PracaGrupypl.praca.dyskusje › wydajnosc pracy

  • 11. Data: 2007-10-06 15:05:15
    Temat: Re: wydajnosc pracy
    Od: "wielblond" <w...@p...com>

    Użytkownik "MG" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fe6acv$d9r$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "wielblond" <w...@p...com> napisał w wiadomości
    >
    > jedno ale - siedzenie w pracy (jak to sam nazwałeś) nie ma nic
    > wspólnego z
    > wydajnością;
    > możesz sobie "siedzieć" do bólu, a nic nie wytworzyć lub wytworzyć
    > bardzo
    > mało;
    > akurat wydajnośc pracy ekonomisci są w stanie dość dokładnie okreslić
    > porównać z tym co się osiąga na świecie

    Tylko w Polsce jeden człowiek wykonuje prace za dwóch, gdzie indziej
    tego nie ma, u nas się po prostu zapierdziela. Na wyspach tego nie ma,
    nie tylko z powodu pensji ludzie wyjeżdżają, ale właśnie z powodu innego
    podejścia do pracy i pracownika.

  • 12. Data: 2007-10-06 20:21:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fe679k$3r4$1@atlantis.news.tpi.pl wielblond
    <w...@p...com> pisze:

    > Podobno pensje w Polsce podniosą się zasadniczo dopiero wtedy, gdy
    > wzrośnie wydajność pracy. Tak mówią ekonomości
    Oni wiele rzeczy mówią. To nie znaczy, że trzeba się tym przejmować.

    >, jednak życie pokazuje, że wydajność pracy mamy już chyba taką jak w
    >Japonii, a wciąż zarabiamy grosze, więc skąd ten bełkot?
    Z propagandy. Wielu wierzy i nie myśli.

    > Przykłady: częste siedzenie po godzinach w pracy w Polsce, albo praca po
    > 10-12 godzin na dobę, ogólnie harówka, a wiem z własnego doświadczenia jak
    > wygląda praca w Wielkiej Brytanii i można powiedzieć, że tam się obijają w
    > porównaniu do nas, a jakoś nie zarabiają groszy
    Bo rzecz nie tyle w wydajości, lecz w jakości.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2007-10-06 22:13:08
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > wiem z własnego doświadczenia jak wygląda praca w Wielkiej Brytanii i
    > można powiedzieć, że tam się obijają w porównaniu do nas, a jakoś nie

    Mylisz wydajność pracy z *ilością* pracy. A to dwa całkiem różne pojęcia.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 14. Data: 2007-10-07 15:06:39
    Od: "Me again" <d...@f...pl>

> [...]
    > wiem z własnego doświadczenia jak wygląda praca w Wielkiej Brytanii i
    > można powiedzieć, że tam się obijają w porównaniu do nas, a jakoś nie

    Tak, ale te 10-12h na dobę to w naszych firmach przeważnie czas i zajęcia
    źle zaplanowane. Tzn. praca opiera się na prowizorkach, braku planu,
    podejmowaniu się zadań, które w samych założeniach są stratne oraz brak
    jakiejkolwiek nowoczesnej metody zarządzania i motywowania. Może mam trochę
    wypaczone wyobrażenie, ale pracując do tej pory w 4 firmach widziałem tylko
    skrajności, czyli:
    - Totalna regulacja wszystkiego co się tylko dało. Wiązało to ręce w
    przypadku chęci własnego twórczego działania oraz blokowało możliwość
    szybkiego reagowania na potrzeby i oczekiwania klientów.
    - Totalny burdel, w którym nikt nie wie czym się zajmują inni a w
    rzeczywistości wszyscy zajmują się wszystkim. Prace były dublowane, brak
    jakiegokolwiek projektu, wiele zadań powstawało ot tak, aby klienci się odp*
    a co wiązało firmę w kolejne zobowiązania wobec nich. A wszystkim rządziły
    marzenia i wizje zarządu. Były to plany, których nikt nigdy nie weryfikował
    pod względem wykonalności, musiały być po prostu zrealizowane. Zrealizować
    się owszem dało, ale efekt końcowy był przeważnie inny od oczekiwanego.

