PracaGrupypl.praca.dyskusje › socjalisci atakuja

  • 31. Data: 2005-10-14 18:19:12
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Jotte <dios32$784$1@news.dialog.net.pl> Friday 14 of October 2005 20:07

    > Przesadzasz, by nie rzec - konfabulujesz. Równie dobrze można powiedzieć,
    > że liberosępy chcieliby wydajnej pracy 12h/dobę za 500 zł brutto.

    Tak - ale widzisz, w liberaliźmie nikt nie zabroni takiemu biednemy
    wyzyskiwanemu za 500pln, samemu założyć własną firmę i być sępem, aż to się
    ureguluje na rozsądnym poziomie (jeżeli źle Ci płacą - sam załóż firmę, czy
    inną DG).

    A socjalizm tego zabrania (czy - bardzo utrudnia), zamiast płacić 0..200 pln
    aby mieć firmę jak w innych krajach, na dzieńdobry płacisz prawie 1000 pln!
    za samą przyjemność bycia firmą/działalnością gosp. (bo oprócz ZUS za
    siebie jeszcze jakaś księgowa itd).

    > No tu już nieładnie przeginasz. Przeproś chociaż.

    miałem na myśli niektórych górników, a dokładneij tych którzy są nierobami

    --
    Rafał Maj

  • 32. Data: 2005-10-14 18:19:57
    Od: Matrix <m...@x...com>

    Raf256 napisał(a):

    > Zatrudniając Ciebie muszę od razu płacić Stokrotce (strzałka!), jej głodnym
    > dzieciom w szkole (strzałka dla kaczyńskiego), górnikom (ponownie ukłony
    > dla kaczyńskiego), górnikom niemieckim, złodziejom z ZUS, fatalnej służbie
    > zdrowia, płacić podatki na inne socjo pomysły, itd itd.
    >
    > Nie mogę po prostu Ciebie zatrudnić - nie w Polsce.
    >
    > Dlatego coraz więcej firm ucieka za granicę, już nie mówiąc o zagranicznych
    > inwestycjach - one idą nie do PL tylko na Czechy, Słowację, itd.
    >
    > Dzięki socjalistom ten efekt będzie coraz silniejszy, możesz być dumny.

    a wiesz to dziwne bo jakos te firmy co sa to jakos prosperuja i nie
    upadaja a wlasciciele oplywaja w luksusy to az tak zle maja ??
    chyba to jednak pracodawcy ciagle tak placza jakie to sa wielkie
    obciazenia jak sie kogos zatrudni bo juz bedzie mial o jedna kolacje w
    hotelu sobieski mniej coz za tragedia jak im ciezko...

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 33. Data: 2005-10-14 18:20:58
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Matrix <diosiv$b4t$2@dami.com.pl> Friday 14 of October 2005 20:16

    > a czy ja napialem ze nie chce pracowac ?? pokaz mi gdzie ??

    tu:

    --
    Rafał Maj

  • 34. Data: 2005-10-14 18:26:56
    Od: Matrix <m...@x...com>

    ciach...

    obecnie nie mam pracy i tylko znalezienie pracy zmieni ten stan rzeczy
    a szczerze mowiac nawet te 300 zl jakbym zasilku dostal raz na miesiac
    zwiekszyloby moja mobilnosc i szanse znalezienia pracy np w innym miescie

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 35. Data: 2005-10-14 18:28:27
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Matrix <diosq3$bfk$1@dami.com.pl> Friday 14 of October 2005 20:19

> [...]
    > obciazenia jak sie kogos zatrudni bo juz bedzie mial o jedna kolacje w
    > hotelu sobieski mniej coz za tragedia jak im ciezko..

    1. czy masz jakiś problem z ich kolacjami? Jak to ktoś ładnie ujął,
    socjopolakom nie chodzi o to aby samemu zarabiać więcej, tylko aby inni nie
    zarabiali znacznie więcej niż on. Taka nasza cecha narodowa - doj..ać jak
    się komuś udało, zawiść, głupota...

    2. tak, mają źle, bo mam tu na myśli właśnie małe firmy. takie malutkie.
    Np.: nie masz pracy tak? No to sam otwórz firmę.
    To bardzo proste, chyba z 200 pln łącznie na opłaty skarbowe, czekanie 2
    tygodnie na REGONY i inne dokumenty...

    aha, i mały szczegół - musisz co miesiąc oddawać ~1000, a jak Nasz Pan
    Prezydent Kaczyński wygra to pewnie i z 1200, na stokrotki, nierobów i
    innych takich Matrixów którzy by chcieli pracować ale nie ma pracy dobrej.

    Więc co? więc się poddajesz i siedzisz na bezrobociu, popadając przy okazji
    w apatię itd.

    Potem przychodzi inny inwestor, a oprócz tego wszystkiego jeszcze musi i
    Ciebie utrzymać (inna sprawa że za zasiłek niewiele kupisz). Potem on
    bankrutuję, ja też bankrutuje... i tak dalej, lawinowo.

    Socjał to dobry system, aby udupić społeczeństwo, zniszczyć aktywność, zabić
    przedsiębiorczość i przejeść/rozkraść zebrane wcześniej dobra.

    --
    Rafał Maj

  • 36. Data: 2005-10-14 18:30:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:919523-mc8.ln1@raf256.com Raf256
    <s...@r...com.invalid> pisze:

> [...]
    Dlaczego wyciąłeś sugestię o jaki rodzaj definicji prosiłem?

