wyzszej kulturze biznesowej.

    --
    pzdr
    robbi

  • 20. Data: 2006-11-16 12:10:55
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "vertret" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Taki pracownik, chce rano zarabiać ustawową średnią krajową. ale po
    > południu jak idzie na piwo to patrzy, gdzie najtaniej leją.

    Ale żeby nie wiem jak szukał i tak nigdzie nie naleją mu za półdarmo.

    e.