PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracownicy wobec pracodawcy...

  • 61. Data: 2005-03-06 21:22:51
    Temat: Re: pracownicy wobec pracodawcy...
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Adam S" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d0fpfu$b59$1@news.onet.pl...

    > Masz racje! Problem leży jednak w tym że koszt wyprodukowania to 10%
    > wartości
    > a reszta to inne, a Ty świetnie wiesz jakie więc nie bede wymieniał.
    > I ci co nie produkują mają czelność mówić że dopłacają do produkcji.

    Wyprodukowac to nie wszystko. O wiele wazniejsze jest sprzedac. Nie zyjemy
    juz w czasach, gdy wobec braku towarow ludzie brali z wdziecznoscia
    wszystko, co bylo. Mozesz sie naprodukowac, ale jesli nikt tego nie kupi,
    nikt nie zarobi nawet na pokrycie tych kosztow produkcji.

    Zeby zaczac produkowac, trzeba miec materialy, pomieszczenia, sprzet -
    kapital wnoszony na poczatku. Bez niego produkcja bylaby w ogole niemozliwa.

    Wydaje mi sie, ze jako koszty widzisz tylko prace, a pomijasz wszelkie inne
    koszty, ktore zwykle przekraczaja koszty pracy.

    I.

  • 62. Data: 2005-03-06 21:28:01
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    > Pokaż mi luke na rynku asie zdziwisz.
    > Inaczej znajdź kupca a ja Ci znajdę producenta.

    Znalezc luke na rynku to nie wszystko. Trzeba jeszcze do tej luki dotrzec.
    Widze, ze nie rozumiesz, ze sprzedaz jest dzis wazniejsza niz produkcja, bo
    produkcja nie stanowi problemu, jesli ma sie odpowiedni kapital. Juz dawno
    nie produkcja jest podstawa gospodarki, ale marketing i dystrybucja. Jesli
    uwazasz, ze znalezienie kupca jest latwe, to czemu nie zostaniesz
    przedstawicielem handlowym.

    Zatrudnienie w produkcji zreszta maleje, rosnie w uslugach.

    I.

  • 63. Data: 2005-03-06 21:28:52
    Od: Józek <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Wydaje mi sie, ze jako koszty widzisz tylko prace, a pomijasz wszelkie
    > inne koszty, ktore zwykle przekraczaja koszty pracy.

    Koszt produkcji to pomieszczenia, materiały, sprzet to wszystkie koszty a
    nie pracy.
    A tym samym reklama to 40 - 50%.

    Józek

  • 64. Data: 2005-03-06 22:54:12
    Od: Jan Kowalski <J...@n...znasz.go>

    > To nie jest żaden przykład, tylko, może przesadze, upodlenie
    > wynikające z tego rodzaju pracy jest zbyt wysokie.

    No i wszystko na ten temat. Nawet nie wiesz o jaką pracę chodziło.
    To zdanie przedstawione w powyższym akapicie kończy dyskusję, jako
    bezsensowną.

  • 65. Data: 2005-03-07 00:20:38
    Od: Józek <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > przedstawicielem handlowym.
    >
    > Zatrudnienie w produkcji zreszta maleje, rosnie w uslugach.

    Widzisz, należę do tej ambitnej grupy ludzi którzy robią wszystko.
    Są gotowi podając się każdego zdania, ja całe życie byłem producentem i
    handlowcem,
    nawet w PRL :-))).

    Józek

    Ps.powtórzę, ja niemam pretensji do pracodawców zatrudniają ludzi po to
    aby na nich robili, i ludzie to wiedzą.

  • 66. Data: 2005-03-07 00:23:04
    Od: Józek <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...znasz.go> napisał w wiadomości

    > No i wszystko na ten temat. Nawet nie wiesz o jaką pracę chodziło.
    > To zdanie przedstawione w powyższym akapicie kończy dyskusję, jako
    > bezsensowną.

    Przepraszam, nie było moim zamiarem ubliżyć komukolwiek.

