PracaGrupypl.praca.dyskusje › przedszkole - domowe

  • 1. Data: 2004-09-15 07:34:30
    Temat: przedszkole - domowe
    Od: "gonzo" <e...@p...onet.pl>

    Witam czy ktoś ma do czynienia z taką instytucją jak prywatne przdszkole
    domowe? Zastanawiam się nad taką formą zarobkowania bo mam czas i mieszkanie
    ale nie wiem czy portzebne jest jakieś zezwolenie i jakie trzeba spełnić
    warunki może macie jakieś doświadczenoie czy wuwagi? Co za ile i jakie
    papiurki trzeba załatwić?

  • 2. Data: 2004-09-15 07:36:42
    Temat: Re: przedszkole - domowe
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    gonzo wrote:
> [...]
    > ale nie wiem czy portzebne jest jakieś zezwolenie i jakie trzeba spełnić
    > warunki może macie jakieś doświadczenoie czy wuwagi? Co za ile i jakie

    Prawdopodobnie wypadaloby miec jakies predyspozycje dydaktyczne i
    spelniac wymogi bezpieczenstwa i zdrowotne.

    Albi

  • 3. Data: 2004-09-15 08:19:26
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 15 Sep 2004 09:34:30 +0200, gonzo <e...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > ale nie wiem czy portzebne jest jakieś zezwolenie i jakie trzeba spełnić
    > warunki może macie jakieś doświadczenoie czy wuwagi? Co za ile i jakie

    Oficjalnie chyba nie dasz rady.
    Czytalem z rok-dwa temu, jak kobieta prowadzila takie domowe przedszkole,
    ale kazano jej zamknac bo nie miala spelnionych norm na przyrzadzanie
    posilkow w zbiorowym zywieniu oraz wysokosc scian w mieszkaniu nie
    odpowiadala normom dla przedszkoli.
    Moze udaloby ci sie zakamuflowac przedszkole pod inna forma dzialalnosci -
    jakies kursy dla dzieci czy cos podobnego
    Pytanie dodatkowe - czy w dobie szerzacej sie pedofilii matki bylyby
    chetne na powierzanie dzieci mezczyznie? (plec wywnioskowalem - moze
    mylnie z nicka)

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 4. Data: 2004-09-15 12:40:13
    Od: "tmk" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gonzo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale nie wiem czy portzebne jest jakieś zezwolenie i jakie trzeba spełnić
    > warunki może macie jakieś doświadczenoie czy wuwagi? Co za ile i jakie

    jakis czas temu rok ,dwa Polityka lub Wprost dokładnia omawiały ten problem
    porownujac zakladanie i prowadzenie tego w Polsc i Stanach.Było dużo
    sczegolow o opłatach zezwolaniech i normach. niestety wiecej nie pamietam.
    TMK

  • 5. Data: 2004-09-15 15:37:40
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 9/15/2004 2:40 PM, tmk wrote:
> [...]
    > porownujac zakladanie i prowadzenie tego w Polsc i Stanach.Było dużo
    > sczegolow o opłatach zezwolaniech i normach. niestety wiecej nie pamietam.

    http://polityka.onet.pl/162,1119220,1,0,2400-2003-19
    ,artykul.html

    W skrócie, to zapomnij o robieniu tego oficjalnie, w Polsce stado
    urzędników wie lepiej, co jest dobre dla dziecka i rodziców (w Stanach
    po prostu w razie zaniedbania trafiłbyś pod sąd).

    Ale (to już moja opinia, nie Polityki) przecież nikt nie zabroni Ci
    opiekowania się w swoim domu dziećmi kilkorga przyjaciół. Jeśli naprawdę
    potrafisz zajmować się dziećmi, masz odpowiednie warunki lokalowe
    (bezpieczeństwo!) i potrafisz wzbudzić zaufanie i przekonać do siebie
    rodziców, to wszystko jest kwestią znalezienia niszy rynkowej (jak w
    każdym biznesie), co w wypadku przedszkola oznacza na przykład:
    - elastyczne godziny opieki (czyli nie do 16.30, jak większość
    przedszkoli, tylko np do 18 w razie potrzeby)
    - indywidualnie posiłki dobrane do gustów i zdrowia dzieci
    - odwożenie/przywożenie dzieci
    - ciekawe zajęcia, nauka języków obcych
    Wydaje mi się, że jest pewna luka pomiędzy cenami państwowych
    przedszkoli (250-300 zł) a płacami opiekunek (+/- 800 zł), w których
    mógłbyś się zmieścić z korzyścią dla wszystkich.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Niechże pan schowa swoją rozpaczliwą chustkę i przestanie wycierać nos

  • 6. Data: 2004-09-15 18:01:39
    Od: MKW <n...@o...pl>

    > Oficjalnie chyba nie dasz rady.

    bzdura, oczywiście że da, potrzebne będą tylko stosowne zezwolenia m.in.
    odbiór przez sanepid