    Gdyby, powstała firma, która łączyłaby dobre elementy tych dwóch skrajności
    (uregulowania proceduralne, programy motywacyjne oraz wizja zarządu w
    rozsądnej mieszance) to zarabialiby tam tyle co na zachodzie.

  • 15. Data: 2007-10-07 20:46:22
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

> [...]
    > wiem z własnego doświadczenia jak wygląda praca w Wielkiej Brytanii i
    > można powiedzieć, że tam się obijają w porównaniu do nas, a jakoś nie

    A czy i ile potrafiłbys wskazać polskich firm które:
    - mają spisaną strategię i konsekwentnie i planowo ją realizują
    - prace są planowane, a efekty weryfikowane i rozliczane na podstawie
    obiektywnych, mierzalnych wskaźników
    - pracownicy wiedzą za co w jakim okresie otrzymują lub nie otrzymują premii
    i nie chodzi tu bynajmniej o to że "się angażuje" tylko o mierzalne wartości
    wyrazone stosownymi wskaźnikami (nie chrzanić że pracy twórczej nie da się
    zwymiarować, bo się da)
    - pracami zarządza się stosując do tego ujednolicone dla firmy standardy i
    metody, najlepiej formalne
    - wizje zarządu są weryfikoane i poparte np badaniami rynkowymi, prognoznami
    rynkowymi wykonanymi w oparciu o sformalizowane metodyki prognostyczne
    - porażki zarządu skutkują konsekwencjami ponoszonymi przez tenże zarząd
    - prace rozwojowe są oddzielone od bieżących prac operacyjnych
    - współpracują z jednostkami naukowo-badawczymi wykorzystując wyniki ich
    prac badawczych i stosując je w praktyce
    - ztrudniają specjalistów do: zarządzania, finansów, kierowania pracami
    operacyjnymi, kierowania pracami rozwojowo-badawczymi, marketingu,
    prognozowania itp i są to specjaliści a nie święte krowy z rozdania czy
    innego układu
    - optymalizują procesy wprowadzając specjalizację, identyfikowalność działań
    i odpowiedzialności
    - mają system ściezki kariery oraz motywacyjny który sprawia że pracownicy
    chcą pracować właśnie w tej firmie przez długie lata i czują się w niej
    domownikami.
    - doskonalą swe procesy a pracownicy mogą być wysłuchani i za złożone
    wnioski innowacyjne są doceniani, nagradzani i nikt nie odbiera im ich
    zasług jeżeli ich innowacje zostaną wdrożone
    - zarządzają czasem (planowanie jest realistyczne a nie hurraoptymistyczne)
    a nadgodziny wynikają ze świadomych decyzji firmy a nie z gaszenia pożarów.
    Świadome decyzje o nadgodzinach to np decyzja o skróceniu terminu prac
    zaplanowanych na jakiś okres lub decyzja o nadgodzinach na skutek
    nieprawdłowego planowania przy czym za nieprawidłowe planowanie konsekwencje
    ponosi planujący lub firma wyciąga z tego naukę jeżeli temat był nowy
    - zarządzają więdzą nie opierając się na "szarych eminencjach" i osobach
    "niezastąpionych" których ewentualne odejście rozłoży firmę na dłuższy okres
    - .......
    możnaby jeszcze tak długo
    --
    Jackare

  • 16. Data: 2007-10-07 21:20:38
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > A czy i ile potrafiłbys wskazać polskich firm które:

    Ja się jeszcze wtrącę. Otóż podejrzewam, że jeśli masz na myśli firmę,
    która spełnia jednocześnie wszystkie te warunki, to nie znajdziesz
    takiej nigdzie na świecie.

> [...]
    > wyrazone stosownymi wskaźnikami (nie chrzanić że pracy twórczej nie da się

    Pewnych prac zwymiarować się jednak nie da - da się to zrobić jedynie z
    ich efektami. Mogę Cię jednak zapewnić, że rozliczanie efektów w
    sytuacji, gdy niemożliwa jest bieżąca kontrola ilości i sposobu
    wykonywania pracy, może prowadzić do sporych nadużyć na tle "dzisiaj
    osiągnę sukces, jutro przechodzę do nowej firmy, a pojutrze może się tu
    wszystko zawalić".