    Józek

  • 67. Data: 2005-03-07 07:13:19
    Od: Józek <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Re to: Józek [Sun, 6 Mar 2005 10:18:09 +0100]:

    > Nie? E... A ja decyduje. I co teraz? Znaczy mnie nie ma,
    > bo zaklocam Ci swoim istnieniem Twoj porzadek swiata?
    >
    > Bylo kiedys takie malo kulturalne, ale za to bardzo prawdziwe
    > powiedzenie: jak (powiedzmy ze kijek) nie umie plywac, to mowi
    > ze woda za rzadka.

    Tak, masz racje własne wrzucono wszystkich na głęboką wodę
    i rekiny buszują bo to własnie w ten sposób można bez problemu w zgodzie
    z prawem przejąc majątek za przysłowiową złotówkę[nie wnikają ile on jest
    wart}.
    a to ze sie wielu utopi to kogo to interesuje.
    Troche sie zaczyna zmieniac widać to w mediach, juz nie ma wypowiedzi ze
    za kryzys i bezrobocie odpowiadają bezrobotni, ze to społeczenstwo jest
    niedorozwinięte.
    Zapomniano o kodeksie pracy i związkach zawodowych.

    > I o ile rozumiem, ze kijek czasami moze nie miec wplywu
    > na swoja umiejetnosc plywania, o tyle nie rozumiem kiedy
    > zamiast sie za nia wziasc -- wskakuje na niusy i zaczyna
    > narzekac "jaka ta woda plynna i niech ktos ja zagesci!!!"
    >

    > Kira

    Nie, nie wszyscy muszą być ambitni i geniuszami ktoś poprostu musi
    robić to co jest w danej chwili niezbędne i rolą państwa jest aby umieć
    wykorzystać potencjał jaki posiada naród.

    Józek

  • 68. Data: 2005-03-07 09:00:31
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Adam S [Sun, 6 Mar 2005 21:35:56 +0100]:

    > Tak właśnie robie, i to całkiem skutecznie

    No to na co Ty wlasciwie narzekasz? Bo cos mi sie zdaje,
    ze gubie troche watek Twoich wypowiedzi.

    Kira

    --
    /O)\ Przygarnij 2-letnia sunke z Warszawy...!
    \(O/ Szczegoly na www.cyber-girl.net (PopUp)

  • 69. Data: 2005-03-07 09:19:05
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości

    > Śmiem w to wątpić niestety. Młode pokolenie jest o wiele bardziej
    > roszczeniowo nastawione względem pracodawców choć niby powinno być
    > odwrotnie. Oni się uczą że pracować nie trzeba a wystarczy wyjść na
    > ulicę lub wysypać jakieś zboże i się dostanie co się będzie chciało. A

    Jest tez druga przyczyna. Model wychowania i edukacji. Polegajacy na tym, ze
    jakakolwiek proba wyegzekwowania obowiazkow traktowana jest jako zamach na
    wolnosc i godnosc.

    Byc moze model w zalozeniach sluszny. Ale realizowany w patologiczny sposob.
    Doprowadzajacy do tego ze zlote wychowywane bezstresowo dzieciaki, staja
    kompletnie nieprzygotowane do wejscia na rynek pracy...

    sz.

  • 70. Data: 2005-03-07 09:24:48
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wart}.
    > a to ze sie wielu utopi to kogo to interesuje.

    Bo tak było jest i bedzie zawsze, niezaleznie od tego co się pisze lub
    opowiada na trzezwo, na haju lub po drinku.

    > Zapomniano o kodeksie pracy i związkach zawodowych.

    Niestety nie zapomniano i dlatego jest jak jest.
    Przypominam po raz kolejny, że kraj do którego pcha sie najwięcej
    robotników, nie ma kodeksu pracy a związki zawodowe w polskim rozumieniu
    wogóle nie istnieją.

    > Nie, nie wszyscy muszą być ambitni i geniuszami ktoś poprostu musi
    > robić to co jest w danej chwili niezbędne i rolą państwa jest aby umieć
    > wykorzystać potencjał jaki posiada naród.

    OK. Ja umiem tylko robić dzieci i zamierzam dalej tą niezbędną rzecz robić
    oraz nie mam ambicji być geniuszem.
    Podać ci numer konta, czy dasz mi gotówke jak mi jakieś meble przywieziesz?

    vertret