    > Zamiast MATRIXowi dać 800 do ręki, a 200 dać państwu,
    > to płacę drugie tyle by utrzymać nierobów,
    Kim są te "nieroby" i jak ich utrzymujesz?

    > jej i innych leniów godne bachory
    Tu zgoda, pod warunkiem że odróżnisz bez pudła lenia od osoby nie mogącej
    znaleźć zatrudnienia mimo chęci podjęcia pracy

    A teraz małe pytanka. Jutro na ryj wylatujesz z pracy, bo tak się Twojemu
    właścicielowi spodobało (w końcu jest liberałem, nie?). Czy:
    - nie poszukasz w prawie pracy przepisu upraweniającego Cię do zachowania
    okresu wypowiedzenia,
    - zrezygnujesz z odprawy jeśli będzie Ci przysługiwać,
    - odrzucisz zasiłek dla bezrobotnych aby nie być nierobem utrzymywanym przez
    mających zatrudnienie,
    - nie wykorzystasz (jeśli masz) znajomości w celu znalezienia zatrudnienia,
    - nie podejmiesz pracy na czarno mimo, iż nie masz innej możliwości
    zarobkowania?

    Jotte

  • 37. Data: 2005-10-14 18:31:00
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Matrix <diot76$bfk$2@dami.com.pl> Friday 14 of October 2005 20:26

    > obecnie nie mam pracy i tylko znalezienie pracy zmieni ten stan rzeczy
    > a szczerze mowiac nawet te 300 zl jakbym zasilku dostal raz na miesiac
    > zwiekszyloby moja mobilnosc i szanse znalezienia pracy np w innym miescie

    Załóżmy że jesteś dobry z czegoś (btw, z czego?) chcesz założyć włąsną
    działalność, założysz ją gdy

    a) na start dostaniesz od państwa 5,000 pln

    b) na start płacisz 20% dochodów

    c) na start płacisz 20% dochodów, plus 200...800 pln, choćby firma upadła i
    jakbyś zdychał z głodu - i tak masz płacić, bo przecież dzieci stokrotki
    (strzałka\o/) czekają głodne, a pan Matrix to widać burżuj bo firmę mu się
    zachciewa zakładać - więc go trzeba solidnie, po Polsku, udupić.

    kaczyński to opcja c).

    tusk to bardziej b)

    a normalne kraje to między a) a b)

    --
    Rafał Maj

  • 38. Data: 2005-10-14 18:41:22
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Matrix wrote:

    > a wiesz to dziwne bo jakos te firmy co sa to jakos prosperuja i nie
    > upadaja a wlasciciele oplywaja w luksusy to az tak zle maja ??

    Nie. Mają dobrze bo potrafią liczyć i zatrudniają wtedy, kiedy
    im się to opłaca. A przy Twoich 800zł do ręki, całkowity koszt
    pracodawcy wynosi ~1350zł. W związku z czym jeśli nie potrafisz
    wygenerować miesięcznie 1500zł, to nikt Cię nie zatrudni bo jest
    to dla niego nieopłacalne -- musiałby mniej opływać w luksusy.

    Potrafisz te 1500 wygenerować?

    Niezależnie od odpowiedzi, sprężaj się, bo po reformach PiSu
    będziesz miał do wygenerowania koło 2.000 pewnie...

    > chyba to jednak pracodawcy ciagle tak placza jakie to sa wielkie
    > obciazenia jak sie kogos zatrudni bo juz bedzie mial o jedna
    > kolacje w hotelu sobieski mniej coz za tragedia jak im ciezko...

    A czemu ja mam się pozbywać swojej kolacji w Sobieskim na rzecz
    Twojej wypłaty, jeśli nic z tego nie będę miała?

    Kira

  • 39. Data: 2005-10-14 18:51:54
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:diou69$pk0$1@inews.gazeta.pl Kira
    <c...@W...pl> pisze:

    > jeśli nie potrafisz
    > wygenerować miesięcznie 1500zł
    Jego to kupa obchodzi (i słusznie) bo to pracodawca jeśli potrzebuje
    pracownika, który będzie na niego pracował ma się martwić o zorganizowanie
    stanowiska pracy tak, aby było ono opłacalne z jego punktu widzenia.
    Pracownik ma obowiązek tylko wykonywać okresloną robotę i może spokojnie
    mieć w dupie interes pracodawcy oraz jego kolacje w Sobieskim.

    Jotte

  • 40. Data: 2005-10-14 18:59:43
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:0e9523-5r8.ln1@raf256.com Raf256
    <s...@r...com.invalid> pisze:

> [...]
    > wyzyskiwanemu za 500pln, samemu założyć własną firmę i być sępem, aż to
    > się ureguluje na rozsądnym poziomie (jeżeli źle Ci płacą - sam załóż
    I tu dotarłeś do sedna - dopóki się nie ureguluje (samo niby?) na rozsądnym
    poziomie. Co to jest ten rozsądny poziom? Na jakie ofiary jakie ofiary
    zgadzasz się w procesie regulowania i czy dopuszczasz bez sprzeciwu, że
    znajdziesz się wśród nich?

    > A socjalizm tego zabrania (czy - bardzo utrudnia), zamiast płacić 0..200
    > pln aby mieć firmę jak w innych krajach, na dzieńdobry płacisz prawie
    > 1000 pln!
    Podaj źródło tych danych/liczb/kwot bo chciałbym zweryfikować.

    > miałem na myśli niektórych górników, a dokładneij tych którzy są nierobami
    Którzy to są? Jakiś konkret, definicja, dowód?

    Jotte