> [...]
    > przyrzadzanie posilkow w zbiorowym zywieniu oraz wysokosc scian w
    > mieszkaniu nie odpowiadala normom dla przedszkoli.

    posiłki może dowozić firma cateringowa, w przedszkolu mogą być tylko
    wydawane, wysokość pomieszczeń do pracy, nauki i innych celów jest
    określona w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków
    technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie i wynosi
    ona (o ile dobrze pamiętam 3,3 albo 3 metry) paragraf 73 albo 72

    > Moze udaloby ci sie zakamuflowac przedszkole pod inna forma dzialalnosci

    np. warsztat samochodowy albo cukiernia

    kolego jeśli nie masz pojęcia na jakiś temat to nie odpowiadaj bo
    wprowadzasz ludzi w błąd

  • 7. Data: 2004-09-15 20:09:13
    Od: MKW <n...@o...pl>

    Użytkownik krzysztofsf napisał:

    > To zmierz sobie kolego wysokosc mieszkania w ktorym mieszkasz i ze dwa
    > u znajomych mozesz sie mocno zdziwic jak zobaczysz, ze ci do tej normy
    > zabraknie, zwlaszcza, jesli mieszkasz w bydynku przedwojennym.

    wg. rozp. Ministra Infrastruktury panstwowy wojewodzki inspektor
    sanitarny moze udzielic odstepstwa od wysokosci do 2,5 m poza tym
    wysokosc kondygnacji w starym budownictwie wynosi ok 4m, w nowym
    przewaznie 3m

  • 8. Data: 2004-09-15 20:11:21
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

  • 9. Data: 2004-09-15 20:27:22
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 15 Sep 2004 22:09:13 +0200, MKW <n...@o...pl> napisał:

> [...]
    > sanitarny moze udzielic odstepstwa od wysokosci do 2,5 m poza tym
    > wysokosc kondygnacji w starym budownictwie wynosi ok 4m, w nowym

    wiadomosc stara, ale dokladnie na temat - stad moja wypowiedz.
    Teoria teoria, ale jak widac, nawet po 10 latach dzialalnosci "domowe
    nieoficjalne przedszkole mozna zamknac"
    Natomiast oficjalne, otwierane przez czlowieka bez przygotowania ktorego
    jedynym atutem jest posiadanie duzego mieszkania, zostanie na wstepie
    uwalone przez sanepid itp.
    A catering.....to ile bedzie kosztowac miejsce w przedszkolu - samo
    wyzywienie? Zeby bylo taniej niz wynajac opiekunke?

    http://www.e-upr.org/index/index.php?action=show&obj
    ect=article&id=4580
    "Witam, Wczoraj (16 lutego) , przed południem na ogólnopolskim kanale
    "regionalnej" TV w "Kurierze" (takie ichnie "Wiadomości") pokazano
    reportaż o kobiecie , która, jak twierdzi, nie prowadzi prywatnego
    przedszkola, a jedynie karmi 20 dzieci. W czym rzecz - Senepid podał te
    kobietę do sądu dlatego,...

    że kuchnia nie spełnia jaichś tam wymagań (pani tłumaczyła, iż gotuje dla
    swoich dzieci, a przy okazji karmi również inne), ponadto mieszkanie nie
    spełnia też jakichś tam warunków (m.in. za niski sufit) i pare innych
    spraw-uchybień. Na te wszystkie zarzuty własścicielka mioeszkania-
    przedszkola odpowiada, że rodzice dokładnie wiedzą jakie są tu warunki i
    swoje dzieci oddają pod jej opiekę. Pani swą działalność prowadzi już lat
    dziesięc.Niestety nie pamietam nazwiska tej odważnej kobiety ani
    miejscowości, gdzie ten niecny procerder ma miejsce (można pewnie byłoby
    dowiedzieć)."
    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 10. Data: 2004-09-15 20:48:17
    Od: MKW <n...@o...pl>

    Użytkownik krzysztofsf napisał:

    > wiadomosc stara, ale dokladnie na temat - stad moja wypowiedz.

    dokladnie nie na temat, przytoczony artykuł mówi o nielegalnym
    "przedszkolu" co nie jest tematem tego wątku, procedura otwarcia
    legalnej placówki jest z góry określona

    > Teoria teoria, ale jak widac, nawet po 10 latach dzialalnosci "domowe
    > nieoficjalne przedszkole mozna zamknac"

    prawidlowo

    > Natomiast oficjalne, otwierane przez czlowieka bez przygotowania
    > ktorego jedynym atutem jest posiadanie duzego mieszkania, zostanie na
    > wstepie uwalone przez sanepid itp.

    oficjalne przedszkole odbiera sanepid

    > A catering.....to ile bedzie kosztowac miejsce w przedszkolu - samo
    > wyzywienie? Zeby bylo taniej niz wynajac opiekunke?

    catering jest tylko opcją, personel przedszkola moze przygotowywac
    posilki we wlasnym zakresie potrzebne jest jednak do tego zaplecze kuchenne