    Innymi słowy, będzie dochodziło do sytuacji podejmowania się przez
    pracowników tych prac, z których będą mieli największe
    premie/uznanie/cokolwiek, kosztem prac niewdzięcznych, aczkolwiek na
    dłuższą metę niezbędnych. A ponieważ nie da się zwymiarować samej pracy,
    a tylko jej wyniki, to przełożony nie będzie miał możliwości
    wyprostowania sytuacji.

> [...]
    > chcą pracować właśnie w tej firmie przez długie lata i czują się w niej

    Z moich osobistych "badań" wynika, że powyższe dwa punkty są do siebie
    idealnie sprzeczne. Pęd pracowników do firmy/zadań, gdzie nie będą mogli
    zostać skutecznie zidentyfikowani jako winni niepowodzenia czegoś, jest
    przeciwnie proporcjonalny do ich kwalifikacji.

  • 17. Data: 2007-10-07 21:47:11
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

> [...]
    > dłuższą metę niezbędnych. A ponieważ nie da się zwymiarować samej pracy,
    > a tylko jej wyniki, to przełożony nie będzie miał możliwości

    Od tego jest kierownictwo i optymalizacja procesów oby nie było takich
    sytuacji.
    Czego nie da się zwymiarować ?
    Jeżeli w zpotymalizowanym procesie na całość zadania na stanowisku składa
    się praca "wdzięczna" i "niewdzięczna" to niewykonanie pracy "niewdzięcznej"
    będzie skutkowac niewykonaniem zadania.
    Jeżeli tak nie jest trzeba zmienić proces lub podział prac.
    (...)
> [...]
    > zostać skutecznie zidentyfikowani jako winni niepowodzenia czegoś, jest
    > przeciwnie proporcjonalny do ich kwalifikacji.

    od tego są odpowienie metody zarządzania i motywowania. Nie organizuje się
    pracy aby zbierać haki na ludzi.
    Odpowiedzialności nie identyfikuje się po to aby ludzi karać lub doprowadzać
    do źle pojmowanych oszczędności poprzez niepremiowanie (czyli jednak
    karanie).
    Identyfikowalność niezgodności i odpowiedzialności w procesie służy czemuś
    zupełnie innemu.
    Konsekwencje wprowadza się w przypadku zawinionych i/lub uporczywie
    powtarzanych błędów ludzi biorąc pod uwagę uwarunkowania otoczenia.
    Jeżeli tak niejest oznacza to zazwyczaj że to kierownik robi sobie dupochron
    kosztem swoich ludzi, ale zakładam że kierownik też jest oceniany i
    weryfikowany.
    --
    Jackare

  • 18. Data: 2007-10-07 21:53:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 7 Oct 2007 22:46:22 +0200, "Jackare"
    <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> wrote:

    >A czy i ile potrafiłbys wskazać polskich firm które:

    Dwie na pewno.

    >- mają spisaną strategię i konsekwentnie i planowo ją realizują
    Ma.

    >- prace są planowane, a efekty weryfikowane i rozliczane na podstawie
    >obiektywnych, mierzalnych wskaźników

    Istotnie.

> [...]
    >wyrazone stosownymi wskaźnikami (nie chrzanić że pracy twórczej nie da się

    Się da. I tak czynione jest.

    >- pracami zarządza się stosując do tego ujednolicone dla firmy standardy i
    >metody, najlepiej formalne

    Zgadza się.

    >- wizje zarządu są weryfikoane i poparte np badaniami rynkowymi, prognoznami
    >rynkowymi wykonanymi w oparciu o sformalizowane metodyki prognostyczne

    Są.

    >- porażki zarządu skutkują konsekwencjami ponoszonymi przez tenże zarząd

    Istotnie. Szczegówlnie, że w jednej z nich zarząd to własciciele, więc
    oni dostaja po kieszeni.

    >- prace rozwojowe są oddzielone od bieżących prac operacyjnych

    Istotnie.

    >- współpracują z jednostkami naukowo-badawczymi wykorzystując wyniki ich
    >prac badawczych i stosując je w praktyce

    Jedna z nich, w drugiej nei ma takiej potrzeby.

> [...]
    >operacyjnymi, kierowania pracami rozwojowo-badawczymi, marketingu,
    >prognozowania itp i są to specjaliści a nie święte krowy z rozdania czy

    Obydwie.

