PracaGrupypl.praca.dyskusje › w jakim formacie CV ?

  • 91. Data: 2008-02-12 08:06:49
    Temat: Re: w jakim formacie CV ?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Mhm. A system na którym chodzi to za darmo?

    http://view.samurajdata.se/ ;P

    j.

  • 92. Data: 2008-02-12 11:15:37
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > mozesz jeszcze dodac, że ludzie używający linuksa na desktopie są
    > zazwyczaj ludzmi poszukiwanymi ze względu na umiejętności

    taaaaa, jasne, linuks nie jest jakims magicznym systemem dla informatykow,
    sam uzywam linuksa, ale nie widze zadnego racjonalnego powodu, dla ktorego
    wpisanie w cv linux zamiast vista mialoby mnie punktowac, linuks moze i
    punktuje, ale tylko u informatykow

  • 93. Data: 2008-02-12 11:20:27
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Tu nie chodzi o powszechność, tylko czy potrzebuję tego. W firmie, w
    > której pracuje z MSOffice zrezygnowano z prozaicznego powodu - braku
    > zgodności między soba pakietu. Nikt rozsądny w duzej firmie nie zmienia
    > całego sprzetu i systemów w firmie jednoczesnie i dodatkowo, jeśli nie
    > ma takiej potrzeby, a kupowanie dla wszystkich pracowników najnowszą
    > wersję office, gdy tylko wyjdzie uznano za rozrzutność, jest kilka osób,
    > którym to jest niezbędne i one mają, w firmie jednak obowiązują
    > dokumenty open office i w pdf-ie.

    i uwazasz, ze twoja firma jest reprezentacyjna dla calego kraju, czy wrecz
    swiata? ja pracowalem do tej pory w 3 miejscach na etat, w 4-5 na umowe
    zlecenie i dzielo - w zadnej nie korzystano z linuksa, w zasadzie chyba
    tylko w jednej nie bylo pdfa, zeby byc scislym, ale oo nie bylo nigdzie, z
    wyjatkiem pokoju jednego pasjonata, ktory szybko przez inne firmy zostal
    poproszony o podsylanie dokumentacji w normalnym formacie - doc, bo
    wysylane przez niego zalaczniki nie otwieraly sie na innych komputerach (w
    tych innych firmach). ten facet tez zakladal, ze przeciez to oo jest
    standardem. owszem w iso, ale nie w biznesie

  • 94. Data: 2008-02-12 11:46:41
    Od: kondi <k...@g...pl>

    kondi wrote:

    > i uwazasz, ze twoja firma jest reprezentacyjna dla calego kraju, czy

    reprezentatywna znaczy, echhh

  • 95. Data: 2008-02-12 12:44:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    kondi pisze:

    > i uwazasz, ze twoja firma jest reprezentacyjna dla calego kraju, czy wrecz
    > swiata? ja pracowalem do tej pory w 3 miejscach na etat, w 4-5 na umowe
    > zlecenie i dzielo - w zadnej nie korzystano z linuksa,

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem, nigdzie nie wspomniałem o linuksie,
    a o tym, dlaczego w firmie w której aktualnie pracuje nie używa się
    powszechnie MSOffice'a, zresztą tylko w jednej z firm w których
    pracowałem wcześniej używany MSOffice był powszechnie.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 96. Data: 2008-02-12 12:48:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    kondi pisze:

> [...]
    > wpisanie w cv linux zamiast vista mialoby mnie punktowac, linuks moze i

    Znowu nadinterpretujesz. Chodzi o to, że wiele osób używających na co
    dzień linuksa zazwyczaj ma dość dużą wiedzę o działaniu systemów
    operacyjnych, szczególnie osoby uzywające go jako podstawowego systemu,
    bo spotykają się z różnymi problemami, z którymi inni użytkownicy się
    nie spotkali, co nie znaczy, że osoba, która używa Vistę musi być
    gorsza, co znów błędnie wywnioskowałeś z mojej wypowiedzi.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 97. Data: 2008-02-12 13:06:06
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    bullet napisał(a):

    > ostatnio otrzymałem maila od jakiejś tępej sekretarki że jej sie to w
    > MS nie otwiera i tu się zacząłem zastanawiać ile takich głupich
    > blondynek od podawania kawy wywaliło te maile do kosza?

    Pod natchnieniem tego wątku napisałem maila do kilku agencji
    rekrutacyjnych z zapytaniem w jakim formacie najlepiej wysyłać do nich
    dokumenty aplikacyjne. Odpowiedzi zazwyczaj wyglądają tak:

    "Najlepiej doc, rtf, ewentualnie pdf"

    Jedna z firm (całkiem popularna) odpowiedziała wprost "Proszę przysyłać
    dokumenty w formacie Word". Nie wymieniają innych formatów jako ewentualne
    czy akceptowane, co pewnie nie oznacza, że pdf byłby odrzucony, ale daje
    to jednak pewien obraz.

    Wiem, że agencje nie są wyznacznikiem, ale jako firmy zajmujące się
    selekcją kandydatów otrzymują jednak najwięcej tego typu dokumentów i
    preferencje co do formatu MS Word dają do myślenia.

    chairon

  • 98. Data: 2008-02-12 13:09:07
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Tue, 12 Feb 2008 12:15:37 +0100, kondi napisał(a):
> [...]
    > wpisanie w cv linux zamiast vista mialoby mnie punktowac, linuks moze i

    Punktuje zawsze wtedy, gdy - jak każda inna umiejętność
    - znajduje się wśród pożądanych. Jeśli choćby biuro korzysta ze stacji
    roboczych z Linuksem, na pewno taka pozycja w CV się przyda,
    w przeciwnym razie szansa na to jest mniejsza, niezależnie od tego,
    na jakim stanowisku akurat masz pracować.

    Pozdrawiam,
    Waldek

    P.S. Przy okazji: Linux a nie linuks (http://so.pwn.pl/lista.php?co=Linux),
    choć Linuksa, Linuksie :-)

  • 99. Data: 2008-02-12 14:31:53
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Waldek M. wrote:

> [...]
    > w przeciwnym razie szansa na to jest mniejsza, niezależnie od tego,
    > na jakim stanowisku akurat masz pracować.

    czyli punktuje informatykow, a nie ksiegowych, kadrowcow itp

    > P.S. Przy okazji: Linux a nie linuks
    > (http://so.pwn.pl/lista.php?co=Linux), choć Linuksa, Linuksie :-)

    dziekuje za info, nie mialem o tym pojecia, dobrze wiedziec na przyszlosc

  • 100. Data: 2008-02-12 14:42:57
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    Nie. Ale to już inne pytanie.

    --