    >- optymalizują procesy wprowadzając specjalizację, identyfikowalność działań
    >i odpowiedzialności

    Nie muszą, bo to od dawna czynią.

    >- mają system ściezki kariery oraz motywacyjny który sprawia że pracownicy
    >chcą pracować właśnie w tej firmie przez długie lata i czują się w niej
    >domownikami.

    Zaiste.

    >- doskonalą swe procesy a pracownicy mogą być wysłuchani i za złożone
    >wnioski innowacyjne są doceniani, nagradzani i nikt nie odbiera im ich
    >zasług jeżeli ich innowacje zostaną wdrożone

    Też.

    >- zarządzają czasem (planowanie jest realistyczne a nie hurraoptymistyczne)
    >a nadgodziny wynikają ze świadomych decyzji firmy a nie z gaszenia pożarów.

    Jedna tak, druga w zwiazku z działalnością ma gaszenie pożarów i to
    jest jasne od początku.

    No i? Jakoś sa takie.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 19. Data: 2007-10-07 22:02:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:febkf1$grd$1@nemesis.news.tpi.pl Jackare
    <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> pisze:

    > Czego nie da się zwymiarować ?
    Aranżacji wnętrza, ogrodu, namalowania obrazu, skomponowania utworu
    muzycznego, sporządzenia rzeźby i wielu, wielu innych działań.
    Chyba, że w twoim rozumieniu zwymiarowanie sprowadza się do określenia
    gabarytów, masy, czasu trwania itp. atrybutów technicznie mierzalnych
    wokreślonych jednostkach miar.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2007-10-07 22:15:25
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Od tego jest kierownictwo i optymalizacja procesów oby nie było takich
    > sytuacji.
    > Czego nie da się zwymiarować ?

    W większości dziedzin i zawodów nie da się zwymiarować najbardziej
    innowacyjnych prac. Np. da się bardzo dokładnie zwymiarować pracę
    programistów interfejsów użytkownika, ale już zwymiarowanie pracy
    projektanta-programisty tworzącego np. sterownik do maszyny odlewającej
    stal jest po prostu niewykonalne - aczkolwiek programistów tworzących
    naprawdę rozwojowe rzeczy jest bardzo mało i są bardzo dobrze opłacani,
    więc nie opłaca im się z reguły skakać po firmach. Tym niemniej problem
    istnieje.

    Ale jest sobie taka np. biotechnologia, w której ponoć większości prac
> [...]

    > się praca "wdzięczna" i "niewdzięczna" to niewykonanie pracy "niewdzięcznej"

    Po pierwsze, zakładasz tutaj jednoczesne spełnienie innego z warunków.

    Po drugie, np. jeśli zbudujesz dom i zamiast dobrego betonu dasz
    kiepski, to efekt zauważysz dopiero po czasie, a do tego czasu dom
    będzie się wydawał być dobry. Podobnie jest np. w programowaniu -
    tworzenie dużych aplikacji bez sensownego podejścia, co skutkuje ogólnym
    burdelem w kodzie, ale aplikacja działa. Jest coraz wolniejsza i droższa
    w utrzymaniu i rozwoju, ale nadal działa.

    I konkretnie chodziło mi o to, że jeśli przełożony ocenia zadanie po
    efektach, a nie wgłębia się w szczegóły, to nie wychwyci tej prowizorki,
    która się kryje za tymczasowo dobrymi efektami.

> [...]
    > Konsekwencje wprowadza się w przypadku zawinionych i/lub uporczywie
    > powtarzanych błędów ludzi biorąc pod uwagę uwarunkowania otoczenia.

    Pisząc "kwalifikacjach" miałem na myśli nie tylko wiedzę/doświadczenie,
    ale też rzeczywistą wydajność, dokładność, skłonność do partactwa itp.
    Powtórzę więc dosadniej: pęd pracowników do firmy/zadań, gdzie nie będą
    mogli zostać skutecznie zidentyfikowani jako winni niepowodzenia czegoś,
    jest przeciwnie proporcjonalny do ich dokładności i staranności w
    działaniu, a wprost proporcjonalny do lenistwa, skłonności do
    prowizorki, oraz skłonności do ciągłego powtarzania tych samych błędów.